Skocz do zawartości

[E81, E82] Drzwi bez ramek - szum powietrza / gwizdanie


mtothaj

Rekomendowane odpowiedzi

Zauwazylem u siebie w E81 zwiekszony szum powietrza / ciche gwizdanie po przekroczeniu okolic 90km/h. Według mnie dzwiek dochodzi od szyby ze strony pasażera - podejrzewam zle przylegajaca uszelke / niewyregulwana szybe.

Chciałem się zapytać czy ktorys z 'bezramkowców' (a wiec rowniez E82 i E88) mial podobny problem i ew. sposob rozwiazania. U mnie auto jest na gwarancji wiec predzej czy pozniej wybiore sie z tym do serwisu (miedzy czasie sprobuje przesmarowac uszczelki w drzwiach silikonem w spraju) natomiast jesli ktos ma jakies doswiadczenia w temacie to bede wdzieczny za info.

 

PS. Znalazlem tez ponizszy biuletin serwisowy dot. czegos co wyglada na podobny problem w E82:

 

SIB51 34 08

 

SUBJECT

Wind Noise from the B-pillar at High Speeds

 

MODEL

E82 (1 Series) produced up to 9/2008

 

SITUATION

At highway speeds, wind noise can be heard from the B-pillar area, where the door glass meets the door seal.

 

CAUSE

Contour of the door seal

Window glass adjustment

PROCEDURE

Replace the door seal on the affected side of the vehicle. It is not necessary to replace both the left and right seal, unless the customer has referenced wind noise complaints from both sides.

Check the window pretension and adjust the door glass as necessary, per Repair Instruction RA 51 32 154.

NOTE: The following special tools are required to properly adjust the door glass:

51 3 080

51 3 240

51 3 300

51 3 301

51 3 303

51 3 304

PARTS INFORMATION

Part Number

Description

Quantity

51 76 7 164 947

Door seal – Left

1 – if necessary

51 76 7 164 948

Door seal – Right

1 – if necessary

WARRANTY INFORMATION

Covered under the terms of the BMW New Vehicle Limited Warranty.

Edytowane przez mtothaj
Pzdr, MtothaJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze watek bije rekordy popularnosci :D niemniej jednak kontynuuje temat - dzisiaj spsikalem uszczelke po stronie pasazera silikonem w spray'u i mam wrazenie ze jest lepiej. Generalnie niezaleznie czy komus gwizdze / szumi czy nie zabieg warto raz na pol roku przeprowadzac - dzieki temu uszczelki gumowe beda zyly dlugo i szczesliwie :cool2:
Pzdr, MtothaJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie nikt nie pisze bo było raz opisywane, z tego co pamiętam to były dwie szkoły, jedna głosiła żeby smarować silikonem, druga żeby w żadnym wypadku nie silikonem tylko środkiem bez silikonu :mrgreen: Ja smaruję sztyftem Würth do konserwacji gumy bez silikonu.

Ogólnie polecam, nie przymarzają uszczelki i nic nie skrzypi.

 

Co do piszczenia przy wysokich prędkościach to znajomy miał coś takiego w Subaru Imprezie WRX, tam też są drzwi bez ramek i piszczało mu ale koło 150 :) W serwisie potwierdzili, że jest to wada fabryczna i jakaś akcja serwisowa na to była, szyby się nie dociągały do końca, coś mu tam skalibrowali i po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dzieki za namiar, celem wyprobowania wlasnie zamowilem ten sztyft Würth :mrgreen:

 

Uszczelki przesmarowane sztyftem Würth - gwizdanie bez zmian.

Bylem z tym problemem w ASO - przyznali, ze rowniez slysza gwizdanie. Celem zaradzenia ponownie ustawili / 'zresetowali' drzwi pasazera. Niestety nie przynioslo to zamierzonego efektu - jak gwizdalo tak gwizdze. Przynajmniej ladnie umyli auto :lol:

Pzdr, MtothaJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Kolejne podejscie ASO do tematu gwizdania:

- ponowna regulacja drzwi / szyb

- demontaz i ponowny montaz obudow lusterek

- rozebranie od srodka slupkow A i poprawienie dopasowania tych wewnętrznych trojkatow do szyb bocznych

 

Efekt - jest lepiej, chodz według mnie nadal nie idealnie. Natomiast poprawa jest na tyle odczuwalna ze chyba juz dam sobie spokoj z tematem.

Pzdr, MtothaJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zaobserwowałem inny problem, który kilka razy pojawił mi się po odebraniu auta z myjni, chyba po karcherze wariują mi czujniki zamkniętych drzwi co powoduje problemy z szybami:

- drzwi pasażera - drzwi zamkniete i zaryglowane natomiast szyba co parę sekund samoczynnie opuszcza się na 1 cm i wraca czemu towarzyszy migotanie lamki oświetlenia wnętrza - tak jakby czujnik co parę skeund dawał sygnał że drzwi się otwierają ale komputer niczego nie wyświetla - po włączeniu dmuchawy i przegonieniu auta - po ok. 3 min problem ustepuje samoczynnie. Problem wsytąpił chyba juz trzykrotnie, co ciekawe jak sam myję karcherem to nic się nie dzieje.

- drzwi kierowcy - tutaj zdarzyło mi się ostatnio że szyba zastygła opuszczona na jakieś 0,5 cm - drzwi dawało się otworzyć i zamknąć ale był strasznie głuchy dźwięk gdy szyba dobijała do uszcelki, bałem się że uszkodze szybę gdy mocniej zatrzasnę drzwi - próby podniesienia przyciskiem nic nie dawały, problem został opanowany po opuszczeniu szyby całkowicie do dołu i odczekaniu kilkunastu sekund, po podniesieniu już wszystko działało ok, szyba odchodziła po naciśnieciu klamki i dochodziła po zatrzaśnięciu drzwi.

 

Czy mieliscie też takie problemy w E81, E82? Czy ktoś orientuje się gdzie w drzwiach są czujniki, które są odpowiedzilane za sygnalizuję otwarcia lub zamknięcia drzwi i czy jest do nich dostęp bez rozbierania tapicerki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mieliscie też takie problemy w E81, E82?

 

Przyznam, ze jak narazie nie zaobserwowałem u siebie opisywanych przez Ciebie problemow.

Natomiast na podstawie dotychczasowych doswiadczen dochodze do wniosku ze drzwi bez ramek to nic dobrego - w aucie jest glosniej, sa bardziej problematyczne w eksploatacji a same drzwi sprawiaja wrazenie bardziej kruchych - dobrze ze przynajmniej w E87 sa normalne drzwi.

Pzdr, MtothaJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- co do drzwi bezramkowych to taki ich urok, ale te w jedynce sa i tak o niebo lepssze od rozwiązań bezramkowych w innych autach gdzie szyba przylega do uszczelki a nie chowa się pod dach i wówczas można dyskutowac o szumach, świstach czy przeciekach w czasie deszczu

- co do kruchej konstrukcji to rzecz normalna, nigdy drzwi bezramkowe nie będa tak sztywne ja tez ramkami tak samo jak nigdy cabriolet nie bedzie tak sztywny jak nadwozie zamknięte, pewnie sztywnośc nadwozia E81 jest niższa od E87 przez te szyby, choć to tylko gdybanie bo nie znalazłem żadnych danych na ten temat

- co do szumów to trudno mi powiedzieć bo 5-drzwiową jedynka jeździłem dotąd jeden raz i nie wychwyciłem róznicy, poza tym patent BMW do drzwi bezrmakowych z definicji powinien bardziej przeciwdziałać szumom niż w E87 skoro mamy tylko jedną uszczelkę a w tradycyjnych drzwiach dwie (uszczelka szyby i uszczelka ramy okiennej).

 

Niezaprzeczalny jest urok drzwi bez ramek. Przy okazji pytanie, czy przy wsiadaniu korzystacie z funkcji kluczyka - całkowite opuszczenie okien przy otwarciu drzwi, bo ja latem praktycznie zawsze to stosuję, wówczas wsiadanie do auta jest wygodniejsze, nie trzeba uważać na to aby róg szyby nie znalazł się w oku i normalnie ... Ameryka :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- drzwi kierowcy - tutaj zdarzyło mi się ostatnio że szyba zastygła opuszczona na jakieś 0,5 cm - drzwi dawało się otworzyć i zamknąć ale był strasznie głuchy dźwięk gdy szyba dobijała do uszcelki, bałem się że uszkodze szybę gdy mocniej zatrzasnę drzwi - próby podniesienia przyciskiem nic nie dawały, problem został opanowany po opuszczeniu szyby całkowicie do dołu i odczekaniu kilkunastu sekund, po podniesieniu już wszystko działało ok, szyba odchodziła po naciśnieciu klamki i dochodziła po zatrzaśnięciu drzwi.

 

zastygła w najwyższej pozycji, na samej górze, tak jakby "czuła", że nadal siedzi w zamkniętych drzwiach? bo takie coś się dzieje w zimie od czasu do czasu jak przenocuje auto na zewnątrz. i wtedy należy "zresetować" czujnik drzwi - całkiem w dół, kilka sekund przytrzymać (do delikatnego stuknięcia) i do samej góry - wtedy szyba podejdzie max a potem zjedzie do właściwej pozycji. magic :norty: można też pojechać do ASO, kazać sobie wgrać jakiś update softwarowy i mieć problem z głowy. ja niestety zorientowałam się dopiero po gwarancji więc robię ręcznie i śmieję się zawsze, że mała księżniczka kapryśna nie lubi zimy.

 

ogólnie patent BMW bez ramek jest bardzo dobry (mimo, hmmm, opisanej powyżej procedury). niestety gadżet w postaci braku ramek jest genialny i cieszy zawsze. a jak czasem kieruję jakimś autem z ramkami to zdarza mi się zakląć jak zahaczę głową albo łokciem :)

 

mykiem jest też to, że jak 2 razy się naciśnie otwieranie drzwi z pilota to szyba schodzi do połowy żeby ułatwić wsiadanie. ale to też pewnie wszyscy znają :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję wszystkim, którzy smarują uszczelki silikonem... Zaraz uruchomicie temat - drzwi są ok, ale trzeszczą uszczelki na nierównościach...

 

:cool2:

 

Zgadzam się. Jeszcze nie słyszałem o tym aby na dłuższą metę to pomogło-owszem-przesamrowanie czegoś w środku zdaje egzamin, ale na szybe i uszczelke nie ma patentu-albo trzeba wymienic uszczelki,albo podregulowac drzwi.

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami pomaga (o ile uszczelka nie jest już stara i nie została "potraktowana" żadnym preparatem) umycie w dobrej mieszance wody z mydłem. Po prostu umyć porządnie i wysuszyć - jeśli ktoś mam możliwość sprężone powietrze bardzo duzo pomaga w suszeniu i czyszczeniu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezaprzeczalny jest urok drzwi bez ramek. Przy okazji pytanie, czy przy wsiadaniu korzystacie z funkcji kluczyka - całkowite opuszczenie okien przy otwarciu drzwi, bo ja latem praktycznie zawsze to stosuję, wówczas wsiadanie do auta jest wygodniejsze, nie trzeba uważać na to aby róg szyby nie znalazł się w oku i normalnie ... Ameryka :wink:

 

Funkcja bardzo fajna, o wiele latwiej sie wsiada jesli np. na miejscu parkingowym obok stoji samochod - nie trzeba sie tak gimnastykowac z wsiadaniem :cool2:

Szkoda tylko ze aby szyby zjechaly w pelni w dol trzeba nieustanie trzymac przycisk otwarcia auta.

Pzdr, MtothaJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
W związku z nastaniem chłodniejszej pogody temat szumu / gwizdania na nowo się nasilił. Z tego co czytałem w internecie, ludzie generalnie narzekają na jakość uszczelek BMW, nie tylko w serii 1. W mrozne dni robia sie twarde i gorzej przylegają do drzwi, co skutkuje szumami / gwizdami / wibracjami szczegolnie w autach z konstrukcja drzwi bez ramek. Bede musiał zrobic kolejne podejscie do smarowania uszczelek tym specjalnym preparatem do gumy; mam nadzieje ze przyniesie to jakas poprawe, ale powoli do mnie dochodzi ze TTTM :?
Pzdr, MtothaJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem trzy modele Subaru z szybami bez ramek i powiem szczerze, że nic mnie już chyba nie ruszy w tym temacie :D

W mojej ocenie E82 jest ciche jak śpiące niemowle :wink: na źle spasowane szyby nie mogę narzekać.

 

Nie wiem czy rozwiązanie problemu nie jest podregulowanie zawiasów drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy chyba mają e82 składane w Poznaniu z 10 części

(Przepraszam jeśli obraziłem jakiegoś mieszkańca tamtych okolic)

w mojej e82 jest cisza i nic nie gwiazda

ostatnio przesiadłem się z r8 i kolosalnej przepaści jeśli chodzi o ramki drzwi nie odczułem wiec nie przesadzajmy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.