Skocz do zawartości

M52 - Problem z Vanosem -Pozycja wałka na LATE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej koledzy dziś podpiąłem się pod komputer pod Carsoft. Znalazłem 3 błędy :

 

Przepływomierz

202 Lambda

214 -błąd czujnika prędkości.

 

Ale nie o tym. W LIVE DATA chciałem sprawdzić poprawność działania sond,ale przy okazji przyjrzałem się położeniu wałka vanosa mowa o M52b25 .Z tego co wiem to wałek jest ustawiony w pozycji LATE ale powyżej chyba 2500obr powinien przeskoczyć w pozycje EARLY. Otóż wałek niestety wciąż pokazany jest w pozycji LATE nawet po 5000obr co mnie niezwykle zmartwiło. Po powrocie z przejażdżki zagasiłem silnik i zeskanowałem ponownie. Lambdy i przepływka się nie pojawiły, tylko czujnik prędkości(który i tak wymieniałem i nic nie dało)

 

Moje pytanie czy ktokolwiek wie oco kaman z Vanosem??? Niestety nie czuje powera który zazwyczaj ma nastąpić przy ok 3500obr auto ciągnie jak bez vanosu. Muł na niskich obrotach

 

POMOCY :sad:

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

Vanos przestawia wałek ssący tylko w czasie jazdy.Więc możesz sobie na postoju gazować i nic.

Pozatym ten nagły przyrost powera od 3500 gdy to niby ma się Vanos załączać to totalna bzdura.

Jeśli wszystko działa jak należy to nie ma w pracy silnika wyczuwalnych różnic gdy wałek się przestawia.

Opublikowano (edytowane)
Ale pisałem że jak jechałem to wałek pozostawał na LATE.Co do powera to się nie zgodzę bo miałem wcześniejszą 323i i wyraźny wzrost mocy odczuwałem. Wiem co mówię .Silnik w niej był żyleta bez błędów. Nie mówię że to jak turbo było ale wyraźnie silnik miał więcej mocy,a od dołu ciągnął równo i mocno w przeciwieństwie do tego silnika z obecnej bawarki Edytowane przez DjAquaz
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Tak właśnie cały czas piszę że dałem na Live Data i zrobiłem przejażdżkę i sprawdzałem . cały czasz jest info że jest na LATE jak np jade na 2ce z wolnych obrotów ok 1000 i dodaje gazu i aż do odcinki obserwuje to nie ma żadnej zmiany na EARLY a wiem że powinno być. Pamietam że jak kioedyś podpołem to właśnie następowała zmiana i monitor wskazywał przestawienie się wałka a teraz tego nie ma.Będę w najbliższym czasie u kumpla to podepne pod kompa
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Tak właśnie cały czas piszę że dałem na Live Data i zrobiłem przejażdżkę i sprawdzałem . cały czasz jest info że jest na LATE jak np jade na 2ce z wolnych obrotów ok 1000 i dodaje gazu i aż do odcinki obserwuje to nie ma żadnej zmiany na EARLY a wiem że powinno być. Pamietam że jak kioedyś podpołem to właśnie następowała zmiana i monitor wskazywał przestawienie się wałka a teraz tego nie ma.Będę w najbliższym czasie u kumpla to podepne pod kompa

jakieś dziwne te nazwy ustawienia wałka

jak możesz to podepnij się pod INPE i zobacz jak to jest w stopniach

Opublikowano (edytowane)

Late - oznacza opóźniony

Early - wczesny,przyśpieszony

 

Z wikipedii

 

Sygnał sterujący ustala położenie zaworu elektromagnetycznego umożliwiające przepływ oleju do układu uruchamiającego. Siła pochodząca od ciśnienia oleju powoduje przesunięcie wałka połączonego z elementem regulacyjnym, który znajduje się w piaście koła łańcuchowego napędu wałka rozrządu. Ten zmienia swoje położenie kątowe, powodując zmianę faz rozrządu (w tym przypadku zaworu dolotowego). W zakresie niskich prędkości element regulacyjny obraca wałkiemrozrządu, zmniejszając kąt początku otwarcia zaworów dolotowych. W średnim zakresie prędkości obrotowych, powyżej określonej wartości, element regulacyjny obraca wałek rozrządu w kierunku wcześniejszego otwarcia zaworów dolotowych. Po przekroczeniu pewnej prędkości obrotowej element regulacyjny ustawia wałek rozrządu ponownie w położeniu późniejszego otwarcia zaworów dolotowych.

Edytowane przez DjAquaz
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Podłączyłem dziś raz jeszcze Carsoft i na live data znalazłem camshaft position i wskazywała cały czas -3,-4 st. - zero zmian kiedy jechałem na 2ce w całym zakresie obrotów. Słuchajcie a czy vanos nie potrzebuje sygnału z czujnika prędkości??? Skoro na postoju pozycja wałka nic się nie zmienia(bo tak ma być) pomimo gazowania to chyba to jest jedyny czujnik na którym opiera się komputer podczas jazdy. Aczkolwiek licznik działa i prędkość pokazuje poprawnie a mimo to wywala mi błąd 214 odnoszący się do czujnika prędkości. Co jest grane??
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
...Pozatym ten nagły przyrost powera od 3500 gdy to niby ma się Vanos załączać to totalna bzdura.

...

 

Przy okazji zapytam , czyli silnik bez vanosa też lepiej ciągnie od tych przysłowiowych 3500... ?

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano
Ponoć ma słabszy moment obrotowy. Mimo to sam przygotowuje się do wsadzenia M50b25 bo mniej problemów :norty:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Podłączyłem dziś raz jeszcze Carsoft i na live data znalazłem camshaft position i wskazywała cały czas -3,-4 st. - zero zmian kiedy jechałem na 2ce w całym zakresie obrotów. Słuchajcie a czy vanos nie potrzebuje sygnału z czujnika prędkości??? Skoro na postoju pozycja wałka nic się nie zmienia(bo tak ma być) pomimo gazowania to chyba to jest jedyny czujnik na którym opiera się komputer podczas jazdy. Aczkolwiek licznik działa i prędkość pokazuje poprawnie a mimo to wywala mi błąd 214 odnoszący się do czujnika prędkości. Co jest grane??

Zmierzasz w dobrym kierunku.

Opublikowano
...Pozatym ten nagły przyrost powera od 3500 gdy to niby ma się Vanos załączać to totalna bzdura.

...

 

Przy okazji zapytam , czyli silnik bez vanosa też lepiej ciągnie od tych przysłowiowych 3500... ?

Bez vanosa jeszcze lepiej wgniata w fotel :wink:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Tak przeglądam jeden temat naprawy Vanosa i zauważyłem pewną różnice. Wtyczka od elektrozaworu u mnie idzie do gniazdka przy listwie wtryskowej zaraz powyżej tego elektrozaworu.Tu na zdjęciu widać że wtyczka łączy się jakby z innym gniazdem i widać że koszulka w środku jest koloru zielonego.

http://beisansystems.com/procedures/vanos_single_procedure_files/image047.jpg

 

U mnie natomiast podłączony jest koło listwy wtryskowej za raz na początku widać gniazdo

http://beisansystems.com/procedures/vanos_single_procedure_files/image026.jpg

 

Jeżeli to oto chodzi to bym znalazł przyczynę braku pracy zaworu,ale czemu nie mam żadnych błędów???

 

 

Jak jest u was z wtyczką do elektrozaworu od vanosa ??????????????????????

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Czyli mam wszystko ok
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Słuchajcie , zmieniłem dziś elektrozawór a potem czujnik wałka i nic. Jedynie teraz pozycja wałka oscyluje od -5 do +2st ale nic poza tym. Oco kaman. Jeżeli mogę prosić niech ktoś z was sprawdzi czy na postoju z wałek zmienia pozycje podczas gazowania??? I jakie parametry pokazuje?? PLEASE
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

ja sprawdzałem na INPIE na postoju wałek stoi w miejscu

przestawia się dopiero podczas jazdy

na Carsofcie wałek powinien stać na 0 plus- minus 2stopnie

Opublikowano (edytowane)

No i tak stoi. Czytałem że ma prawo mieć różnice do -4 stopni ważne żeby skoczył do 22st ok. Mam ten błąd czujnika 214 który mi namolnie wywala. Może spróbuje podmienić go może jest zwalony,a jak nie to gdzie by szukać przyczyny???

 

 

Znalazłem opis błędu 214 Vehicle speed sensor -

 

Signal range is checked against

predefined diagnostic limits. No

vehicle speed is observed after

specific time when compared to

engine speed and load equivalent to

moving vehicle.

 

Oco kaman?

Edytowane przez DjAquaz
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

Vanos dostaje sygnał z kompa

włóż w to gniazdo przy listwie gdzie podłaczony jest zawór Vanosa

żarówkę 12V

po włączeniu zapłonu powinna się zaświecić

Opublikowano

Kolego dopuki nie będzie sygnału prędkości jazdy to Vanos nie będzie działał.Wymieniasz części niepotrzebnie.

Masz błąd prędkości a szukasz cały czas przyczyny w Vanosie.

Opublikowano

Znalazłem posty odnoszące się do identycznego problemu np :

 

Ogolnie było wszystko źle złożone. kolejność podkładek była pomylona i samo ustawienie błędne. Spowodowało to prawdopodonie błędną pracę vanosa ale mechanik powiedział, że był on przypchany nagarem w związku z czym blokował się tłok. Teraz chodzi bardzo lekko i wystarczy go tylko leciutko dotknąć a on się wsuwa lub przesunąc vanos w dół i się wysuwa. Przedtem pracował w zakresie 6stopni a teraz pracuje w zakresie 27 stopni więc jest DUŻA różnica Ogólnie silnik pracuje płynniej i miękko a żona powiedziała, że auto jeździ dużo szybciej

Czego to człowiek nie zrobi dla Kobiety Życia

 

 

Znalazłem dużo podobnych tematów właściwie identycznych

 

POminołem jeden szczegół.Dziś wymieniając elektrozawór chciałem wyjąć tłoczek tego zaworu...nie mogłem,ale zrobiłem to raz i potem zapomniałem o tym.Na jutro mam przygotowany zestaw naprawczy tzn komplet vanosa i podmienię go...zobaczymy może cały szkopuł jest z blokadą tłoczka zaworu

 

P.S Z cały, szacunkiem rozumię ale nie mam problemu z prędkościomierzem ani ekonomizerem

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

Słuchajcie .Nie mogłem usiedzieć. Poszedłem do auta i odpiołem klemy na ok 10 minut. Zapiołem odpaliłem.Autko odpaliło bardzo szybko. POczekałem aż się nasmaruje i zagrzeje. Włączyłem kompa i w droge mówie ...może coś to da. Sprawdzam....dalej wisi na -4,-1,0,2 i tak oscyluje ...no to mówie ..trudno trza wracać. Jade po ośnieżonej nawierzchni i pod górke. Dałem gazu zaczęło mielić, patrze ...wałek zmienił kąt do 25st ,no to jeszcze raz dałem gazu...skoczyło na 14st. Mówie, jade na trase ustawiłem się i z jedynki but do końca.Poszła jak by ją z łańcucha spuścił...czuć że idzie,ale zatrzymałem się i znowu but,szarpnęła ,a na 2ce gaz do dechy i pierdnęła w wydech. Pomęczyłem trochę ją i zeskanowałem. Ciekawostki dropsa.Bład 214 nie wyskoczył...za to błąd

 

6 EINSPRITZVENTIL FEHLER AM ZYLINDER 1 a po angielsku Injector circuit cyl.1

 

Tak więc teraz pojawił się problem z wtryskiem cyl.1szego

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.