Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

:D Witam wszystkich . Otóż zakładam ten temat gdyż chciałbym się dowiedzieć w jaki jescze w miarę tani i efektywny sposób można wycisnąć z tego poczciwego silnika troche kucyków.

Dodam ,że takie rzeczy jak barany mam już wstawione , są przypasowane z m5 e34 z flanszami zrobionymi na zamówienie , zmieniony chip zmieniający odcinkę do ok. 7500obr , przerobiony cały układ dolotowy poprowadzony do lampy , wywalony katalizator i zrobiony przelot.

nie byłem na hamowni i nie wiem ile to może być koni ale wydaje mi się że w granicach +- 230 .

jesli ktos zna jescze jakies dobre opcje ,które można by zrobić to prosze sie wymienić poglądami , albo jakieś linki pozdro. :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Widzę, że nikt Ci nie odpisał, to może ja parę słów napiszę :wink:

 

zmieniony chip zmieniający odcinkę do ok. 7500obr

 

na seryjnym wałku :?: jak tak, to bez sensu.

 

wywalony katalizator i zrobiony przelot.

nie byłem na hamowni i nie wiem ile to może być koni ale wydaje mi się że w granicach +- 230

 

marzenia, m30 bardzo źle reaguje na takie modyfikacje wydechu, już samo wycięcie katalizatorów powoduje spadek momentu obrotowego, na przelocie niejednokrotnie moc grubo poniżej 200KM wypluwa na hamownii :wink:

 

Zamiast modzenia w ten sposób to wpierw było podjechać na hamownię i sprawdzić ile zostało z tego co powinno być w serii, później ewentualnie jeżeli dół zdrowy, to remont głowicy, bo tam często uciekają konie w m30, czyli nowy wałek i reszta w głowicy + planowanie, delikatnie ją doprężyć, kolektory z m5 może coś ciekawego by dały, pod warunkiem wpakowania highflow katalizatorów, do tego środkowy tłumik np. Supersprint tak samo końcowy.

 

Obstawiam, że w tym momencie jak masz serię to będzie dobrze... :wink:

http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Dopręż silnik dłuższymi korbowodami (trzeba podfrezować tłoki 1,25mm do głowicy w dwóch miejscach oraz wyfrezować wgłębienia na zawory) dodatkowe sprężynki zaworowe, mocniejsza pompa olejowa, zmieniony dolot, wydech (nie koniecznie przelot) zmienione mapy w sterowniku silnika, odcinka przy 8400 obr/min. zubożenie mieszanki na wyższych obrotach. Troszkę kasy, ale efekt niesamowity. Sam to przerabiałem. W sumie na bazie M30 powstał S38 :D

Więc jest to pancerny fundament do eksperymentów :D

  • 1 miesiąc temu...
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Bez modyfikacji mechanicznej silnika trudno będzie wyjść poza 200KM. Poza tym jak kolega wcześniej wspomniał M30 jest bardzo czułe na zmiany w układzie wydechowym i źle znośi kręcenie powyżej 7000 tyś obrotów, które może skończyć się pęknięciem wału korbowego poprzez nie wzmocniony docisk sprzęgła. Przerobiłem masę M30 i wiem co piszę.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.