Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Od tygodnia nie grzeje mi fotel pasażera.. Wciskając guzik ogrzewania zapalaja sie 3 diody a za 2 sec gasną. Czasami zdarza sie tak ze pogrzeje 5 min i sie wyłaczy. Dziś INPA wyrzuciła 2 błedy odnosnie grzanych taboretów.

 

"5 Seat heating Lower Voltage recognised.

error frequency : 2

Sporadic error"

 

a drugi błąd

 

"3 Seat heating right short circuit or Open circuit

 

error frequency : 30

Static error ""

 

W czym moze leżeć problem? co mam sprawdzić?

 

 

Przy okazji inpa wyrzuciła błedy 43F1 Elektrisher Zuheizer i 4AB2 XXXX Unbekannter Fehlerort.

 

Czytałem na forum ze bledy te dotycza elektrycznego podgrzewacza cieczy. I ze jeden z nich (nie pamietam ktory) wyswietla sie razem z drugim. Chcialbym tez zauwazyc ze jakis czas temu.. gdy przyszły mrozy silnik niedogrzewa się. Silnik jako tako grzeje sie dosyc szybko jak na te temperatury (dmuchawa na full 30 stopni od poczatku) ale staje 1 mm od pionu w lewo i w pionie nie chce stanąc.

Bład ten jak wyczytałem na forum oznacza zwarcie z masą.. Co to oznacza? jak mogę sprawdzić to ustrojstwo? może wystarczy tylko wyeliminowac te zwacie? Dodam ze test inpą robiłem godzinke temu przy temp. zewnetrznej - 10 stopni (silnik zimny- ostatni jazda o godzinie 16)

 

prosze was bardzo o porady.

 

 

 

 

z góry dzekuje !

Opublikowano

Pierwszy błąd mówi że zdarzyło się iż mata była włączona/włączana gdy napięcie akumulatora osiągnęło 11,4V Wtedy następuje automatyczne wyłączenie tej funkcji aby nie "zabić" akumulatora.

 

Drugi błąd mówi że masz przerwę w obwodzie maty grzewczej, najczęściej jest to spowodowane przerwaniem ścieżki grzewczej maty, czasami brakiem styku w kostce pod fotelem. Zmierz oporność maty, będziesz wiedział co jest nie tak.

Opublikowano

Dzieki.. czyli powninienem w sumie martwic sie tym 2 błedem grzania foteli. Nie jestem szpecem, miernik mam ale za chiny nie wiem jak mam to sprawdzic;) (włącznie z ustawieniem miernika;P ) Czy mozesz mi wytłumaczyc jak chłop krowie na rowie;)

 

 

Posiadam taki miernik, byłbym bardzo wdzieczny gdybys powiedzial gdzie ustawic i jak sprawdzic;) przepraszam ale jesli chodzi o takie tematy to jestem laikiem, a czlowiek sie cale zycie uczy;P

 

http://img528.imageshack.us/img528/5301/miernik.jpg

Opublikowano

Czarna wtyczka z multimetra do lewej dziurki :) Czerwona zostaje na swoim miejscu. Pokrętło miernika nastaw na 2000 ohm (znaczek podkowy) choć opór powinien być znacznie niższy. Pod fotelem będziesz miał szeroką wtyczkę 25 pinową, wtyczka ta powinna dalej przejść w inne wtyczki 3 pinowe jedna z nich będzie miała obsadzone 2 piny (1 i 2)-(ogrzewanie pleców) druga 3 piny (1 i 3)-(ogrzewanie dupska)

Miedzy tymi pinami mierzysz opór.

Opublikowano
Wielkie dzeki za wytlumaczenie;P zaraz pujde pomierzyc.. prosze powiedz mi tylko jakie dane powinen wyswietlać multimeter (sprawne, niesprawne) i czy musze pierw nacisnac guziczek grzania czy bez tego mam pomierzyc;)
Opublikowano

Pomiar robisz na odłaczonej wtyczce po stronie fotela więc nie ma znaczenia czy mate właczysz czy nie :)

Powinien być opór rzędu kilkudziesięciu ohmów (chyba) jeżeli jest uszkodzona będzie zero lub nieskonczenie wiele.

Opublikowano

tylko żeby kolega przez pomyłkę nie rozpiął wtyczki od napinacza pirotechnicznego , przy tym chinskim UM może być niewesoło

pozdrawiam

specjalizacja napędy X-drive , posiadamy oryginalne łańcuchy do X3 X5

kodowanie , diagnostyka

531 967 978

dla klubowiczów 10% zniżki na części , piszcie na private nie zawsze mam czas odpisać na forum

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.