Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak jak w temacie. Mam kilka problemow z moja E32 735iA. Gaz BRC II generacja. Ma ona 438tys km 88r i dalej jezdzi ale nie do konca. Moje problemy to:

 

- gdy odpalam auto na zimnym silniku to autem strasznie rzuca jakby nie palilo na jakies gary, ale jak sie rozgrzeje to przy dodawaniu gazu juz lepiej, trzeba troche poczekac az sie rozgrzeje

- gdy odpalam pierwszy raz po kilkugodzinnym postoju i wrzycam bieg D lub R to skrzynia lapie i rusza dopiero po jakims czasie, z czasem ten czas jest coraz dluzszy, ale jak sie rozgrzeje to lapie od razu

- podczas dodawania gazu wydaje dziwny dzwiek t.j brzeczenie, fajny ale wkurzający, dosyc rownomierny, gdzies w okolicach samego dolu silnika, tak jakby pod deska rozdzielcza, ciezko go zlokalizowac, nieraz ustaje a potem znowu

- przerywa przy przypieszaniu, dlawi sie, ciezko zeby wcisnac od razu gaz i polecialo, trzeba stopniowo

- na luzie obroty trzyma (na gazie lepiej) a na benzynie gorzej, ale nie pracuje rowno, tj. przerwania, pod maska slychac jak silnik rowno ladnie pracuje, jakby cos z dolu pod silnikiem albo ze spalinami, dziwny suchy dzwiek jakby byla dziura na poczatku ukladu wydechowego ale byl sprawdzany

- z nawiewu gornego wydaje dziwny dzwiek przy przyspieszaniu, nawet jak zamkniety, cos jakby byl lisc w nawiewie i bzyczal, wywale mikrofiltr i zobacze co to zmieni

- czesto trzeba dolewac wody do ukladu chlodzenia, szybko ubywa ale nie widac gdzie, wszystko szczelne, jak odpowietrze nagrzewnice to mam cieply nawiew ale nie na dlugo, bo jak wyleci troche wody to tak jakby dalej byla zapowietrzona

- ze srodkowych kratek nie dziala cieply nawiew, jak wlacze nawiew na maxa i np. na zimne to wieje, a jak cieple to slabnie i praktycznie nie leci

- cieknie olej z zimmera od rozrzadu

 

W mojej bmce bylo wymienionych duzo czesci:

 

- regulacja zaworow, wymiana jednej dzwigienki, planowanie glowicy, wymiana uszczelek i uszczelniaczy

- nowe wisco i termostat, wskazowka od temp. na srodeczku

- nowe swiece, przewody, kopulka i palec

- nowy filtr powietrza

- nowa pompka paliwa - kilka dni temu, na dniach wymienie filtr paliwa

- naprawilem przeplywomierz bo sie zacinala klapka

- katalizator wywalony i sa 2 rurki

- sonda raczej sprawna

 

Miala troche duzo wystrzalow na gazie ale chyba sie z tym uporalem. Na rozgrzanym przy zrzucaniu na luz obroty nie faluja, ladnie rownomiernie.

Piszcie od czego sa te problemy a ja napisze wiecej bo moze teraz wszystkiego nie pamietam. Bede sprawdzac i probowac. Zamierzam zabrac sie za rozrzad, wymienic olej i filtr oleju jak nie bedzie cieklo.

Serwis BMW. Nie ma rzeczy niemowliwych. Zaraszam - Ireland.
Opublikowano

Trochę tego jest i niewiadomo od czego zacząc.

Na początek jednak:

-Jeżeli wymiana filtra paliwa nie pomoże to skup się na wymianie wtrysków.

Na zimnym silniku potrzeba jest wzbogacenia dawki, a przypchany wtrysk na to już nie pozwala - stąd może wynikać nierówna praca silnika oraz niemożliwość gwałtownego dodania gazu podczas jeżdźenia. Na to wpływa również przepływka którą naprawiałeś - co prawda nie wiem jak jest naprawiona ale przyjmijmy że jest dobra. Nie wiem również czy zawory masz przeregulowane prawidłowo czyli 0,30mm na zimnym silniku i nie ciasno i czy były poprawiane po pewnym przebiegu od momentu roboty głowicy.

-Co do skrzyni to sprawdź poziom oleju - na zimnym silniku minimum, a po rozgrzaniu jej poziom nie może przekraczać maximum na bagnecie.

-Wycieki płynu z silnika czasem nie są widoczne, mogę jedynie zasugerować byś sprawdził wszystkie połączenia a zwłaszcza na trijnikach wodnych do gazu i pompkę obiegową do ogrzewania - pod zaworami ogrzewania.

-Z nawiewem na środek możesz sobie poradzic przymocowując dobrze własnym rozwiązaniem i ustawiając ponownie silniczki krokowe na dmuchawie znajdujące się za radiem i bordem - są dwie zmierzłe sztuki które potrafią nie tyle co sterować klapą ale również wyrwać swoje mocowanie na dmuchawie - może ten szelest to nie jest liść

-wracając do silnika to nie wiem czy dobrym pomysłem jest zostawienie podłączonej sondy lambda na wyrzuconym kacie, ale gdy doprowadzisz silnik do prawidłowej pracy to sam dokonasz eksperymentów.

Opublikowano

- na gazie tez nierowno pracuje, nawet gdy jest dobrze wyregulowany, na benzynie gorzej, ale zaczne od tego filtra, od razu wymieniac wtryski? ile one kosztuja? moze da sie je naprawic?

- zaworki regulowane u dobrego mechanika zajmujacego sie wylaczni silnikami, w przeplywce klapka juz chodzi dobrze ale moze byc nie ustawiona, byla rozbierana i kiedys regulowana ale parametry mogly sie zmienic

- w skrzyni poziom oleju, nigdy nie dolewalem ani nie wymienialem, moze chodzi o wymiane oleju a nie jego poziom?

- poszukam tych wyciekow ale raczej nie widzialem, wycieka najwyzej plyn od spryskiwaczy, ale posprawdzam, troche watpie, moze paruje?

- jak sie dostac do tych silnikow krokowych w dmuchawie? moze jakas stronka z opisem?

- sonda musi byc podlaczona bo gaz ma elektronike prosta i bierze parametry wylacznie z sondy

- zna ktos dobrego mechanika (naprawde dobrego) do BMW w Elblągu albo okolicach, bo ciezko takiego znalezc

Serwis BMW. Nie ma rzeczy niemowliwych. Zaraszam - Ireland.
Opublikowano
Napisze ktos cos ciekawego bo go o drzewo roz***** i pojde do domu. Wstawilem pompke od 735i z allegro, nie zdazylem wymienic filtra paliwa i pompka poszla tzn. pali bezpiecznik. Moze pojdzie ktos na stluczke zeby kasacje zaliczyc?
Serwis BMW. Nie ma rzeczy niemowliwych. Zaraszam - Ireland.
Opublikowano

Oddalem autko do mechanika i wyjasnilo sie.

- nie palilo na jeden gar, 5, sprawdzil kompresje silnika, OK, wymienil cewke zaplonowa i chodzil idealnie, do czasu, nagle przestal i wogole nie chce odpalic

- ze skrzynia juz dobrze, samo sie naprawilo ale pewnie niedlugo bedzie trzeba wymienic w niej olej

- dziwny dzwiek tez ustal

- przerywa chyba od przeplywomierza, zrobilem go ale nalezaloby go wymienic

- woda ubywala z wezy od gazu, poskrecane i ok, nagrzewnica dziala, juz sie nie zapowietrza

- olej ciekl z uszczelki od miski olejowej, juz ok

 

Problem nowy:

 

- po wymianie tej cewki nie chce odpalic

- jak palila to kabel od cewki sie robil cieply a nawet goracy

- kupilem pompke paliwa i po tygodniu cos nie dziala, wywala bezpiecznik

- jak sie dotknie rurek od klimy pod maska to kopie prad

 

O co chodzi?

Serwis BMW. Nie ma rzeczy niemowliwych. Zaraszam - Ireland.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.