Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Przeczytałem chyba już wszystko o Webasto na forum i nie tylko i jedno co pozostało to mętlik w głowie.

 

Mam Webasto Thermo Top Z/C czyli pełne z możliwością rozszerzenia o pilota zdalnego sterowania.

http://img87.imageshack.us/img87/2712/77345528.jpg

 

Sytuacja wygląda tak, że w momencie kiedy silnik jest zimny i połączę się z webasto skasuje błędy, to po uruchomieniu silnika webasto wystartuje i przejdzie pełny cykl (chyba bo wyłącza przy temperaturze cieczy chłodzącej ok 55 stopni C ) jak przestanie grzać świeca to oczywiście przechodzi na cykl chłodzenia komory itp., ale po wyłączeniu albo tuż przed łapie błąd nr 14 K-bus breakdown czyli wartość nieprawdopodobna, nie zdolny do pracy, błąd aktualny. Do czego konkretnie się on odnosi??? :duh:

http://img687.imageshack.us/img687/6349/91902588.jpg

 

i czasami jeszcze łapie błąd od pompy cyrkulacyjnej. Teraz jeśli zapisany ma błąd nr 14 i ewentualnie ten od pompy to po ostygnięciu silnika i ponownym jego uruchomieniu webasto już nie wystartuje na cykl grzania silnika, załączy świece grzewczą na sekunde i wtym czasie oczywiście parametry w inpa takie jak answering signal line (sygnał zwrotny), glow plug(świeca żarowa) , flame ist recogniced valid the combustion (rozpoznanie płomienia) i metering pump (pompa paliwa, z tym że ona załącza sie w sekwencji) jest na "on", po sekundzie wszystko wchodzi na of i zostaje tylko additional heater (webasto), combusation air fan (nadmuch do komory spalania) i water pump (pompa cyrkulacyjna) na "on" czyli przechodzi z automatu w stan chłodzenia komory.

http://img801.imageshack.us/img801/7865/61582303.jpg

Po skasowaniu błędów czasami zadziała od razu a czasami w momencie załączenia znowu złapie błąd.

 

Webasto to jest analogowe, sygnał do zadziałania dostaje z czujnika bimetalicznego, pod zderzakiem od strony pasażera, gdy temperatura wyniesie ok 7 stopni C, wtedy to czujnik zwiera swój obwód i w ten sposób podaje napięcie na pin 3 z (6 pinowej wtyczki na webasto) oznaczonej na schemacie jako X1. Napięcie sprawdzałem jest cały czas, także to nie uszkodzenie czujnika zwierającego.

http://img574.imageshack.us/img574/5844/30122010m.jpg

http://img257.imageshack.us/img257/432/webastoschemat.jpg

 

Dodam że moje webasto w tej chwili ma zakodowaną opcje pracy po uruchomieniu silnika. Dziękuję z góry za info o rozszerzeniu do opcji pilota, ale mnie to nie interesuje, także nie piszcie tu o tym. Temat ma dotyczyć konkretnego błędu w układzie webasta i liczę na konkretne odpowiedzi osób które miały taką usterkę i sobie z nią poradziły

 

Ma ktoś info gdzie w okolicy Radomia naprawiają i diagnozują układy webasto

Edytowane przez Tomek1983asd
.
  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

wyprowadzę Cię z kilku błędów:

webasto które posiadasz nie jest webastem analogowym tylko cyfrowym !!!! inaczej nie miałbyś komunikacji k-bus ....

po drugie pompka paliwa nie działa w sekwencji tylko jest to zwykły elektromagnes i dlatego w ten sposób podaje paliwo ....

A po trzecie objawy które opisujesz wskazują na WALNIĘTY STEROWNIK WEBASTA .... na allegro jest ktoś kto to naprawia koszt ok 150 zł ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Kolego TC no dzieki za szybko odpowiedz, twoje posty tez czytalem, to czy jest to cyfra czy analog to tez jest matrix, zasugerowalem sie tym sygnalem do wlaczenia w postaci +12V. Po uruchomieniu czasami zdrowo przykapca, czy wedlug ciebie jest to wina zabrudzonej komory, za mało powietrza. Może rozbierałeś to cudo i dysponujesz jakąś dokumentacją foto???

 

Odnosnie pompy to tak jest to zwykły elektromagnes z tym ze u mnie nie jest wysterowywany na stałe tylko w jakiejś sekwencji co pewien czas. ale może wynika to z , tak jak piszesz, usterki sterownika

.
Opublikowano

to nie jest tak do końca z tym włączaniem przez +12 v ponieważ musi być spełniony jeszcze jeden warunek , ale nieważne to inna historia ....

może być przybrudzona komora ale czyszczenie rzadko pomaga , prawdopodobnie jest to wypalona komora spalania i niesprawna świeca - całość nowe ok 450zł na allegro.... u mnie było to samo wymieniłem i jest ok zero dymu ....

druga sprawa to rozłożenie tego to nic trudnego trzeba mieć torxy aha i przy wymianie albo choćby rozkręceniu pieca musisz mieć komplet nowych uszczelek ok 65zł w serwisie webasto bez tego nie rozkładaj bo będą przedmuchy .... zdjęć nie robiłem bo bez sensu tylko zrób zdjęcie gdzie poszczególne wtyczki są podpięte do sterownika ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

rozebrałem webasto, komora spalania była czysta, ta cala "siateczka" służąca do rozpylania paliwa jest jak nowa. Mam tylko pytanie, ile u was wynosi rezystancja pompki cyrkulacyjnej webasta (mierzone na przewodzie do pompki).

 

 

Czy jest ktoś z okolic Radomia kto mialby mozliwosc i chęć użyczenia sterownika webasto w celu potwierdzenia diagnozy uszkodzonego sterownika???

.
  • 1 miesiąc temu...
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

odnawiam temat, sterownik po naprawie, rozkręciłem całe webasto, przeczyściłem palnik, siateczka jak nowa. Złożyłem wszystko do stanu pierwotnego, odpaliłem i wszystko było OK. Po uruchomieniu szybko uzyskałem temperaturę około 90 stopnie. Ucieszony że wszystko Ok, ustawiłem sobie czas na kolejny dzień (aby ciepełko było w środku) i tu zonk ;(. Silnik zimny, jak i w środku samochodu. Uruchomiłem INPe i znowu ten sam błąd "No flame". Z rury od webasto leci zimne powietrze. Co jest grane? Udało mi się już kilka razy uruchomić poprawnie webasto. Czy ktoś wie o co z tym chodzi? Raz grzeje dobrze, a raz nie :(.

 

ps. jak coś to dysponuję skanem z błędem

  • 1 rok później...
Opublikowano
rozebrałem webasto, komora spalania była czysta, ta cala "siateczka" służąca do rozpylania paliwa jest jak nowa. Mam tylko pytanie, ile u was wynosi rezystancja pompki cyrkulacyjnej webasta (mierzone na przewodzie do pompki).

 

nowa pompka ma 10kOhm (mierzyłem dziś w serwisie webasto), dla odmiany moja uszkodzona miała... 10kOhm :/ tak że po rezystancji nie sprawdzisz...

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam, koledzy moje webasto nie działało (walnięty sterownik tylko się przewietrzał po otwieraniu auta)już chyba 2 lata a z racji tego że zaślepiłem egr w tym roku postanowiłem go naprawić na zimę, więc wysłałem sterownik do naprawy firmie która specjalizuje się w naprawie webasto, niestety nie mam takiej w okolicy.

po odebraniu sterownika i podłączeniu po odpaleniu silnika webasto chyba przewietrza się, pompka paliwa zaczyna pracować i coś buczy koło webasto może to pompka obiegu płynu ale po jakiś 2 minutach pompka paliwa się już wyłącza, po podpięciu pod komputer wyskakują mi tylko takie błędy, wie może ktoś z czym jest problem?

Dodam że webasto to thermo top z/c d 45w służy tylko jako dogrzewacz silnika nie mam nic do sterowania

http://images68.fotosik.pl/309/5c2d848761ce3c8bm.jpg

http://images66.fotosik.pl/308/db0c8013ac408bf5m.jpg

http://images69.fotosik.pl/309/dfd0c0ea0bc51d6cm.jpg

http://images70.fotosik.pl/309/d3bd03bb5aa7556cm.jpg

http://images66.fotosik.pl/308/e28d7ebe8318f55am.jpg

http://images67.fotosik.pl/310/d62d512c9076f4aem.jpg

Opublikowano
nie, jak linia diagnostyczna pieca nie jest podłączona do magistrali K-bus w samochodzie, przewód od diagnozy w piecu jest na 2 pinie 6ciopinowej kostki, sprawdź czy jest wogóle podłączony,najlepiej jakbyś sprawdził czy jest przejście z kostki na tą samą linie np przy radiu
Opublikowano

Właśnie sprawdziłem pomiędzy webastem a radiem jest przejście, więc nie wiem co to może być, a webasto ma coś wspólnego z grzaniem świec w silniku bo jeszcze chyba przekaźnik świec mi padł bo po ok. 2 sekundach kontrolka mi gaśnie a świece wymieniałem w tamtym roku.

A z tym webasto najgorsze jest to że nie mam u siebie w okolicy żadnego serwisu :(

Opublikowano
może masz coś zchrzanione w aucie z linią k-bus, jeśli miałeś tak że przy otwarciu drzwi sie przewietrzało to był uwalony układ w sterowniku pieca odpowiedzialny za komunikacje a on z kolei psuje sie na wskutek jakiejś usterki lub zwarcia chwilowego na lini k-bus w samochodzie,moim zdaniem diabeł siedzi w aucie i znów może Ci sterownik zrypać
Opublikowano
Zastanawiam się jeszcze nad próbą odłączenia lini k od webasto koledzy na forum rowerki.pl piszą że tak robią i jest wszystko ok, tylko nie wiem czy w naszych bawarkach też ten sposób zadziała
Opublikowano
jak odlączysz linie k to wogóle nie odpali ani nie bedzie próbował,zastanawiam sie jeszcze czy niema różnicy jakiejś programowej między E46 a E39,sterownik w roverkach jest taki sam ale całkowicie rozblokowany do analogowego czyli nie potrzebuje połączenia z autem aby odpalić tak jak to jest w bmw,ale to w bmw można odblokować NCSem
Opublikowano

A wiesz może czy jak podepnę +12 lub masę pod któryś pin (tylko nie wiem który w moim sterowniku) złącza to zacznie samo odpalać webasto?

Czyli jak bym przeprogramował ncs-em to będzie wtedy odpalało bez lini k ?

Opublikowano
spróbuj podać +12 na pin 1 w 6cio pinowej kostce albo też mase na 3 pin i zobacz co sie bedzie działo,tak ncsem sie koduje tak aby sterownik nie komunikował sie z samochodem po k-bus
Opublikowano
na którymś z forum bmw czytałem że chyba w ZHZ sie zmienia parametr zuheiser z k-bus na konwentionel ale dokładnie to trzeba poszukać gdzieś ostatnio nawet o tym pisałem ale skleroza nie boli...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.