Skocz do zawartości

BMW 530d duzy pobor produ przy rozruchu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy mam taki problem

 

Moja becia odpala jak laleczka nawet teraz przy -20. Jest jeden maly problem mianowicie. Krecoac sie tylko po miescie i odpalajac BMW 5-8 razy dziennie (ale 1 raz tylko z podgrzewaniem swiec) moje BMW po 2-3 dniach mowi dość i nie odpala. Powodem tego jest brak produ w nowym akumulatorze 1rok. Ladowanie 14V. Upierdliwe staje sie dla mnie wstawianie auta w garaz i ladowanie prostownikiem raz w tygodniu.

 

Mam pytanko czy macie moze taki sam problem. Czy poprostu moje autko pobiera zbyt duzo pradu do rozruchu???

Czy mozna jakos sprawdzic ile produ pobiera rozrusznik a jaki powiniem byc winik normowy???

Opublikowano

Masz kilka opcji.

1. Auto pobiera prąd kiedy jest wyłączone (jeż, jakaś lampka itd.).

2. Musisz wiedzieć, że w trakcie rozruchu świece żarowe i rozrusznik pobierają tyle prądu, że samochód/alternator musi pracować przez ok. 15 minut żeby tę stratę wyrównać-dopiero wtedy zaczyna doładowywać akumulator. Jeśli więc często wyłączasz silnik i po krótkim czasie znów go uruchamiasz, akumulator nie jest doładowany na maxa.

3. Nie znam wartości prądu pobieranego przez świece żarowe czy rozrusznik w twoim aucie. Może być tak, że masz uszkodzony przekaźnik świec żarowych, który np. załącza napięcie na zbyt długi czas. Świece nagrzeją komorę spalania, rozrusznik zakręci i samochód odpali, ale znowu alternator nie zdąży "nadrobić" tej straty.

 

Jedź do elektryka, niech zmierzy pobór prądu w czasie rozruchu zimnego i gorącego silnika.

 

Ja miałem podobny przypadek. Najpierw codziennie odłączałem kabel "-" od akumulatora,ale denerwowało mnie, że traciłem wszystkie ustawienia.

Obecnie robię tak, że po zakończeniu jazdy przy włączonym silniku wyłączam wszystkie światła, radio, ogrzewanie. Daję popracować silnikowi przez jakieś 15-20 minut i dopiero wtedy go wyłączam. Akurat u mnie ten patent się sprawdza.

Opublikowano

fachowcy twierdzą że nie po 15 a dopieru po 30 minutach jest efektywne ładowanie akumulatora

jak się jeździ na krótkich dystansach to lepiej jest mieć akumulator mały ale doładowany niż duży wiecznie niedoładowany

no a w BMW dochodzi jeszcze częsty problem z nocnymi pożeraczami prądu

Opublikowano
Jeśli posiadasz garaz to zaparkuj w nim samochód otwórz przednia szybe ,i go poprostu zamknij potem musisz nasłuchiwac czy np.z okolic klimatronica nie słychać delikatnego szumu ,ale moze on byś stały lub jak w moim przypadku właczał sie co jakiś czas i to jest najprawdopodobniej twój problem ,a o wymianie jeza poczytaj na forum
Octavia 1,9TDI 110KM 2002r kombi max opcja L&K sprzedam
Opublikowano

Koledzy dzieki za odpowiedzi. Pradu raczej nic na postoju nie pobiera poniewaz po tygodniu stania w mrozach autko ladnie odpalilo. Sprobuje jeszcze raz pomierzyc ladowanie bo przy silniku mam ponad 14v ale na akumulatorze mam juz tylko 13,9;13,8.

 

Dzieki serdeczne :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.