Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.posiadam bmw e46 1999r 1895 87kw i chyba jako jedyny posiadacz bmw nie mam klimy;/.Gotuje mi sie silnik w korkach.podczas jazdy nie.w korku po 5 minutach postoju mam100 stopni.przy pionowej wskazówce temperatury gdy go troche przegazuje zaczyna sie krecic wiatrak na 1 biegu gdy wskazowka idzie dalej na 3/4 skali wtedy wiatrak sie zatrzymuje calkiem i mi sie bemka grzeje.dodam ze gdy odepne taki czujnik na rurce po lewej stronie na dole chlodnicy to wtedy wiatrak po zapaleniu samochodu chodzi caly czas na 2biegu.gdy potepne ten czujnik chodzi tylko 1 bieg gdy osiagnie wyzsza tem. wtedy nie zalacza drugiego biegu tylko calkiem staje wiatrak.masakra nawet mechanik nie wie o co chodzi.
Opublikowano
A po czym poznałeś że ci się płyn gotuje? Temp otwarcia termostatu w twoim silniku to 105 C a druga sprawa płyn ci sie nie zagotuje przy 100.. chyba że masz wodę..
Opublikowano
Po tym ze wskazówka temperatury dochodzi do tego moment az zapala sie czerwona lampka.i dziwne jest to wlasnie ze jak caly czas stoi wskazowka w pionie i tak troche postoi na postoju to wtedy wiatrak sie kreci na 1biegu postoi z 10minut i temperatura rosnie na maxa a wiatrak calkiem przestaje sie krecic.A wiem ze 2 bieg dziala na pewno bo gdy odepne czujnik i zapale auto to wtedy wiatrak kreci sie caly czas na 2 biegu.Mam płyn w chlodnicy,nie wode.
Opublikowano
Najpierw sprawdź czy otwiera termostat,tzn. czy przewód w którym odłączasz czujnik wiatraka w górnej części (przed termostatem) jest ciepły. Jak jest zimny do wymiany masz termostat. To zachowanie wiatraka które opisujesz po odłączeniu czujnika jest zupełnie normalne- wchodzi w tryb pracy stałej i to jest OK. Przyczyn może być wiele od zapowietrzonego układu, za małej ilości płynu chłodzącego, nieszczelności w układzie( np pękniety zbiornik wyrównawczy lub jakiś przewód), braku drożności w układzie zatkany jakiś element ( np. chłodnica), niewydolna pompa płynu chłodzącego ( najczęstszym objawem jest brak ogrzewania), do niestety walniętej uszczelki pod głowicą. Sam wiatrak nie schłodzi silnika chociaż jego praca nie jest prawidłowa ale może jego sterownik dostał świra i trzeba wymienić.
Opublikowano
Dzieki koledzy,bede próbował coś z tym zrobić.Ta rura gdzie jest czujnik tez jest ciepła ale ta gorna jest bardziej,do górnej to nie mozna sie czasami dotknac,a dolna taka srednia ale nie zimna,a mam jeszcze takie pytanie jak np w lato gasze samochod to nigdy tak nie bylo ze zgasze samochod a wiatrak jeszcze sie kreci tylko zawsze od razuu stawał,a wczesniej jezdziłem astrą i w lato jak gasiłem auto to wiatrak jeszcze chodził a w bmw takiego czegoś nie ma to jest normalne?A i chciałem dodać jeszcze że pierwszy raz jak mi się tak zdażyło że mi sie gotował to jak dojechałem do domu(przez 50km mialem ogrzewanie na maxa zeby spadała temperatura)to było w lato.Pojechałem do mechanika i on podlaczył pod komputer i powiedział ze samochód się nie gotował ze to czujnik zle pokazuje bo na komputerze była mniejsza temperatura no i wymienił czujnik co się znajduje bliżej szyby pod maska pod taką obudową okrągłą i taki trójnik bo mi płyn ubywał z chłodnicy i teraz w garazu żadnej płamy nie ma a płyn nadal ubywa ale głownie martwi mnie to ze ten 2 bieg wiatraka nie załącza sie nie moge jechac do wiekszego miasta np wa-wy do pracy bo moja bawarka na to nie pozwala;/trochę to dobija mnie.
Opublikowano

W aucie masz jeden wiatrak, prawda? Nie bardzo rozumiem dlaczego napisałeś, że nie masz klimy ? Nie masz czynnika czy "coś" jej dolega?

To dość ważne.

Kolejna rzecz ten mechanik to wymienił chyba przekaźnik a nie czujnik, napisz gdzie dokładnie się on znajduje.

Gdyby auto miało zepsuty czujnik temperatury ten na dolnym wężu wychodzącym z chłodnicy, to wentylator chodził by cały czas.

Opublikowano

A więc tak,nie mam wogóle klimatyzacji nawet zwykłej.A ten czujnik co jest na wężu na dole to jak go odepnę to wiatrak chodzi cały czas na 2biegu.A mechanik wymienił mi inny czujnik,nie znam sie za bardzo i ciężko mi powiedzieć ktory to jest.To jest ten na zdięciu o nr 8 ten mi wymienił mechanik a teraz twierdzi ze ten na wężu jest niedobry ale moim zdaniem to on się myli bo skoro by był nie dobry to by chyba wiatrak chodził cały czas.Tu masz zdięcie nr 8 wymienił http://obrazki.elektroda.net/50_1283629360.jpg

PS.Zgadza się kolego mam 1 wiatrak.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Dziś patrzyłem i przy 102stopniach wiatrak wogole mi się nie kreci tylko staje od 91do 98 kreci sie na 1biegu jak złapie 100C to staje.Wie ktoś od ilu stopni powinien się wlączać 2bieg??jak odepnę czujnik z lewego węża po lewej stronie wtedy kręci się cały czas na 2 biegu po odpaleniu auta.

PoZdRaWiaM.

Opublikowano
Ja tez nad tym myslałem wł sie np przy 93 a przy 102 nie, nie logiczne ale widocznie tak ma byc pamietaj ze temp w tescie 7.0 masz z czujnika umieszczonego w głowicy z tego co pamietam a wiec temp bedzie wieksza niz na czujniku wkreconym do węza
Opublikowano
Ja tez nad tym myslałem wł sie np przy 93 a przy 102 nie, nie logiczne ale widocznie tak ma byc pamietaj ze temp w tescie 7.0 masz z czujnika umieszczonego w głowicy z tego co pamietam a wiec temp bedzie wieksza niz na czujniku wkreconym do węza

 

JA też długo dochodziłem i ciagle nie wiem wlasnie czy gotowanie sie autka jest spowodowane tym że gdzieś ucieka płyn czy tym że ten wiatrak tak chodzi.No to jest właśnie dziwne ze przy 94C chodzi a przy 100C nie chodzi heh.A jeszcze u mnie są tacy mechanicy co tyle wiedzą na temat samochodu co i ja.heh a Tobie Grzechusk też sie gotował samochod?i czy uciekał ci płyn?mi tak 1l na 2tys km

Opublikowano

może się komuś przyda - uciekał mi płyn - no i nie wiedziałem gdzie, aż zaczął ciec mocniej - zauważalnie, wcześniej odparowywał i nie było śladu.

Uciekał mi przez kolanko łączące górny wąż z chłodnicą (to z odpowietrznikiem), ściślej przez nieszczelny oring. W kolanku na zgięciu (jest ono tam jakoś dziwnie spiłowane jakby przeciągnięte pilnikiem - nowe też) chyba zrobiło się jakieś mikropęknięcie bo w jego okolicy kolanko miało brązową barwę i tamtędy chyba też delikatnie odparowywał po nagrzaniu.

Teraz zauważyłem że delikatnie ucieka przez termostat - latem był zakładany na silikon bo ori uszczelka nie trzymała dobrze (korozja na głowicy).

Nigdy nie zauważyłem żeby wentylator włączał się u mnie poniżej 105 stopni, a przy tej temp powinien się właczyć.

nieszczelny układ pewnie może wpłynąć na szybsze gotowanie - niższe ciśnienie - niższa temp. wrzenia - jak zresztą pisali chłopaki na tym forum.

Opublikowano

Dzieki kolego sprawdze to ale to już po świętach.No skoro grzechu też sie dziwił wiatrakowi i to było normalne że chodzi tak dziwnie u niego i u mnie jest podobnie to stawiam na to że wina gotowania sie mojego auta leży w nieszczelnym układzie.

Kiedyś jeszcze w tamta zime 40min go katowałem na sniegu zeby wyjechać z zaspy i się nie zagotował a teraz 10minut postoju a on juz heh. :mad2:

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
witrak chłodnicy chodzi jak tylko odpale silnik (zimno lub ciepło na zew.) czy to norma .Jak kupowałem niedawno pierwsze bmw to mnie to zastanowiło.prosze o odp.
Opublikowano
jeśli masz włączoną klimę to będzie chodził cały czas, jeśli nie - to nie powiniem. No chyba że masz na wiskozie :D , ale w e46 318 tego już nie stosowano.
Opublikowano
eee... to spoko - raczej masz sprzęgło wiskotyczne, więc wentylator chodzi cały czas, jak się zagrzewa auto (chłodnica robi się ciepła) to wiatrak chodzi szybciej wraz ze wzrostem obrotów silnika (pewnie dlatego bmw wycofało się z wiskozy bo w korkach chłodzenie było niewydajne - tak myślę). jeśli wentylator jest na pasku klinowym to masz wiskozę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.