Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, niedawno pisałem że mam do kupienia E38 z uszkodzonym silnikiem. Mianowicie silnik po ponad pół roku zagadał za pierwszym razem tyle że z kabli. Pracuje rewelacyjnie żadnych stuków czy falowania. Z tym że chodził pare chwil bo od razu zaczął palić się pasek i mnóstwo dymu(bez płomieni oczywiście). Prawdopodobnie stoi pompa wody ale cały płyn czy co tam było wlane było wylane bo przewody są pościągane z chłodnicy i teoretycznie nie powinno tam być płynu. Czy pompa może się zastać?? Jak długo i trudno jest zdjąć pasek żeby się nie ślizgał po kółku od pompy wody? Tylko proszę nie pisać negatywnych opinii o zakupie bo krytykować każdy potrafi a samochód jest kupiony za tak śmieszne pieniądze że myślę że każdy by go z chęcią kupił ze względu na jego stan wizualny( środek jak nowy, nigdy nie miał wypadku do tej pory bo ma porysowany bok i brak przedniego zderzaka(a i jak w ogóle po winien być zamontowany zderzak z przodu bo kolega ma takowy tylko nie wie jak go ściągnąć) i jeden jedyny właściciel od nowości). A z opowiadań właściciela było tak że autem wrócił wieczorem do domu i rano chciał jechać do pracy i po odpaleniu w kabinie pojawiło się dużo pary i dziwny zapach ale nie był to dym. Dywaniki są suche bo myślałem że nagrzewnica poszła ale sam nie wiem, w oleju nie ma śladu płynu. Macie jakieś pomysły??
Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina
Opublikowano
Witam, ze dywaniki nie sa mokre to nie oznacza ze nagrzewnica jest ok, sam mam v12 ale problem z nagrzewnica przerabiam wlasnie z e34 2.5, najpierw zanikalo grzanie i ubywal plyn, niewiadomo ktoredy, a potem leciala para z nawiewow bez wzgledu na to czy byl wlaczony nawiew czy nie, wiec prawdopodobnie przyczyna dymu jest nagrzewnica, a zapytałes sie czemu ten wlasciciel zdejmowal weze od obiegu o ktorych wspomniales?? nie bylo przypadkiem tak ze auto mu sie grzalo i probowal cos grzebac?? tak to mozna sobie rokowac teraz, najlepiej zaloz wszystkie weze i pasek zalej plynem lub jak masz garaz to woda na sprawdzenie odpowietrz i zobacz co sie bedzie dzialo czy bedzie sie grzala czy nie, jezeli chodzi o pompe czy termostat to przygotuj sie w razie odpukac wypadku ze pompa sredniej polki kosztuje 670zl termostat tez sredniej polki 190zl, kupowalem do swojej 750 termostat pompa byla ok ale cene znam. jak mozesz to podeslij foto tej 750 z checia zobacze [email protected] pzdr
Opublikowano
Ściągał żeby wode spuścić z układu przed zimą i ich nie założył żeby wszystko zeszło. Jak trochę odmarznie to zrobię fotki i podeśle. Koszta pompy to znam ale czy możliwe żeby stała z takim oporem??
Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina
Opublikowano
A po czym wnioskujesz ze pompa stoi?? kreciles kolem?? jest opcja ze moze sie wirnik przytrzec w pompie ale moim zdaniem nie od stania, chyba ze juz byl przyjezdzony wczesniej, dziwne wogole ze ten koles jezdzil na wodzie, zazwyczaj jezdza na wodzie jak cieczy ubywa i wola wode dolewac zamiast usunac usterke i zalac plynem, powaznie mowie Ci pozakladaj wszystko, zalej plynem czy w garazu woda i zobacz co sie bedzie dzialo wtedy mozna postawic jakas diagnoze. pzdr
Opublikowano
skoro pasek kreci sie na kólku i go pali ,to wniosek prosty, byl zalewany układ woda i napewno nie bez powodu, nawet jesli sciagnał weze poprzedni własciciel zeby spusci wode to i tak nie wszystko zeszło i teraz chwycilo pompe na mrozie i pali pasek bo nie obruci ,kupilem tak kiedys bmw e 34 2,5 tez zalewany byl woda przez poprzednika , po przekreceniu paliło pasek, jak pali pasek to nie krec, u mnie pasek spalilo a pompy nie ruszylo i byla dobra , bo jak przekreci ja chwycilo to po pompie urwie wszystkie pióra , oczywiscie potem uporalem sie z calym ukladem chlodzenia zalalem legancko płynem , zapalilem po krotkim czasie jazdy łapal temperature na czerwone , robiło cisnienie w wezach i wywalało plyn i szukanie przyczyny odpowietrzanie ukladu nic itp , diagnoza uszczelka rozebralem uszczelka ok a tu glowica peknieta , koszty polowa mojej e 34:) tak ze jesli taki samochod ktos zalewa woda to nie bez powodu-dobrze wie co jest grane, i jestem daleki od tego zeby negatywnie oceniac twoj zakup , poprostu pisze jak jest, od tamtej pory na wyglad kupuje tylko obrazy:)))
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam ponownie. W weekend była temperatura dodatnia więc postanowiłem odpalić te V12. Kupiłem 20l wody mineralnej, naładowałem akumulator, pozakładałem przewody na chłodnice, zalałem wode ok 6-7l i zaczeła uciekać gdzieś z tyłu silnikapo lewej stronie ale nie widać dokładnie skąd bo ciasno tam jak cholera, ale zaczeła lecieć jak z kranu więc wywnioskowałem że tam musi być jakiś przewód i musi być pęknięty. Ale pal licho odpaliłem auto bez najmniejszego problemu, zagadał od razu, ładnie, cicho i równo. Pompa chodzi. pochodziła chwilę, przejechałem po parkingu kilka metrów, wszystko OK tylko benzynę czułem trochę i przy zmianie na D bądź R czy przy przygazówce obroty spadają, dławi się i po 2s pracuje normalnie. Ale o co innego mi chodzi min.: czy z tyłu silnika idą tam jakieś przewody wodne i możliwe żeby tam aż tak ciekło?? Macie jakieś pomysły?? Bo nie wiem czy obierać od razu najgorszy wariant że to głowice czy uszczelki pod nimi
Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina
Opublikowano
"z tylu silnika" to jak rozumiem od strony grodzi kabiny. Nie jestem pewien ale są tam przewody do nagrzewnicy. Jeśli one nie ciekna to jest jeszcze jedną opcja. W bloku silnika są takie "kapsle" które pełnić rolę bezpieczników. W razie zbyt dużego ciśnienia płynu w bloku lub gdy jest mróz a w bloku woda, wtedy nie pęka blok tylko taki kapsel wywala. Spotkałem ten patent w niejednym silniku bmw ale czy akurat jest to w v12 to nie wiem. Zawsze warto zacząć od sprawdzania prostych rzeczy. Być może ten "kapsel" Ci tylko wywalilo i woda uciekła. A że tak jak ktos już wspominał płynu ubywalo to była lana woda. Może trochę zostało i bum .
Na BMW narzekają głównie ci, którzy nigdy ich nie mieli. Również ci którzy za parę groszy kupili wymęczoną Bawarkę i warsztat jest ich garażem.
Opublikowano
Witam, z tyłu silnika jest taki wąż o skomplikowanej budowie. Łączy on wylot płynu z bloku ze zbiornikiem wyrównawczym, powrót oraz elektrozawory. żeby się do niego dostać musisz zdjąć zbiornik wrównawczy. Niestety jeżeli jest on pęknięty to nowy tylko w aso za ładnych kilka stówek. Możliwe, że zsunął się tylko, bo obejmna puściła.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
I tak i tak jak coś muszę wymienić ten przewód jak będzie uszkodzony tylko jak się do niego dostać ??
Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Witam, auto naprawione w końcu, pęknięty był aluminiowy łącznik dwóch głowic :mrgreen: :mrgreen: naprawa wyniosła 600zł i chodzi aż miło :norty:
Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina
Opublikowano
Naprawiłes,dawaj fotki na to forum albo na serie5 e39,tam też cie widziałem w temacie plamy na skórze.Chetnie oglądniemy tego potworka V12 :mrgreen: :twisted2: .Jak mogłes do tej pory nie ujawnić jej.POdzr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.