Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie, mój compact ma lekko wydmuchaną uszczelkę spod głowicy, od kiedy go kupiłem. Wahałem się trochę przy kupnie, ale wszyscy mnie uspokajali, nawet w warsztacie powiedzieli że nie trzeba tego robić, tylko dolewać oleju i jeździć, bo nigdy już się tak dobrze głowicy nie dokręci jak fabrycznie. No i rzeczywiście, silnik lekko spocony, ale jeżdżę już od pół roku, zrobiłem 6 tyś i oleju ubywało może z 1 mm na bagnecie na 1 tyś km. Temperatura jak drut na połowie skali. Z rury nie kopci.

Teraz kilka dni nie sprawdzałem oleju, i wczoraj patrzę - ubyło prawie do minimum, tak o ponad 1 cm na bagnecie :nienie:

Czy myślicie że coś się pogorszyło i teraz już trzeba będzie tę uszczelkę robić? Jutro doleję oleju i zobaczę jak będzie ubywać.

 

Inna sprawa: ile powinno być płynu chłodniczego? Jest na zbiorniczku taka kreska z napisem COLD/KALT, czy to jest poziom jaki powinien być? Nie ma żadnej podziałki min-max. Poza tym na korku od wody i w zbiorniczku osadziły się takie biało-żółte gluty - czy to normalne (od wilgoci) czy może to jakiś ślad oleju?

 

Dzięki za pomoc.

Opublikowano

Płynu powinno być na tej dłuższej kresce w połowie zbiorniczka.

Masło czy gluty mogą być od zbyt krótkich tras.

Jak wiesz że masz walnięta uszczelkę to na co czekasz? aż głowica pęknie?

tel. 514.99.46.99
Opublikowano

sprawdż dokładnie skąd masz to pocenie pewnie to z pod dekla zaworów a nie z pod głowicy

wytrzyj to i popatrz

uszkodzona uszczelka daje inne objawy

Opublikowano
Kolego a może uszczelka pod deklem lub pod filtrem i psika olejem na blok?
"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"
Opublikowano
KOLEGO JEZELI NIE UBYWA TOBIE PŁYNU CHLODZACEGO KTORY BYS ODNALAZŁ W OLEJU(PRZY WYCIAGNIECIU BAGNETU ZAMIAST OLEJU BY BYŁA MAŻ) LUB NIE ZNAJDUJESZ OLEJU W PLYNIE CHLODZACYM TO JEST OK NAJPIERW POJEDZ DO MECHANIKA DOKLADNIE SIE DOWIEDZIEC Z KONT SIE POCI MOZESZ PRZY OKAZJI SPRAWDZIC CISNIENIE W CYLINDRACH
Opublikowano
No właśnie niestety spod głowicy cieknie, widać wyraźnie że uszczelkę wydmuchało, załączę zdjęcie może jak mi się uda. Natomiast nie mam właśnie typowych objawów, dlatego jeżdżę i jeszcze tego nie robię. Nie ma wody w oleju, nie leci para z wydechu, temperatura jest idealnie na połowie skali. Podjadę gdzieś na przepłukanie chłodnicy z tych glutów, wleję świeży płyn i będę obserwował. Dziś dzwoniłem do jednego warsztatu, podali mi orientacyjny koszt roboty z tą uszczelką 1500-1600 zł razem z częściami więc niestety na razie mnie na to nie stać. Wolę odstawić auto na parking i kupić bilet miesięczny :cry2: (za tyle kasy to bym chyba silnik nowy kupił?)
Opublikowano
Kolego ta cena to chyba.......... ci mechanicy to chyba..........no pogieło ich :duh: Cena z wymianą i planowaniem oraz z częściami to do 700złotych maksymalnie powinni wziąść.U mnie w mieście taki zabieg to koszt 500zlotych w zaokrągleniu.
"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"
Opublikowano

również moim zdaniem cena jest przesadzona.. chyba że do ASO się zgłosiłeś... :mrgreen:

znajomy robił i 600zapłacił... więc nie wiem co oni z tą pozostałą kwota chcą zrobić...

ja na twoim miejscu bym nie zwlekał.. ewt. z braków finansów odstawił auto ...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Problem w tym, że ja jestem z Warszawy, tu chyba wszystkie ceny są wyższe. Może ktoś może polecić człowieka z okolic, który zrobi to dobrze a za trzycyfrową kwotę? Problem w tym, że właśnie żadnego problemu nie ma :) ja po prostu WIEM, że ta uszczelka jest wydmuchana i ta świadomość mi przeszkadza, bo auto pracuje pięknie i żadnych typowych dla uszczelki objawów nie ma. No tylko te gluty w wodzie, ale muszę sprawdzić czy to w ogóle jest olej.
Opublikowano
Problem w tym, że ja jestem z Warszawy, tu chyba wszystkie ceny są wyższe. Może ktoś może polecić człowieka z okolic, który zrobi to dobrze a za trzycyfrową kwotę? Problem w tym, że właśnie żadnego problemu nie ma :) ja po prostu WIEM, że ta uszczelka jest wydmuchana i ta świadomość mi przeszkadza, bo auto pracuje pięknie i żadnych typowych dla uszczelki objawów nie ma. No tylko te gluty w wodzie, ale muszę sprawdzić czy to w ogóle jest olej.

Kolego piszesz że nie ma żadnych objawów wydmuchanej uszczelki

i upierasz się że tu jest problem

chcesz wydać kasę na coś czego nie ma

Opublikowano
Uszczelka wylazła na wierzch i silnik jest spocony w tym miejscu, jutro zamieszczę fotkę. Po prostu widać że wylazła, ale innych objawów brak, stąd moje wahanie czy już to robić. Właśnie nie chcę wydać kasy :)
Opublikowano

Tak wygląda silnik:

 

http://www.otofotki.pl/img17/miniaturki/iu7417_DSC04916_1024.JPG http://www.otofotki.pl/img17/miniaturki/hl3623_DSC04915_1024.JPG

 

takie coś się osadza na korku od chłodnicy:

 

http://www.otofotki.pl/img17/miniaturki/ng5154_DSC04919_1024.JPG

 

a takie gluty pływają w wodzie:

 

http://www.otofotki.pl/img17/miniaturki/um1313_DSC04922_1024.JPG

 

Na zdjęciach to wygląda fatalnie, wszystko obsrane olejem. Ale od 6 tys km ubyła zaledwie kropla oleju. Silnik się nie grzeje, pięknie chodzi.

Opublikowano
To że silnik się poci nie znaczy że poszła uszczelka ,tymbardziej że auto pracuje wzorowo. masło było i być będzie w okresie zimowym. Jaki olej zalany masz???
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Ale widzisz na tej drugiej fotce, że uszczelka wystaje na zewnątrz. Olej nie wiedziałem jaki był wcześniej więc zalałem Valvoline 10W-40, to było 6 tys temu.
Opublikowano (edytowane)

Ze zdjęcia widać że cieknie nie z pod uszczelki głowicy tylko uszczelek rozrządu ale żeby wymienić te dwie uszczelki trzeba ściągać głowicę

http://img190.imageshack.us/img190/2816/odexx3a.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

http://img824.imageshack.us/img824/6788/gedc0041.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Edytowane przez darek K
Opublikowano

O! To bardzo ciekawe co mówisz! Masz rację, to jest dokładnie ta uszczelka. Czyli rozumiem że koszt wymiany podobny jak przy uszczelce pod głowicą, ale... jakie są konsekwencje, jak się tego na razie nie zrobi? Bo rozumiem, że to mniej groźne niż uszczelka pod głowicą? Czy wyłącznie będzie sikać olejem (jeśli w takim tempie jak teraz to dla mnie super) czy coś więcej się może stać?

 

Bo w sumie ja już tak jeżdżę pół roku z tym, a poprzedni właściciel nie wiadomo ile, i nic się, odpukać, nie pogarsza.

Opublikowano
To jest częsta przypadłość tych silników lubi się pocić w tych miejscach nie przejmuj się tym jak się tylko poci oleju ci nie ubywa w zastraszającym tempie z płynem chłodniczym nic się nie dzieje to zostaw tak jak jest
Opublikowano
Ewidentnie patrzac po fotkach masz wydmuchana uszczelke głowicy miedzy kanalem olejowym a wodnym, olej idzie do wody i robi sie tzw maslo. Wymienisz uszczelke bedzie spkoj. Ilosc ubywajacego oleju ktory znajduje sie teraz własnie w ukladzie chlodzenia bedzie praktycznie niezauwazalna na bagnecie, ale w zbiorniczku juz sam ja zauwazyles wiec nie czekaj tylko wymien uszczelke. Jesli tego nie zrobisz uszkodzisz sobie pompe wody zamulisz uklad chlodzenia tym maslem i wtedy narobisz sobie biedy.
Opublikowano
Witam,koledzy-czytam cały temat,też mam dylemat czy wywaliło mi uszczelkę pod głowicą,jedynymi objawami jest biała maź na bagnecie,oleju nie ubywa a jeśli to niezauważalne ilości,temperatura trzyma idealnie na środkowej kresce wskaźnika, nie widzę oleju w zbiorniczku płynu chłodzącego,moje autko to 318Ci ,silnik N42,1995cm

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.