Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Witam, tak jak w temacie problem polega na tym, że kiedy samochód jest zimny usłyszałem dziwne wycie.

Myślałem, że to może jakaś pompa, lub też pasek, ale zauważyłem dziś kiedy odpaliłem ją na postoju, że po zmianie biegu np na D, czy R wycie jest delikatnie inne, od tego na N i P.

 

Co Wy o tym myślicie? Aha dodam jeszcze, że czasem są chwilowe przerwy w tym wyciu, albo jest ono pulsacyjne... (czyli jest i nie ma, jest i nie ma itd.)

Opublikowano

Czy po rozgrzaniu dzwiek zanika, czy słyszysz go przy wyzszych obrotach? sprawdzałeś poziom oleju w skrzyni? to mogą byc objawy konczacego się sprzegła, jeżeli to skrzynia wydaje ten dzwiek. podłącz do kompa i zobacz czy nie ma błędu dotyczącego wandlera.

pozdrawiam

Opublikowano

Byłem to teraz w miarę dokładnie sprawdzić, i ...

Wydaje mi się, że kiedy samochód jest rozgrzany (tzn sam silnik), słychać to ale tak bardzo bardzo słabo, jednak im wyższe obroty tym dźwięk się nasila.

Najwidoczniej wcześniej tego przy jeździe nie zauważyłem, a samochód praktycznie nowo nabyty...

 

Aha i dokładniej to to jest taki dźwięk jakby coś wirowało , aż piszczy czy wyje właśnie. Kurczę ciężko to określić!

 

W ogóle może jakiś dobry warsztat w okolicach Kluczborka znacie? Bo w Katowicach już właściwie prawie nie mieszkam, więc ciężko o w miarę dobry warsztat.

Opublikowano
Zacznij od dolania 0,5 litra oleju do skrzyni, bo objaw wycia na zimno jest typowy dla za niskiego poziomu oleju. Procedurę dolewania znajdziesz na forum...
Opublikowano
Niby znalazłem, ale czy możną prosić o konkretny link gdzie wszystko jest dokładnie opisane jak to zrobić? W ogóle przy takiej operacji jest możliwość uszkodzenia czegoś, może jednak lepiej skoczyć specjalizujący sie w tym warsztat?
Opublikowano
Dolewasz przez bagnet, sprawdź na średnio rozgrzanym samochodzie stan. Można coś uszkodzić jak przelejesz i potem będziesz butował.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Opublikowano

Witam. Dziś byłem na warsztacie gdzie naprawiają automaty, ale gość rządził się swoimi prawami, że tak powiem i nie dał sobie nic powiedzieć...

 

Więc tak:

Samochód i skrzynia była już rozgrzana (jednak tego świstu przy dobrym rozgrzaniu prawie całkowicie nie słychać)

Odpalił samochód

Dał na pozycję N

Podniósł samochód

Odkręcił delikatnie od spodu duży imbus

Trochę oleju wyciekło

 

I w ten właśnie sposób stwierdził, że stan jest OK.

Dziwny gość! Po to wszystko całkowicie inaczej niż wszędzie piszą! Chyba naprawiał automaty tylko w cinquecento xD

Opublikowano
z tego co piszesz ,to gosc z diagnostyki troszke dziwnie podszedl do tematu,,, dolej przez bagnet 0,25 oleju do skrzyni-oczywiscie olej specjalny do automatu , i sprawdz czy jest to samo czy cisza, nic w ten sposob nie uszkodzisz bez obaw,
Opublikowano
a rzecz druga , kiedy ostatnio byl wymieniany olej w skrzyni a to bardzo wazne , piszesz ze niedawno nabyles bmw , poprzedni wlasciciel mowil cos o wymianie lub ze wymienial, choc gdyby nawet mowil to nigdy nie jest to pewne ,,,, a wymiana olej w skrzyni to podstawa bo to nie manual
Opublikowano

Samochód sprzedany przez komis więc bezpośredniego kontaktu z właścicielem pojazdu nie miałem...

I w E38 750iL, a taki samochód mam bagnetu nie ma. Z tego co wiem dolewa się tam olej jakoś od dołu... Czy się mylę?

Opublikowano

Ludzie! O jakim wy bagnecie piszecie, wojna jakaś wam się marzy, czy mózgi wam na mrozie pozamarzały?

W E38 siedzi 5HP30, która nie ma żadnego bagnetu, olej sprawdza się od dołu skrzyni przez otwór wlewowy.

Jeżeli na ciepłej skrzyni wyciekło tylko trochę oleju to znaczy, że brakuje dobry litr. Dolać trzeba na zimnej skrzyni przy włączonych światłach i klimie...

Opublikowano

Tzn wyleciało tylko trochę , bo on popuścił i zaraz zakręcił. Tak naprawdę nikt nie wie ile tam tego jest. Poza tym sprawdzał to na N więc cholera wie ile tego by wyleciało...

Po świętach skoczę do jakiegoś normalnego serwisu w Katowicach

Opublikowano
kolego ze dolac trzeba to napisalem , nie pamietam jak dokladnie jest w 750 bo nie jestem w stanie pamietac , napisalem ze nalezy dolac ,a nawet zlac stary i zalac nowym tym bardziej ze nie wiadomo kiedy byl wymieniany, wiec twoje nagle oburzenie moze jest spowodowane spadkiem temperatury
Opublikowano
dolej przez bagnet 0,25 oleju do skrzyni
kolego ze dolac trzeba to napisalem , nie pamietam jak dokladnie jest w 750 bo nie jestem w stanie pamietac , napisalem ze nalezy dolac

Ktoś tu ma chyba jakąś schizę. Poza tym w żadnym E38 nie było już skrzyń z bagnetami, więc nie musiałeś zbytnio wysilać pamięci...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. I byłem w M-AUTO w Katowicach, z tym, że samochód tam nie stał na noc a tylko kilka godzin i nie do końca usłyszeli ten dźwięk... W każdym bądź razie uzupełnili 0,5l oleju, dziś rano odpalam i to samo... :/

Poza tym nawet już przy rozgrzanym silniku jakby przy większym wysiłku skrzyni (przyspieszanie), słychać to tak delikatnie przez chwile po zmianie biegu.

Stwierdzili, że być może to pompa w samej skrzyni, ale niestety tak naprawdę nie słyszeli tego dźwięku... :/

Opublikowano
A podłączyłeś samochód pod kompa, jeżeli to pompa lub sprzęgło bedzie na kompie błąd. Jeżli dzwięk jest narazie słabo słyszalny i przy wyższych obrotach to nie jest jescze tragedia bo wystarczy sama wymiana w/w elementów. A jak będziesz jęzdził np z uszkodzonym sprzegłem to zacznie palic tarczki od 1-go do 3-go biegu, i skończy się to kapitalnym remontem szkrzyni. a propos czy np na zimnym czujesz lekkie szarniecia przy zmianie z 2-go na 3-ci bieg lub z 4-go na 5-ty?
Opublikowano

Tak podłączali samochód do kompa i nic... Tzn nic ze skrzynia, bo jeszcze mam coś z ABS, ale to tylko przekaźnik do wymiany.

Tyle tylko, że z silnikiem nie mogli się połączyć, i z samego silnika błędów nie odczytał...

 

Szarpnięć nie czuje praktycznie żadnych... Wydaje mi się, że bardzo dobrze zmienia biegi... Może czasem jest odczuwalne takie jakby szepnięcie, ale myślę, że tak po prostu wygląda zmiana biegów przy mocniejszym naciśnięciu gazu (z tego co piszą w instrukcji to są 4poziomy zmiany biegów w zależności od dynamiki jazdy, więc myślę, że to jest to)

 

Są tylko czasem takie jakby wibracje przy niższych obrotach, ale pomaga na to delikatne odpuszczenie lub naciśnięcie gazu! Co prawda może to jakaś poduszka, ale ja mam wrażenie, że to jakby skrzynia nie wiedziała czy zredukować, czy podwyższyć bieg... To się zdarza przy takiej barzo spokojnej jeździe, i w granicach 60 -80km/h, przy obrotach około 1200.

Opublikowano
Więc sprzegło można chyba wykluczyć, bo jesli by cos było to były by błedy w stylu wandler lokout, lub że moment jest źle przekazywany. A tak w ogóle to masz samochód przed liftm czy po lifcie?
Opublikowano
wiec masz juz steptronik, może ktoś kto jest bardziej obcykany w tym temacie będzie wiedział czy po lifcie były większe możliwosci diagnozy kompem(po lifcie zmieniła sie wiazka i sterownik skrzyni). objawy masz bardo zbliżone do moich kiedy padało sprzegło, wycie z czasem pogłebiało sie, szczególnie na zimnym silniku a potem juz nawet od 2000 obrotów wyło jak p..., ale w mojej skrzyni(po lifcie) odrazu wyskakiwał bład wandler lockout. byc może u ciebie pomogła by wymiana oleju i filtra, ale to tylko spekulacje z mojej stony, radze Tobie poszukac jakiegos fachowca który bedzie znał dobrze temat auomatów, bo tak jak pisłaem wyżej samo sprzegło to jescze pikuś, ja gdybym wczesniej zareagował to skrzynia chasała by do dziś.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.