Skocz do zawartości

1,8 m 40 problem z moca


Thomas 88

Rekomendowane odpowiedzi

czesc wszystkim. Chcialbym sie dowiedziec czy ktos z was mial podobny problem rozwiazal go i moze mi pomoc. Mianowicie moj samochod dziwnie sie zachowuje. Sa 2-3 dni kiedy ma moc ladne,lekko przyspiesza nie muli sie i wszystko jest ok az chce sie tankowac :) ale po 2-3 dniach cos mu sie dzieje i przestaje przyspieszac muli sie,wciskam pedal gazu a on sie zbiera jak fiat seicento 1,1:/ i tak na zmiane... nie wiem co moze byc przyczyna rok temu mechanik mowil ze jest wytarty walek ale to nie przez to raczej bo krzywki sie nie napawaja same c0 2-3 dni i nie wycieraja sie tez za chwile :/ moim zdaniem moze to byc jakies lewe powietrze ktore oszukuje komputer sprawdzilem gume biegnaca do kolektora jest cala niesparciala bez zadnych dziu wiec koncza mi sie tu pomysly:/ sonda lambda wymieniana byla miesiac temu. prosze o pomoc i dziekuje z góry > :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed wymiana sondy nie miala mocy wogole palila prawie 15 na setke i smierdzialo paliwem> po wymianie dostala mocy zaczela palic9-10 i chodzila pieknie az do niedawna.teraz raz jedzie dobrze raz sie muli ale niezaleznie od tego pali tyle samo. Sonda boschowska taka sama jak wymontowana z tym ze uzywana.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podmień sondę.

Też jestem za ori używką niż nowym uniwersalem. Jeździłem na takiej i takiej i nieporównywalnie lepiej silnik pracuje na oryginalnej.

Jak wkładałem używkę u kolegi, miał kilka sond. Wszystkie niby działały, ale tak ospale. Na 6 jakie włożył i testował jedna w miarę śmigała.

Więc albo używka padła, albo masz wodę w kostce. Wejdź pod auto i odkręć kostkę od lambdy i zobacz czy nie wyleci ci woda, tak na początek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowiac kostke co masz dokladnie na mysli bo z tego co pamietam to ta sonda ma jeden gruby przewod i nic wiecej tam nie widzialem jak zmienial mechanik...

To:

http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/13/78/67/28/1378672866

Skopiowane stąd: http://allegro.pl/sonda-lambda-bmw-3-e30-e36-5-e34-7-e38-nowa-i1378672866.html#gallery

Z aukcją NIE MAM NIC WSPÓLNEGO. Obrazek poglądowy. ;)

 

 

Także bym to w pierwszej kolejności sprawdził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem Ci tak jak zauwazylem ze raz ma moc a raz nie to pojechalem do tego samego mechanika ktory mi wymienial sonde zeby podniosl go do gory i sonda byla na miejscu ale on mowi ze to ze jest na miejscu o niczym nie swiadczy to mowie mu zeby kompa podpial i komputer zadnych bledow nie pokazal to bylo z 3 tyg temu a samochod dalej jezdzi jak jezdzi....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby był błąd, sonda musiała by w ogóle być martwa ale wtedy silnik pracował by równo wchodząc w tryb awaryjny.

Tak jak opisujesz, dzieje się wtedy jak sonda dostaje napięcie i próbuje pracować, ale zawiesza się, itp...(np.zerwany kabel od jej podgrzewania lub masy...)

Wtedy daje dziwne odczyty do sterownika, a ten na tej podstawie knoci dalej wszystkie inne sterowanie mieszanki.

Sondę najlepiej sprawdza się na wykresie, bądź testerze. Wtedy widać jak pracuje, a nie jako błąd zapamietany, bo to żadko się zdarza a poznać można jedynie po większym zużyciu paliwa i ewentualnie lekkim zmniejszeniu mocy, ale nie po nierównej pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda musi być oryginalna.

Jeśli jest zamiennik lub uniwersalna to wystarczy na góra 6 miesięcy.

 

Z drugiej strony każde auto pracuje lepiej a innego dnia gorzej nawet nowe.

Wszystko zależy od wilgotności powietrza, temperatury powietrza, ciśnienia atmosferycznego, kierunku wiatru oraz ilości tlenu w powietrzu im jest go więcej tym auto jest żywsze.

Możliwe że koledze się wydaje że auto zrobiło się słabsze, gdyż za często nim się porusza.

Niech kolega pojedzie na hamownie i się przekona czy auto jest słabe. Silnik 1.8 M40 powinien mieć 113KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no to nie jest jakas mala slabo niewyczuwalna roznica.... czuc ze mu brakuje ewidentnie sily tak jakbym przesiadl sie z bmw mojego na fiata seicento1,0. Jak ma lepsze dni to wystarczy leciutko nacisnac pedal a on przyspiesza a jak jest zle to go wciskam trzymam dluzsza chwile i on sie dopiero powoli rozpedza jak wagon z weglem :/ jeden cylinder chyba przestal pracowac bo cala buda zaczelo od wczoraj rzucac na boki....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A swiece,kable i kopułkie sprawdzałes,bo ja w swoim silniku tez 1.8 m40 tez szarpało i sie dusił przy dodawaniu gazu,ale dochodzil do 2 tysi obrotów i jakos sie rozpendzał,ale to na gazie,na benzynie było wszystko ok,a u siebie miałem przebicie na jednym kablu i wymieniłem kable przecisciłem kopułkie i gra.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.