Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam posiadam BMW e39 525d z 2001r. Chciałem się dowiedzieć czy kolektor przy moim samochodzie jest taki sam jak przy bmw e39 530d ?? Nie wiem czy to prawda, czy jak wymienię kolektor z 3l d to możne zwiększyć się moc oczywiście zmieniając także program??
Opublikowano

Patrząc na stronę RealOEM - polecam przy następnym takim pytaniu - numery części BMW dla kolektora są takie same zarówno dla wersji 525d i 530d. Różnice mogą być jedynie w klapkach (u mnie np w 525d klapek nie ma już fabrycznie a w 530d się zdarzają-choć chyba częściej w wersji z automatyczną skrzynią biegów. Jeśli więc kolektory są takie same to nie bardzo wiem skąd miałaby się wziąć niby większa moc w przypadku założenia kolektora 530d do 525d. Gabarytowo są takie same więc i przepustowość powietrza taka sama. Moc zwiększysz samym programem bez zmieniania kolektora.

Pzdr.

Opublikowano
Czy wie ktoś może czym różni sie silnik 2,5 d od 3,0 d. bo wizualnie są takie same ale co daje własnie silnikowi 3,0 moc 194 km. ???
Opublikowano
Klapki w E-39 są jedynie w automatach. Dopiero w e-60 stosowano również w manual'u. O ile się orientuję 525 i 530d różnią się mdz innymi turbiną i wtryskami....
Opublikowano

...no i pojemnością. Nie wiem tylko, czy jest to kwestia mniejszych cylindrów czy raczej trochę innego wału korbowego, co za tym idzie mniejszego skoku tłoka, który daje mniejszą pojemność silnika. Podejrzewam, że raczej mniejszy skok cylindra aby bloki silnika mogły być takie same więc i większa ilość części/osprzętu może być taka sama co obniża fabryce koszty produkcji.

Pzdr.

Opublikowano
wielkie dzięki. Może wiesz jeszcze dlaczego skrzynia automatyczna przy wysokich obrotach nie chce przerzucić biegu tylko strasznie szarpie??? Olej był wymieniony tylko jeszcze jutro jadę sprawdzić czy było dolane wystarczająco dużo.
Opublikowano

Napiszę teraz tylko to, co czytywałem na forach (nie wiem ile w tym prawdy a ile mitu) bo sam nie mam doświadczenia w tym gdyż mam manuala. Otóż są opinie, że jeśli automat jeździ długo i ma jeszcze fabryczny olej, który nigdy nie był wymieniany to jego wymiana na nowy może namieszac w skrzyni. Jeśli natomiast olej w ASB był regularnie wymieniany (a jest to nawet wskazane) to wtedy jak najbardziej należy olej wymieniac.

Póki co jedź sprawdzic ile tego oleju Ci wlali bo może to faktycznie zbyt niski jest poziom powoduje takie objawy w skrzyni.

Pzdr.

Opublikowano
Klapki w E-39 są jedynie w automatach. Dopiero w e-60 stosowano również w manual'u. O ile się orientuję 525 i 530d różnią się mdz innymi turbiną i wtryskami....

W manualu też są klapki...-wiem bo się urwały :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.