Skocz do zawartości

318i - dymienie z rury, spalanie oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam nowy problem z moją bunia. Historia jest taka:

Rano odpalam samochód, jest - 8. Odpalił gładko, pochodził chwilę i zaczełem jechać. Po ok 500 m zaczął bardzo mocno dymić z rury wydechowej. ( normalna jazda, bez wchodzenia na duże obroty) Normalnie biały gęsty dym plus smród spalanego oleju. zatrzymałem się, na wolnych obrotach dymi rónież i z rury normalnie kapie olej. Zgasiłem, silnik czysty, nie zarzygany olejem. Wyciagam bagnet miarki oleju i w silniku sucho. Na korku wlewu oleju biały osad. W płynie chłodniczym bez zmian. Po dolaniu oleju do stanu dalej kopci biały dym. Silnik pracuje normalnie, równo.

Co mogło pójść?

Pomocy

Opublikowano
Mogła zamarznąć odma. Sprobuj sprawdzić czy będzie dymił z odkręconym korkiem wlewu oleju.
Opublikowano

witajcie. Kłopotów ciąg dalszy.....

mechanik zabrał się za ten mój nieszczęsny samochód i stwierdził, że to nie jest odma. Jutro będzie zdejmował głowicę, ponieważ stwierdził, że do oleju dostał się płyn... :mur:

dodał, że to może być uszczelka lub pęknięta głowica.

Zastanawiam się od czego by to sie mogło stać, ot tak sobie wywala uszczelkę lub co gorsza pęka głowica? Nigdy nie katowałem swojej buni ani nie przegrzałem...

co o tym myslicie?

Opublikowano
Jak kiedys mialem e39 i jak ja odpalalem to kleby dymu szly bialego, oleju palila 1 litr na 100 km mechanik podjal decyzje o sciagnieciu glowicy jak juz ja sciagnal to powiedzial ze na tlokach jest sporo oleju i ze pierscienie do wymiany zgodzilem sie zeby wymienic je.Wymienione zostaly uszczelniacze, pierscienie,uszczelka,szpilki itp po odpaleniu kopci tak samo myslalem ze mnie krew zaleje tyle kasy poszlo w bloto.Jak sie pozniej okazalo calym problemem byla odma i problem znikl,tyle ze oleju ubywalo mi jakies litr na 3 tys i pierscienie byly nowe ale juz nie kopcil pojezdzilem dwa lata i poszla dalej.Moze u ciebie jest co innego ale u mnie bylo to przyczyna
Opublikowano
jezeli poziom plynu jest bez zmian i nie widac w nim oleju to nie odrazu stawialbym na uszczelke lub glowice,pierw zaczalbym od tanszej i prostrzej rzeczy jak odma.mi tez dymil,ubywalo mi wody,i czasami korka wlewu oleju nie szlo odkrecic tak ssalo powietrze. kazdy mowil o uszczelce a ja wymienilem odme i pomoglo,tyle ze nie zygal olejem,poza tym pod korkiem tez mam bialo,to od zimnego i wilgotnego powietrza,powodzenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.