Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy ktoś z forumowiczów wie co to za element układu wspomagania do którego dochodzą przewody ciśnieniowe "15" i "16" w kształcie wiszącej bańki?

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/n/e/7.png

Opublikowano
Witam, oczywiście, że wiemy, to element kulisty, który spędza sen z powiek wszystkich posiadaczy 750. Jest to akumulator ciśnienia siły hamowania, ostatnio wreszcie go wymieniłem. Były dwa rodzaje, przed liftem i po lifcie, oba padały. W trzech litrach masz trochę łatwiej i dużo taniej, ponieważ masz zamiennik z Febi za około 250 PLN. Natomiast na tym schemacie węże 15 i 16 ście dochodzą do wielozaworu(w niego wkręcony jest akumulator), który zajmuje się dystrybucją ciśnienia między wspomagania kierownicy, a pompę hamulca. W 750 również LAD(NIVO). Tam znajdują się jeszcze dwa wkręcane czujniki ciśnienia.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

Witam. Dziękuję z wyczerpującą odpowiedź.

Mam jescze pytanie dotyczące tych czujników wkręconych w wielozawór. Z uwagi na fakt iż czujniki te w mojej "buni" są leciwe i cieknie z nich oliwa chciałbym je wymienić. Jakich czujników szukać, może jest jakiś sklep internetowy gdzie mógłbym takie czujniki zakupić?

Opublikowano
Witam, dostępne w każdym sklepie motoryzacyjnym, nawet z Meyle. Cena około kilkadziesiąt złotych za sztukę. Oryginały około 150 PLN. Objawem padającej kuli jest twardy pedał hamulca, czyli przy łagodnym hamowaniu wszystko ok, ale przy gwałtownym naciśnięciu skała, a po chwili dopiero hamuje. Na wyłączonym zapłonie twardy natychmiast po wyłączeniu silnika.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

Czyli wspomaganie układu kierowniczego i układ hamulcowy sprzężone są ze sobą elektrycznie za pośrednictwem tychże czyjników wkręconych w wielozawór.

Nie mam problemów z hamulcami lecz męczy mnie ten cieknący olej.

Sprawdzę numerki tych czujników i będę szukał gdzie są dostępne "od ręki"

Opublikowano
Witam, ten układ nie jest sterowany elektrycznie, wielozawór jest tylko sterowany ciśnieniowo, a te czujniki mają za zadanie badać ciśnienie w układzie i monitorować o usterkach. Sprzężone jest wspomaganie kierownicy, hamulcy i NIVO jeżeli jest w aucie. U mnie te czujniki się też pocą, ale układ jest szczelny, nic nie ubywa.
pozdrawiam Bartek
  • 2 lata później...
Opublikowano
pytanko co to jest za urzadzenie do ktorego przykreca sie waz nr16 i nr8. cos mi cieknie ale nie wiem co i skad... po 3 dniach na postoju zbiorniczek byl pusty ale do okola bylo sucho a plama przed zderzakiem...
Opublikowano

Sprawdz weżyk 16 i 17, które masz powyżej na zdięciu.

Serwo, czasem nie piszczy?

Opublikowano
pytanko co to jest za urzadzenie do ktorego przykreca sie waz nr16 i nr8. cos mi cieknie ale nie wiem co i skad... po 3 dniach na postoju zbiorniczek byl pusty ale do okola bylo sucho a plama przed zderzakiem...

 

To kolumna kierownicza, jeśli na niej masz płyn, to spróbuj powymieniać miedziane podkładki. Też mam ten układ w swojej e32, jest z 01.07.1987 i co jakiś czas muszę dolewać płyn, ale u mnie poci się cały zbiorniczek wyrównawczy, wywala mi przez dekielek.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam, oczywiście, że wiemy, to element kulisty, który spędza sen z powiek wszystkich posiadaczy 750. Jest to akumulator ciśnienia siły hamowania, ostatnio wreszcie go wymieniłem. Były dwa rodzaje, przed liftem i po lifcie, oba padały. W trzech litrach masz trochę łatwiej i dużo taniej, ponieważ masz zamiennik z Febi za około 250 PLN. Natomiast na tym schemacie węże 15 i 16 ście dochodzą do wielozaworu(w niego wkręcony jest akumulator), który zajmuje się dystrybucją ciśnienia między wspomagania kierownicy, a pompę hamulca. W 750 również LAD(NIVO). Tam znajdują się jeszcze dwa wkręcane czujniki ciśnienia.

 

Czuje się bardzo zirytowany, bo rysunek od prezes39_m przedstawia układ wspomagania, gdzie widoczna jest przekładnia Servotronic a ttrol pisze o układzie wspomagania siły hamowania (zobacz http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/34_0370-wspomaganie-sily-hamowania-hydraul/vDC58449).

 

Czy ktoś to może wytłumaczyć?

Opublikowano
Wszystkie E32 do marca 1988 miały hydrauliczne układy wspomagania hamulców z tą nieszczęsną pompą/rozdzielaczem H31 i to tłumaczy rysunek prezesa39

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.