Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

mam problem ze swoim autem bmw 318 is 1992 rok

cięzko pali gdy postoi całą noc , musze kilka razy kręcić rozrusznikiem zanim odpali

 

co to moze byc ? na ciepłym silniku pali za pierwszym razem

Opublikowano
sprawdz czujnik tempertury,wygląda na to że poprostu ssanie sie nie włancza
tato! tato! dlaczego ci ludzie klekają? bo to bawarka jedzie synku..
Opublikowano
Jeśli chodzi o czujnik temperatury silnika ,to znajduje się w głowicy pod kolektorem ssącym (kolor czarny),jeśli pytasz o czujnik temperatury zasysanego powietrza,to jest w obudowie filtra powietrza.
Opublikowano

Zazwyczaj większość ściąga,ale da radę bez ściągania trochę samozaparcia i krótki klucz 22.

Kolego czy nie lepiej podpiąć is-a pod komputer i sprawdzić co go boli?

A ty tak w ciemno wymieniasz?

Opublikowano

podpianałem go kiedys i koleś mi powiedział ze do wymiany jest czujnik temperatury , kazał mi wymienic ten niebieski , wymieniłem go pojechałem znowu podpiąc pod kompa i dalej to samo .

 

wtedy stwierdził że musi byc gdzieś jeszcze jeden czujnik ale nie wiedział gdzie on jest :(

i dałem sobie z tym spokoj bo auto paliło za drugim razem ,teraz niestety trzeba kręcic więcej razy :(

 

jak ten czujnik wygląda ?:) on jest taki sam jak ten niebieski ?

Opublikowano

to nie ten co trzeba wymieniłem ;/

 

bardzo mi juz pomogłeś ale jeszcze spytam czy masz moze jakiś schemat na którym jest pokazane gdzie on sie dokładnie znajduje ? :)

Opublikowano

jak to mozliwe że ja go nie widziałem :oops:

 

orientuje sie ktos jaka cena tego czujnika ?

 

MANIURA jak wymienie ten czujnik i auto bedzie normalnie odpalac to będziesz moim Bogiem :8)

Opublikowano
Muszę się poprawić, kolory niebieski jest od temperatury jestem pewien już na 100% ,a czarny do wskaźnika,czyli wymieniłeś odpowiedni czujnik ,sorki pomieszały mi się te kolory :(
Opublikowano

kurde a juz myślałem że wymienie czarny i będzie po kłopocie :( :( :(

 

 

wymieniłem niebieski to czemu nadal nie pali tak jak powinno :cry2:

Opublikowano (edytowane)

Tak jak pisałem w pierwszym poście u mnie problemem był czujnik temperatury zasysanego powietrza

,ale u ciebie go nie ma .

Edytowane przez maniura
Opublikowano
Panowie, czujnik temp (oczywiscie ten do ecu) ma wplyw na obroty, ssanie ale na pewno nie na to ze musisz 2 razy zakrecic zeby odpalic samochod. powinien odpalic i zaraz zgasnac jesli to bylby czujnik temp. stawialbym raczej na problem z zaplonem: swiece badz kable wn, jakies przebicie wilgotnych kabli itp.
Opublikowano
panowie a pompka paliwa albo wtryski ? czy moga miec z tym jakies powiązanie ?:)

 

Wtryski to raczej nie, jeden to owszem ale nie wszystkie.

Może to być regulator ciśnienia paliwa czyli cisnienie paliwa jest za duze lub za małe, czujnik temp bloku oraz czujnik temp zasysanego powietrza, lub wadliwy przepływomierz.

 

Z poważniejszej mechaniki to wyciągnięty łańcuch rozrządu lub słabe ciśnienie oleju, napinacz z powodu niskiego ciśnienia oleju początkowo słabo naciąga łańcuch wtedy fazy rozrządu są po za zakresem dopuszczalnym i w cylindrach nie ma kompresji ( żle ustawiają się zawory ) albo wogóle jest słaba kompresja z powodu zużytych pierścieni na tłokach.

Opublikowano

co do wtrysków to nie chodziło mi że wszystkie są na wykończeniu , tylko raczej chodziło mi włąsnie o jeden :)

 

jesli byłaby słaba kompresja z powodu zużytych pierścieni na tłokach to problem występowałby to tylko na zimnym silniku ?

 

w moim aucie jest jest czujnik temp zasysanego powietrza ??? uzytkownik Maniura napisał że go nie ma :)

 

 

co do przepływomierza - to jakie sa objawy popsutego przepływomierza ?

 

 

 

 

latem auto pali za 2-3 razem , zima za 5-6

Opublikowano
co do wtrysków to nie chodziło mi że wszystkie są na wykończeniu , tylko raczej chodziło mi włąsnie o jeden :)

 

jesli byłaby słaba kompresja z powodu zużytych pierścieni na tłokach to problem występowałby to tylko na zimnym silniku ?

 

w moim aucie jest jest czujnik temp zasysanego powietrza ??? uzytkownik Maniura napisał że go nie ma :)

 

 

co do przepływomierza - to jakie sa objawy popsutego przepływomierza ?

 

 

 

 

latem auto pali za 2-3 razem , zima za 5-6

 

Przy zużytych pierścieniach różnie bywa, znajomy jeździ Fiestą która ma bardzo niską kompresje a mimo to zimą nie ma problemu z uruchomieniem.

Jeśli chodzi o czujnik to jednak w M42 nie ma czujnika temp zasysanego powietrza, pomyliłem M42 z M44.

Jeśli uszkodzony jest przepływomierz to uruchomienie silnika może być trudne w każdych warunkach.

Uszkodzony czujnik wałka rozrządu powoduje problem z rozruchem na ciepłym silniku, również rozciągnięty łańcuch rozrządu będzie powodował problem z rozruchem ciepłego silnika, uszkodzona sonda też utrudni rozruch ciepłego silnika. Uszkodzony czujnik wału korbowego całkowicie uniemożliwi rozruch silnika.

Ogólnie gdy silnik jest zimny, sterownik korzysta tylko z czujnika temperatury bloku oraz z przepływomierza i potencjometru przepustnicy, sonda nie jest brana pod uwagę do czasu jej rozgrzania.

Opublikowano

czyli Uszkodzenie czujnik wałka rozrządu , rozciągnięty łańcuch , uszkodzenie sondy nalezy wykluczyc ???

dobrze zrozumiałem ? bo napisałeś że na ciepłym by źle palił a pali bez problemu .

 

czujnik wymieniałem już .

 

potencjometr przepustnicy to inaczej czujnik położenia przepustnicy ?

bo aktualnie jeźdze bez niego , miałem małą stłuczke , wgniotła mi sie tak maska że czujnik sie złamał na pół .

z czujnikiem odpalał tak samo jak bez niego więc i to chyba trzeba wykluczyc /

 

:(

Opublikowano
czyli Uszkodzenie czujnik wałka rozrządu , rozciągnięty łańcuch , uszkodzenie sondy nalezy wykluczyc ???

dobrze zrozumiałem ? bo napisałeś że na ciepłym by źle palił a pali bez problemu .

 

czujnik wymieniałem już .

 

potencjometr przepustnicy to inaczej czujnik położenia przepustnicy ?

bo aktualnie jeźdze bez niego , miałem małą stłuczke , wgniotła mi sie tak maska że czujnik sie złamał na pół .

z czujnikiem odpalał tak samo jak bez niego więc i to chyba trzeba wykluczyc /

 

:(

Tak, jeżeli na cipłym jest OK to sonda, czujnik wałka i rozciągnięcie łańcucha pomijamy.

Czujnik położenia przepustnicy to inaczej potencjometr.

A co z regulatorem ciśnienia na listwie wtryskowej, ciśnienie paliwa było sprawdzane ?

Opublikowano

ciśnienie niestety nie było sprawdzane

musze poszukac jakiegos mechanika żeby to sprawdzić bo ja nie mam czym tego sprawdzic :(

 

jakie powinno być ciśnienie paliwa ?

Opublikowano

Co do niesprawnego czujnika temperatury,gdyż są osoby które twierdzą ,że nie ma to wpływu na rozruch silnika.

W razie uszkodzeniu czujnika ecu przyjmuje wartość 80 stopni C,czyli praktycznie temperatury roboczej silnika.

Gdy mamy na zewnątrz temperaturę minusową,a ecu dostaje sygnał o 80 stopniach to zawsze będzie problem przy odpalaniu i w zimę i w lato .Problemu nie będzie tylko przy nagrzanym silniku.

A z tego co pisał zainteresowany to po wymianie czujnika nadal jest jego błąd.

Osobiście zaczął bym od usunięcia tego błędu,problemu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.