Skocz do zawartości

bmw e39 podczas jazdy zapala sie kontrolka akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam Panowie. bmw e39 528ia. ostatnio mam problem. podczas jazdy zapala mi sie kontrolka od akumulatora. jednak nie swieci sie pelnym swiatlem jak po wlaczeniu zaplonu tylko mozna tak powiedziec na pol gwizdka. dziwne ze gdy wylacze na chwile swiatla (same ksenony swiatla pozycyjne pozostaja) i po ok 2sek wlacze kontrolka gasnie. po jakims czasie a czas ten jest nieregularny znow kontrolka sie zapala ja znow robie trico ze swiatlami i kontrolka gasnie. potrafie tak na odleglosci 50 km potricowac kilka razy a czasem jade ten sam dystans i wszystko jest ok kontrolka nie wlaczy sie wogole. testy podczas jazdy: mocne dodanie gazu powodujace znaczny wzrost obrotow- kontrolka sie zapala ALE po przejechaniu chwili ten sam test i kontrolka sie nie zapala. czasem jadac na stalych obrotach kontrolka sie zapali czasem na zakrecie co daje mi do myslenia ze wlacza sie przypadkowo i niezaleznie od tych wszystkich przypadkow. czy ktos ma jakis pomysl co to moze byc? pozdrawiam
Opublikowano
Przede wszystkim sprawdź w testach napięcie ładowania. Na pewno alternator i jego napęd do obadania, ale może to być usterka modułu LCM albo któregoś z balastów.
Opublikowano
wlasnie tak zrobie. wykonam pelna diagnostyke podczas jazdy i dam znac. dzieki pozdro
Opublikowano
nic nie testowalem nic nie sprawdzalem. dolalem oleju i sie uspokoilo. nie bylo nic na bagnecie. dziwne to ale nie zaswiecala sie kontrolka oleju tylko ladowania. i dziwne ze nie bylo nic na bagnecie. oleju nie ubywa bo sprawdzam ze wzmozona uwaga. nigdy nie bral. ladowanie jest aku sprawny.... kosmos jakis...
Opublikowano
W F126p robiło się taki "zabieg marketingowy",że podłączało się kontrolke olejową razem z kontrolką ładowania i po odpaleniu obie gasły równocześnie.... :mrgreen: ..,no,ale to może tak poza tematem oczywiście....
Opublikowano

Siemka.

Byku - sprawdź sobie elektrykę bo to co opisałeś jest niepokojące.

Być może (zakładam że nie jesteś jedynym właścicielem tylko co najmniej 2-gim) przed tobą ktoś już coś z tym kombinował, może właśnie podpiął kontrolkę ładowania lub jest zwarcie z kontrolką oleju. Może gdzieś na kabelkach a może z tyłu zegarów na ścieżkach.

Brak śladu oleju na bagnecie to też nie dobry widok, bo oznacza, że coś z tym olejem się dzieje (no chyba, że masz za krótki bagnet w co wątpię :) )

Pozdrawiam.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
witam ponownie! po przerwie czas na wnioski. bejca to marka ktora sama sie naprawia:) centralny drzwi pasazera popsuty i samoistnie naprawiony po kilku tyg, ksenon nie zawsze sie zapalajacy samoistnie naprawiony po paru dniach, masaz fotela przestal dzialac w lecie i nagle w zimie juz mu sie chce masowac...a teraz kontrolka ktora sie juz nie zaswieca oraz olej ktorego po dolaniu nie ubywa:) ktos moglby powiedziec czytajac to wszystko ze jezdze ruina w ktorej nic nie styka sie na dobre wszedzie sa przerwy w obwodach co skutkuje w/w.ale ja zaczynam dostrzegac w tym moim aucie dusze majsterklepki:) nic nie ruszam pozwalam dzialac systemowi ARS czyli auto reparation system w ktory najwidoczniej mam wyposazone bmw:) to chyba najdrozsza wersja indywidual jaka kiedykolwiek opuscila monachium hehe. dziekuje wszystkim za rady w razie nowej usterki nie ustajacej w przeciagu jakiegos okresu czasu zwroce sie o porade. i jeszcze jako ciekawostka hamownia wykazala ze mam 188 KM ale co zadziwiajace 315nM!!! jak widac poprzedni a moze jeszcze poprzedniejszy wlasciciel ingerowal w sprawy mechaniczne ponad przecietnie( moc i wspomniany system ARS:))) pozdrawiam wszystkich!
Opublikowano
Podepne sie pod temat poniewaz od pewnego czasu mam podobna sytuacje.Dzieje sie to tylko przez kilka minut po odpaleniu auta.W momencie kiedy dodaje gazu kontrolka delikatnie mruga,dzieje sie tak kiedy odpale auto np rano,kiedy odpalam go juz ktorys raz z kolei w ciagu dnia sytuacja sie nie powtarza.Czy to alternator nie domaga?
Opublikowano
Sprawdż stopień ładowania na akumulatorze , tzn 13,5 na obciążonym (światła itd.) i około 14 v bez obciążenia . W moim przypadku podczas jazdy zaczęła się lekko świecić kontrolka ładowania . Po unieruchomieniu silnika krótko było ok. i znowu to samo . Alternator rozebrałem ponieważ prąd ładowania spadł do 13 v . Okazało się , że szczotki , dokładnie jedna z nich jest już za krótka i nie spełnia swego zadania (przy okazji musiałem spolerować pierścienie bo ten od krótszej szczotki był w opłakanym stanie ) . Tak było u mnie ale przyczyn może być więcej (regulator napięcia itp.)

siemka dla fanow BMW

HIGHLANDER 12

Opublikowano
Sorry wszystkim , ale według mnie i nie tylko , wszystkim którzy dolewając oleju niby pozbyli się problemów z ładowaniem radzę odwiedziny u dobrego fachowca z komputerem , ( bo co wspólnego może mieć ciśnienie oleju z prądem ładowania alternatora ) . Tak jak kolega wcześniej pisał o ile możemy z bagatelizować problem ładowania , to na pewno nie ciśnienia oleju . :!:

siemka dla fanow BMW

HIGHLANDER 12

Opublikowano
Jak jest lużny pasek to tak jest że raz mruga raz nie,sprawć pasek bo on też napędza pąpę wodną, gdy pęknie można przegrzać silnik.regulator z szczotkami też sprawdż jak to będzie ok dopiero szukaj w alternatorze,może być wirik wyrobiony lub komutator ale to mniej prawdopodobne, objawy są na99pr. że pasek,najlepiej wymień.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.