Skocz do zawartości

316i 95 r. Bardzo słabe ogrzewanie na wolnych obr.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

tak jak w temacie, przy obrotach 4500 dmucha sauną, na postoju jest Antarktyda, a przy 2000-2500 nie odmrozi szyby z lodu. (przy poniżej -5).

-temperatura silnika w pionie

-Termostat wymieniony na nowy kilka miesięcy temu

-układ na 100% poprawnie odpowietrzony

-poziom płynu ok

-pompa wody tłoczy poprawnie

 

W aucie zainstalowana jest instalacja LPG z parownikiem, i ktoś mi kiedyś powiedział, że układ głupieje przez ten parownik, i że woda 'woli' płynąć przez parownik niż przez nagrzewnice. Być może taka jest przyczyna słabego ogrzewania? Ktoś wie jak temu zaradzić?

Breast. Mouth. Waist.
Opublikowano

U mnie poroblem jest podobny ale mniej denerwujący. Dzisiaj po wymianie węża od elektrozaworów załamałem sie bo dalej ciekło i okazało sie ze elektrozawór jest cieknący. Wywaliłem go. W sposób magiczny i nie do końca poprawny zmontowałem trójnik i ciepłe mam na stałe. Parownik mam zamontowany z przodu auta. Węże długie. Wpięty równolegle. Jeżeli u Ciebie jest tak samo to prawdopodobnie masz za mały przepływ w elektrozaworze, albo za mało płynu. Parownik nie schłodzi ci wody do tego stopnia ze bedzie leciało zimne powietrze.

Zacznij od sprawdzenia poziomu płynu i odpowietrzenia.

Dzisiaj odpowietrzałem 25 min układ. Brakowało... 2 litrów płynu mimo ze na początku nie chciało juz nic więcej wejść.

W tej chwili na wolnych obrotach mam chłodne powietrze, ale już od 1500 mam przyjemne bardzo ciepłe powietrze nawet przy dzisiejszym -19*C chłodzie.

Z mojego doświadczenia zauważyłem ze Beemka łatwo sie zapowietrza i długo się uzupełnia. Chyba ze ja mam taki egzemplarz :wink:

Opublikowano
No mam podobnie, każdy kto wsiada mówi że długo trzeba czekać aby się rozgrzać w środku, też termostat wymieniony, odpowietrzać już ze trzy razy próbowałem, i zastanawiam się jak to jest z tym elektrozaworem, czy jest możliwe że nie działa on po prostu w skrajnych położeniach poprawnie czy jeśli on działa (nie zawiesił się) to ma działać poprawnie, bo ciepłe mam mało ciepłe a zimne mam wrażenie że mogło by być zimniejsze :evil:
Opublikowano

Elektrozawór wymieniłem na używke w dobrym stanie. Tamten stary grzał (hmm :wink: ) bardzo dobrze, tylko cały czas i w lato :/

 

Ten pięknie działa od zimnego do ciepłego... Dodam, że przy temperaturach ok. +5 wszystko działa superancko. Tylko mróz i lipa :/

 

szef_ff

 

nie chodziło mi tutaj o wychłodzenie wody, lecz raczej oto, że parownik coś popierniczył z obiegiem... Słyszałem, że w E36 właśnie montuje się u góry elektryczną pompkę wody, tylko nigdzie czegoś takiego nie znalazłem, bo zamontowałbym do testu

Breast. Mouth. Waist.
Opublikowano
Słyszałem, że w E36 właśnie montuje się u góry elektryczną pompkę wody,

 

tylko nigdzie czegoś takiego nie znalazłem, bo zamontowałbym do testu

 

A ja nie spotkałem si z dodatkową pompką wody w LPG w żadnym samochodzie. Zadaniem każdego gazownika jest montaż parownika (reduktora) w takim miejscu aby nie blokował przepływu wody do nagrzewnicy ani nie powodował zapowietrzania układu.

E36 i moze w innych modelach elektrozawory mają mały prześwit. (rozbierałem wczoraj bo spierdzielał płyn) Jest tam stożkowa uszczelka która ma średnice przepływu około 4 mm. W parownikach jest to około 16mm. Nie trzeba być wielkim uczonym żeby wiedzieć że większość wody przepłynie przez parownik. (w e36 jest on montowany równolegle ze względu na elektrozawory)

OT.: Kiedyś musiałem podłączyć parownik w Astrze F pod wodę jakimś zastępczym wężem bo dotychczasowy mi pękł. Oczywiście ziny ładnie się ułożył ,ale po rozgrzaniu załamał sie pod kątem 40*. Mimo minimalnego przepływu parownik nie zamarzał i zawsze był bardzo ciepły.

Być może wystarczy zamontować na układzie parownika jakiś dławik który zblokuje przepływ płynu przez parownik zwiększając przepływ przez nagrzewnicę. To jest czysto teoretyczne myślenie bo za krótko jestem gazownikiem żeby obliczać czy taki pomysł jest rozwiązaniem

Opublikowano

(...)

 

 

Masz racje. Może masz pomysł czym i gdzie mógłbym to zdławić? Przydało by się coś co pomimo dużego wahania temperatur, sie nie popierniczy.. Gotów jestem to przetestować w imię ciepła :8)

Breast. Mouth. Waist.
Opublikowano

Na pewno nie popsujesz nic dławiąc w granicach rozsądku przepływ przez parownik.

Zobacz w jakim stanie masz weze wody do parownika. Jeżeli są stare i twarde to lepiej zmień je na nowe. Takie wahania temperatury-90*C<>-15*C może popsuć węza na całej jego długości a najczęściej przy opasce.

Jak masz pewność ze płyn nie ucieka i węże dadzą radę to zrób tak:

Na jednym z węży do parownika (wąż pomiędzy parownikiem a trójnikiem) załóż jakąś zwężkę. Najłatwiejszym sposobem jest rozcięcie węża w miejscu najłatwiej dostępnym i połączenie ich ze sobą za pomocą metalowej/plastikowej rurki. Zakładam ze masz parownik na rurkę miedzianą fi 6mm. Jeżeli masz parownik LOVATO, LOVTEC, ZAVOLI, BRC, STEFANELLI, TOMASETTO to węża masz 16mm. Tego węża spokojnie naciągniesz na 17mm i zaciśniesz szczelnie na 16mm :) Rurki użyj aluminiowej lub plastikowej. Stalowa odpada. Aluminiową łatwiej znaleźć o grubej ściance. Np. Między rozcięte węże wkładasz rurkę fi 16mm ze średnicą wewnętrzną 6-8mm i skręcasz opaskami. Rurkę aluminiową przed założeniem dobrze oczyść.

 

Po zamontowaniu odpal samochód na benzynie i odpowietrz układ chłodzenia i sprawdź czy nagrzewa Ci się parownik. NIGDY NIE JEŹDZIJ NA GAZIE GDY W PAROWNIKU NIE MA OBIEGU PŁYNU. KILKASET METRÓW "NA ZIMNO" I PAROWNIK DO REGENERACJI.

Ustaw sobie gorące powietrze, przełącz na gaz, sprawdź czy nadal masz ciepły parownik. Przejedź się kawałek. I sprawdź czy na wolnych obrotach leci ciepłe powietrze. (może nie lecieć gorące ze względu na mały przepływ przez elektrozawory i konieczność nagrzewania parownika).

 

Lepiej to robić na lekko ciepłym silniku wtedy nie mrozi rąk jak się zmoczymy.

Jeżeli parownik masz nisko zamontowany (prawdopodobnie masz pod gumą między przepustnicą a przepływomierzem). to rozetnij tak abyś mógł podnieść węże do góry wtedy stracisz najmniej płynu. (ogólnie to dostępne są w sklepach ściski do węży wodnych-takie plastikowe nożyczki z blokadą)

Opublikowano

Dzięki Kolego za twe dobre rady. Jak się troszeczkę pogoda uspokoi, znajdę części, to z pewnością się za to zabiorę.

 

Jak zrobię coś w tym temacie, to skrobnę z pewnością coś tutaj.

Breast. Mouth. Waist.
Opublikowano
Mialem taki sam problem w swoim e36 316i.Wymienielem termostat,udroznilem uklad chlodzenia ale to nic nie dalo,dopiero jak brachol w warsztacie wyplukal mi nagrzewnice to wtedy zaczelo grzac i to konkretnie!!Minimalny koszt,warto sprubowac!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.