Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy system ASC+T ma wpływ na mechanizm różnicowy. Mam wrażenie ,że samochód zachowuje się jakby miał "szperę",chodzi o przekazywanie części napędu na koła z większym oporem.Dzieje się to tylko na śliskiej nawierzchni,lub tylko wtedy jest to odczuwalne.

Wiem co to jest za system i jak działa,ale czy to co opisałem to też jedno z jego zadań?

Czy może mam szpere (na dyfrze nie ma literki S).

Opublikowano

Witam

 

Rozkoduj VIN, to będziesz wiedział, czy masz szperę.

 

ASC+T stabilizuje tor jazdy i pozytywnie wpływa na trakcję. Auto ze szperą ochoczo wyjeżdżałoby bokiem z zakrętu na śliskiej nawierzchni, auto z ASC+T trzyma tor jazdy prawie bez odchyłów, bo system się włącza przy każdym poślizgu kół. To tyle.

ASC+T to generalnie bardzo dobra rzecz - prosty system, a działa świetnie. W takich warunkach jak teraz można spokojnie jechać żwawo, gorzej z hamowaniem :D

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Generalnie chodzi mi o to,że wyjeżdzając z bardzo dużego śniegu,kręcą się zawsze obydwa koła na raz,jak by był blokowany mechanizm różnicowy.Efekt ten występuje tylko przy ruszaniu.W zakrętach przy jeżdzie tego nie ma.Szpery nie mam.

Stąd moje pytacie czy system ASC+T blokuje mechanizm różnicowy przy ruszaniu na śliskiej nawierzchni jeśli jest taka potrzeba?

Opublikowano

Witam

 

Na pewno nie blokuje. Jedyne, co może robić, to zduszać obroty silnika do takiego poziomu, że oba koła efektywnie się kręcą...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano (edytowane)

Żeby mieć pewność poszperałem w necie i znalazłem.

ASC+T (Automatic Stability Control plus Traction), automatyczna kontrola stabilności i trakcji to system który posiada takie możliwości i elementy składowe jak ASC lecz dodatkowo jeszcze posiada możliwość przyhamowania tylnych kół za pomocą hamulców tylnych. Ta dodatkowa funkcja systemu ASC+T pozwala przyhamować tylko jedno koło. Dodatkowo reakcja systemu jest szybsza. Przy próbie ruszenia na bardzo śliskiej nawierzchni gdy jedno koło wpada w poślizg a drugie ma przyczepność i samochód nie jedzie do przodu ASC+T działa jak mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu (tzw. szpera) przyhamowując jedno koło które kręci się szybciej i pozwalając mechanizmowi różnicowemu przekazać moment na drugie.

Żródło

http://www.bmw-tech.pl/artykul/historia-kontroli-trakcji-stabilnosci-w-bmw-asc-asc-t-dsc/

 

Jak widać nie do końca wiemy co ten system potrafi.

Więc system działa w pewnym sensie jak "elektroniczna szpera"

Edytowane przez maniura
Opublikowano

Tak, faktycznie zapomniałem, że +T korzysta jeszcze z ABS'u, co nawet słychać gdy system pracuje. Czasem jak kontrolka mruga, to słychać charakterystyczne trykanie absu. Super ten link :cool2:

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • 2 lata później...
Opublikowano
Przeczytaj jeszcze raz, tylko tym razem ze zrozumieniem :)
Opublikowano
Ja rozumiem to tak że Niema szpery tylko przyhamowując jedno koło zmusza mechanizm różnicowy aby przerzucił moc na drugie
X2 M35i
Opublikowano
no pisze ze dziala jak szpera. To ja sam nie wiem juz.

obejżyj sobie na jakiej zasadzie działa mechanizm różnicowy i może będzie Ci dane pojąć ten problem

X2 M35i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.