Skocz do zawartości

318i M40 źle odpala jak zimny


dabek2420

Rekomendowane odpowiedzi

witam klubowiczów. mój kolega nie ma kąta ale prosi o pomoc ma bmw e36 318i w gazie model m40 i już był u kilku mechaników i oni się poddają problem jest tali ze auto nie chce odpalić jak jest zimne po 10 lub 20 próbach odpala pracuje elegancko jak się rozgrzeje to odpala za każdym razem. co to może być pomocy?

 

 

_______

Poprawiłem tytuł. Zapoznaj się z formatem tytułowania wątków dla tego działu! Następnym razem będzie ostrzeżenie. mattiss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym modelu nie ma tego czujnika.Gdy czujnik jest uszkodzony silnik zawsze zapali ,maksymalnie za 2 razem.

Przyczyn może być wiele,zacznij od ustalenia czy przy odpalaniu leci paliwo.

Ale skoro byłeś u mechaników to pewnie to ustalili.

Co wyszło po podpięciu pod komputer?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby samochód zapalił potrzebne są mu następujące warunki:

dobra iskra

odpowiednie ciśnienie w komorze spalania

odpowiednia ilość prądu i na świece i na rozrusznik

odpowiednia dawka paliwowo powietrzna tzw czynnik lambda

jeśli któryś z tych czynników jest zaburzony silnik nie zapali a szczególnie zimny

*sprawdź ciśnienie w cylindrze jeśli jest za małe to pierścienie do wymiany

*jak mówisz kable wymienione i inne podzespoły współpracujące i rozrusznik dobrze kręci więc tu mam oczywiste że to nie to

*dawka paliwa to też ważne jeśli jest za mała lub za duża na zimno nie zapali a na ciepło bardzo możliwe że tak...jeśli jest za duża świece momentalnie się zaleją najważniejszy jest pierwszy obrót wału w tedy jest wszytko rozgrywane jeśli czegoś zabraknie lub będzie za dużo silnik odmówi współpracy..... jeśli braknie mu powietrza to powinien się odezwać ale gasnąć więc w tym przypadku stawiam na sprawę zbyt dużej dawki paliwa, a powiedz jak już zapali to przez pierwszą sekundę kopci z tłumika? jeśli tak to raczej to jeśli nie może jest zbyt uboga i jak kręcisz rozrusznikiem pompka napompuje odpowiednią dawkę i samochód wreszcie zapali na rozgrzanym wiadomo że nie wielka ilość sprawi wybuch w cylindrze więc na to nie ma co patrzeć.....

ostatecznie jakiś durny czujnik czasami przerywa i głupieje co komputer pod próbą jednego podpięci nie wykryje najlepiej próbować kilka razy.... to tyle co mogę doradzić oczywiście może być coś zupełnie innego ale jak bym miał to bmw to bym posprawdzał najpierw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź ciśnienie w cylindrze jeśli jest za małe to pierścienie do wymiany

 

nie zapominaj kolego że jak gniazda zaworów sa wypalone to też ciśnienia nie będzie ,w celu ustalenia tego najpierw sprawdź na sucho potem nalej troszkę oleju jak sie poprawi to pierścienie a jak nie to zawory nie trzymają ciśnienia czyli sie nie domykają albo sa do szlifowania

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie też tak może być a pomysł z olejem jest jak najbardziej dobry tylko nie przesadzaj:)

tylko jeśli to zawory dolotowe to kompresja szła by w filtr powietrza co by doprowadziło do jego zniszczenia a jeśli w wydechowe to byś miał strzelanie z rury wydechowej jak w sportowym aucie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.