Skocz do zawartości

BMW 740, szukam ciekawych informacji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, czy ktoś może wie coś na temat chip-a do silnika m60b40, tj. jak faktycznie wygląda praca po modyfikacji, może ktos dysponuje wykresem Mo? Dodatkowo jeśli ktoś chciałby się podzielić doświadczeniem z eksploatacji będę wdzięczny. P.s. naprawe skrzyni mam już za sobą :) . Dodatkowo mam problem z nierówną pracą silnika na wolnych obrotach + takie odczucie twardej pracy, może czujniki detaonacyjego spalania?, świece są OK, zawór odpowietrzający skrzynie korbową też OK. Raz niby komp wykazał uszkodzenie cewki ale oględziny świec nic nie wykazały, podmiana cewek niby też nic. Auto się zbiera dobrze, ale czasami mam wrażenie że nie pali na wszystkie cylindry tak do prędkości obrotowej około 2500 ( ruszanie z 4 biegu - najlepiej odczuwalne). I jeszcze jedno, czy wyładowany akumulator może mieć wpływ na prace silnika na wolnych obrotach, wiem brzmi niewiarygodnie ale mam podstawy by tak sądzić. Zapraszam zainteresowanych do wymiany doświadczeń

60 też mi sparawia przyjemność ;-) hehe

http://img57.imageshack.us/img57/4166/avatar2ym6.jpg

Opublikowano
Co do aku, skrzynia padła autko sało 2 tyg, słabo rozrusznik kręcił a po odpaleniu silnik naprawde źle pracował, nie zwróciłem na to uwagi, ale dziś kumpel 525 e34 pomagał odpalić inne auto i wyładował swojego akusa (przekładany był do drugiego auta). Auto i tak w sumie nie odpaliło a aku lekko padł. Po zamontowaniu z powrotem do bumy silnik ledwo palnął a wolne obroty tragedia... hmm to mi dało do myślenia, czy czasami spadki napięcia na wolnych obr. nie mają wpływu na prace kompa w silniku, napięcia na cewkach (może to potęguje się ze względu na złą prace silnika)... Dzięki za wykres, co do sprawdzenia przepływki to wiem, sprawa banalna, trzeba kogoś z tym samym motorem i przekładka. Sondy mam w planie. Zabiła mnie póki co skrzynka, ale powoli staje na nogi ;). Membrana? chodzi ci o tył kolektora ssącego? (zawór zwrotny), bo to już wymieniłem, hehehe ale fajne są objawy usterki tego podzespołu. A tak nawiasem, faktycznie te silniki mają problemy z pracą na wolnych, ale generalnie V charakteryzuje idealną pracą (wynika to z rozkładu sił w silniku) i napewno jak były nowe chodziły idealnie :D , no ale już nie są. Na 100% coś u mnie nie gra z motorem, czuje to, ma dni że chodzi lepiej i gorzej, pompa nie sądzę, bo silnik się na wysokich obr idzie bez problemu, tylko na niskich nie zawsze chodzi tak jak powinien. Wracając do wykresu, to jest idealny jak z hamowni silnikowej :) . Szukałem wcześniej na necie i znalazłem głównie info na temat mocy silnika, tj. +15, +17, +20 KM, co do Mo gdzieś pisali o 40nm, a tu sa troche lepsze wyniki

60 też mi sparawia przyjemność ;-) hehe

http://img57.imageshack.us/img57/4166/avatar2ym6.jpg

Opublikowano

no zgoda, ale jak masz dobre ładowanie to nie ma prawa byc spadków napiecia . Co do pracy - R4 nie pracuje idealnie, wiec V8 tez nie bedzie. To nie V12 . Moj znajomy w 540 '93 powymieniał wszystko co sie dało wymienic a i tak objaw nie ustapił , taki ich urok...Nowsze V8 mają chyba lepsze wałki wyrównoważające, ale V8 z natury nigdy nie bedzie pracował gładko jak R6 czy V12 ....

a co Ci sie stało ze skrzynią ??

Opublikowano
pełen standart, załczeło się od braku wstecznego, który to zaniknął, potem się poajwił, znów zniknął, potem był i wchodził przy około 3000, potem był zawsze ale po użyciu pojawiał sie na też na N, i do tego pierwszy, po wrzuceniu wstecznego, zanikał, generalnie auto na końcu działało ok do momentu kiedy nie włączyłem R, potem jaja. Jak parkowałem to na wstecznym, auto toche postało i było ok. Zdarzało się czasem że nie było wogóle problemów :). W sumie po paru miesiącach sie wkurzyłem i ją popsułem świadomie do końca. :) P.s. automat nie pali po wrzuceniu na D :) hehehehehe. Spaliły się sprzęgiełka w sprzęgle ABC, gość przeczyścił sterownik, poszły nowe uszczelnienia i 25 tarczek i przekładek. Jak to zrobił i czy solidnie się okaże, póki co zrobiłem może 1000 km. Wracając do sprawy aku, zakładając że padł a silnik ma problemy na wolnych i schodzi za bardzo z obr tak że przestaje ładować to aku nie dostarcza tyle co powinien i wtedy może się potęgować zła praca silnika (to bym obstawiał) no ale faktycznie to nie sam z siebie powinien być przyczyną złej pracy.

60 też mi sparawia przyjemność ;-) hehe

http://img57.imageshack.us/img57/4166/avatar2ym6.jpg

Opublikowano
No niestety, wiedziałem o tym, mimo to sie zdecydowałem... no i stało się, ponoć to wina sterownika. Ładną masz tą 740-stke, szukałem w zeszłym roku, trudna sparawa, chciałem bez chromów ale w najlepszym stanie była tylko ta, wersja oma und opa :) . Ale fakt, nie zniszczona i nie skatowana, niestety brak ASC+T :shock: (ale tylko zimą i w deszczu)

60 też mi sparawia przyjemność ;-) hehe

http://img57.imageshack.us/img57/4166/avatar2ym6.jpg

Opublikowano

ja tez nie mam ASC/+T i racja - na mokrym mozna sie niezle przekrecic :)

ja tez sie zdecydowałem mimo tych przebojów ze wstecznym. A jaki pzrebieg miałes przy awarii ? Bo z tego co widziałem, najczesciej pada przy ok 240 -260 tys km

 

p.s. wrzuc pare fotek swojej do działu galerie ... :8)

Opublikowano
Około 200 tys. Po tym wszystkim zainteresowałem sie tematem, ciekawe rzeczy ludzie piszą (pęka kosz wstecznego), jak się okazało był w dobrej kondycji (oglądałem) a spalone były tarczki. Tak prawde mówiąc wygląda że przyczyną jest sterownik, no ale nie znam dokładnie tematu. Kosze pękają jeśli zostaną "przeciete" przez sprzęgiełka, ponoć tak działo się w strszych modelach. Widziałem moją skrzynkę rozebraną i faktycznych uszkodzeń mechanicznych nie było widać. Tak, a konkretnie padło to wszystko kiedy mocno dałem jej na wstecznym. Coś już musiało być nie tak i to było tylko kwesią czasu. Uprzedze pytanie, nie włączałem R przy jeździe do przodu ;), po prostu dałem pełen gaz. Co do fotek jak najbardziej. Jutro, po jutrze coś wrzuce

60 też mi sparawia przyjemność ;-) hehe

http://img57.imageshack.us/img57/4166/avatar2ym6.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.