Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich i mam pytanko odnosnie turbiny a mianowicie chodzi mi o to że gdy jezdze sobie autkiem po miescie to słysze takie dosłownie trwajace sekunde gwizdniecie turbiny szczególnie przy zmianie biegu 1-2 2-3 w innych sytuacjach nie zaobserwowałem tego dzwieku nigdy, jest to wtedy gdy chyba obroty spadają gdy zmieniam bieg czy to normalny objaw.???

dzieki za pomoc :)

Opublikowano
mozesz podac wiecej szczegulow ? np czy turbina byla regenerowana? mozesz zamiescic filmik ? czy tylko to wystepuje na zimnym silniku czy tez na cieplym?
Prędkość nie zabija, tylko gwałtowne jej wytracenie.
Opublikowano
wiesz co nieee turbina nie była regenerowana ten dzwiek wystepuje zarowno na zimnym jak i ciepłym silniku a jest najbardziej słyszalny przy jezdzie na dwójce przeciagniety do np 3-3,5 tys obr i trojka i własnie podczas tej zmiany biegu słychac taki 1 s gwizd. Qrcze zainteresował mnie 1 post na forum i troche było o olejach a ja mam teraz u siebie zalanego castrola 10w 40 i sam nie wiem czy nie zmnieniac na full syntetyk z powrotem i czy nic sie nie stanie, :mad2:
Opublikowano

zależy ile masz przejechane..ja też mam zalanego castrola 10w40 i odnośnie mojego pyt. na 4um jak i innych osób, kazali lać to co było wcześniej.. żeby nie rozszczelnić silnika ;) chcesz... zaryzykuj :8)

u mnie wymiana była przy 210tyś.

Opublikowano
qrcze sam nie wiem czy powinienem zmienic na full synth na 10 w 40 mam zrobione z 1500 km wczesniej był tam full synt. sam zmieniłem na tego castrola 10 w bo znajomy mechanik okazuje sie ze chyba pseudo zalecił no i zastanawiam sie czy ten olej zle nie wpływa na turbo?
Opublikowano
a wiec panowie dzisaj znowu troszke pojezdziłem i nadal słychac odgłos tego turbo ale dodam ze tylko podczas zmiany biegu i wtedy gdy jest ona zalaczona czyli ponad 2000 obr jest wtedy takie 1 sek jakby łuuu :P dodam ze podczas deptania zadnych innych dzwieków turbo nie wydaje i ciagnie ładnie qrcze co to moze byc??
Opublikowano

Konia z rzędem temu, który znajdzie auto z turbiną ( nawet nowe ) i które nie zaświszcze przy wciskaniu pedału gazu.

A co do oleju to w książce serwisowej pisze:

OW-X lub 5W-X czyli pełen syntetyk i zależy w jakich warunkach auto jest eksploatowane.

Temperatur w naszycm kraju nie mamy ekstremalnych czyli < -30 i > 40. 5W30 będzie jak w sam raz, oczywiście LL.

Komu w drogę, temu Neste.
Opublikowano
dzieki za odp ale mi nie chodzi ze tam lekko nie zaswiszcze przy wciskaniu gazu chociaz nie słysze :o ale o dzwiek --świst czy łuuuu :lol: jak tam zwał tak zwał ale podczas zmiany biegu czyli gdy obroty spadają w dół np z 3 tys do 1,500 trwa to sek ale wkurza i nie wiem czy jezeli to jakis objaw ze cos dzieje sie z turbo to moze jakos temu jestem w stanie zapobiec zanim sie posypie lub też nie :evil:
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam udało ci się coś zaradzić na to turbo bo mam taki sam objaw jak opisujesz z tym, że u mnie na 1 i 2 tego nie słychać dopiero 3, 4 i 5 biegi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.