Skocz do zawartości

320d - Nakretka filtra oleju - peknieta:(


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziś zabrałem się za wymianę oleju i filtrów. Oczywiście nie byłbym sobą, gdybym wszystko zrobil dobrze... Separator, filtr powietrza i filtr paliwa poszły bez problemu, problem pojawił się przy próbie odkręcenia nakrętki filtra oleju. Nie miałem odpowiedniego klucza, więc użyłem do tego klucza regulowanego. Męczyłem się chyba z 15 min żeby to odkręcic ale korek nawet nie chciał drgnąć:( Nie miałem też za dobrego dojścia bo przeszkadzał mi kielich. Postanowiłem sobie przedłużyć klucz aby siła była większa no i przedobrzyłem bo korek mi pękł :cry2: Pomyślałem sobie że nie ma tragedi, zaleje nowy olej i jutro rano podjade do mechanika żeby to odkręcić i wymienić filtr. Niestety po odpaleniu auta, cofając zauważyłem ze zostawiam cienką smugę oleju - okazało się że olej wydostaje się przez taąpękniętą nakrętkę :cry2: Czy jest teraz jakiś sposób na odkręcenie tej nakrętki? Myślę że powinno pójść jakimś kluczem oczkowym. Jeśli jednak nie da rady to bede musiał kupić całą obudowę filtra oleju :mad2: Przy okazji pytanie - czy podczas wymiany całej obudowy muszę spuścic olej (teraz mam świeży). No i pytanie czy korek z tej aukcji

 

http://allegro.pl/korek-nakretka-filtra-obudowy-oleju-bmw-diesel-i1385813518.html

 

może jednak podpasuje do mojego silnika? (320d 150PS - M47N)

Opublikowano

witam

jeżeli nakrętka jest do wyrzucenia to można ją sprubowac odkręcić nasadką 36 (koniecznie szesciokątną) lub kluczem to filtra (łańcuchowym lub tasmowym) podejrzewam że nie będzie łatwo.

co do spuszczania oleju to na 100% nie wiem ale chyba nie trzeba jeżeli będziesz to robił na zimnym silniku.

co do tej czesci z allegro to jest od motoru 3 litrowego i nie wiem czy pasuje do 2 litrowego

wejdz na

http://www.realoem.pl/ i sprawdz po numerach

Opublikowano
Jutro jade do mechanika i pozycze klucz zeby to odkrecic - mam nadzieje ze sie uda. Pekniecie jest doslownie z 0,5cm. Namierzylem numer czesci (11427787696), niestety nie ma na allegro, obawiam sie ze pewnie tylko serwis :cry2: Nie wiem czy to dobry pomysl, ale mysle o tym zeby zespawac ta nakretke - u mnie w okolicy jest warsztat ktory zajmuje sie spawaniem plastiku, tylko jesli jest tam takie cisnienie to nie wiem czy to zda egzamin :? No nic, najwazniejsze zebym ja odkrecil zeby nie trzeba bylo wymieniac calej obudowy filtra bo dostep tam chyba za ciekawy to nie jest :(
Opublikowano

co do spawania plastiku to nie wiadomo czy pokrywa filtra jest z plastiku który można spawac ,

jeżeli da rade pospawac to cisnienie powinno wytrzymac ale nie wiadomo czy wytrzyma odkręcanie i dokrecanie

zadzwoń do aso i spytaj czy mozna dokupic ten korek i ile kosztuje,

Opublikowano
Jutro jade do mechanika i pozycze klucz zeby to odkrecic - mam nadzieje ze sie uda. Pekniecie jest doslownie z 0,5cm. Namierzylem numer czesci (11427787696), niestety nie ma na allegro, obawiam sie ze pewnie tylko serwis :cry2: Nie wiem czy to dobry pomysl, ale mysle o tym zeby zespawac ta nakretke - u mnie w okolicy jest warsztat ktory zajmuje sie spawaniem plastiku, tylko jesli jest tam takie cisnienie to nie wiem czy to zda egzamin :? No nic, najwazniejsze zebym ja odkrecil zeby nie trzeba bylo wymieniac calej obudowy filtra bo dostep tam chyba za ciekawy to nie jest :(

 

lepiej nie spawaj w aso wbrew pozorom można dobrą cene trafic... pogadasz może rabat dostaniesz

Opublikowano
Mistrzu a założyłeś te 2 oringi co powinny tam być?Może to dlatego ci ucieka bo nie trzyma ciśnienia jak nie mocno uszkodzony ten korek jest.

 

te 2 oringi nie mają nic wspólnego z wyciekiem oleju na ziemie... kup nową nakrętke wstaw nowe oringi i jazda

Opublikowano
Mistrzu a założyłeś te 2 oringi co powinny tam być?Może to dlatego ci ucieka bo nie trzyma ciśnienia jak nie mocno uszkodzony ten korek jest.

Ja tego korka w ogole nie odkrecilem, on mi pekl podczas proby odkrecania i tak to zostawilem. Jutro sprobuje odkrecic kluczem odpowiednim do tego.

Opublikowano
Na szczescie udalo mi sie odkrecic ta peknieta nakretke (zebym od razu mial taki klucz to juz bym mogl jezdzic :cry2: ), teraz w poniedzialek zamowie nowa. Mam przy okazji takie pytanie - nie wiem czy ta nowa przyjdzie z oringami czy nie, ale razem z filtrem oleju dostalem 2 uszczelki - jeden cieniutki oring srednicy takiej jak nakretka(ale jest on jeszcze cienszy niz ten co mialem na starej nakretce), druga to uszczelka szerokosci moze 3mm z takim "jezyczkiem" i wlasnie nie mam pojecia gdzie ja zalozyc bo nie mam tam nigdzie takiej samej a nawet podobnej
Opublikowano
ja do filtra oleju dostałem też dwie uszczelki, jedna pod pokrywę filtra oleju a drugą pod korek spustowy, ten w misce.
Opublikowano
Oj nie, te moje sa duze - mniej wiecej wlasnie jak pokrywa filtra oleju. Oring to na 99% przychodzi na gwint ale ta szersza to nie mam pojecia :?
Opublikowano
Tak właśnie się kończą zabawy bez odpowiedniego klucza (który kosztuje ze 20zł), a oleju nie trzeba spuszczać przy wymianie obudowy filtra - ubędzie go około 0,5L (ilość zawarta w samym filtrze).
Opublikowano
Obudowy filtra nie musze wymianiac bo wczoraj przy uzyciu odpowiedniego klucza udalo mi sie odkrecic ta peknieta pokrywe. Jutro zamawiam druga nowa. Madry Polak po szkodzie :mad2: Nadal nie wiem do czego ta szersza uszczelka?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.