Skocz do zawartości

STUKI NA ZIMNYM SILNIKU-CO TO?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie.

Mam pytanko - a mianowicie : Silniczek 2000 cm3,M50 - po uruchomieniu zimnego,przez około 3-4 minuty,słychać pukanie.Tak jak by pukał jakiś zawór-ale raczej to nie to.Pukanie to,cichnie czasami po dodaniu gazu,a na wolnych obrotach ,znowu się odzywa.Po tych 3-4 minutach,jak silnik złapie troszkę temperatury-puki zanikają na dobre.Dodam jeszcze, że na zimnym silniku,chyba nie załącza się ssanie.Pracuje równo,ale ma około 600-700 obrotów (na ciepłym trzyma około 800-900).Jakiś czas temu czyściłem krokowca,bo na zimnym nie chciał jechać (czekałem jak złapie ciut temp.),znalazłem też pęknięty przewód idący do krokowego-izolacja i już nie łapie lewego powietrza i po odpaleni można jechać,choć tak ciut mułowato.To pewnie przez to ssanie.No i to pukanie !! Jak stuki zanikną,silnik nabiera werwy i jedzie normalnie. Czy te pukania mogą pochodzić z silnika krokowego?

Opublikowano
może kolektor wlotowy ma drobne pękniecie i teraz jak jest tak zimno na dworze to to się po prostu powiększa jak nabierze temperatury to pod wpływem rozszerzalności cieplnej te pękniecie się załata i znowu jak się schłodzi to się szczelina odkrywa i tak w kółko
Opublikowano

Oooo !!! Zobacz !!! o tym nie pomyślałem :duh: Wielkie dzięki - muszę to sprawdzić. No tak,ale z kąt to stukanie,które idzie w parze z tym spadkiem mocy. :?:

Na zasadzie :Stuka - moc słaba Nie stuka - moc jest ok.

Opublikowano
koledze w bmw z silnikiem m50 też klepało pod maską jak był zimny silnik po dodaniu gazu wszystko ucichło.A problem polegał na ty:że przybywało mu oleju w silniku.Rozebraliśmy silnik sciagneliśmy głowice i wymieniliśmy uszczelke bo popuszczała płyn.wylalismy stary olej i zalaliśmy nowego i po odpaleniu wszystko ucichło i jezdzi do dziś bez zadnego problemu.Mozesz sobie sprawdzić czy Ci oleju nie przybywa bo jak rozrzadzi go z płynem to napewno bedzie klepał.To jest tylko moja wskazówka a przyczyn może być dużo... :? :wink:
Opublikowano
Teraz,podczas mrozów,po odpaleniu zimnego,mam jeden spory klekot w silniku.Ucisza się gdy pochodzi około 4-5 minut.
Opublikowano
Szklanki na 75% pozostale 25% to lewe powietrze ale to by silnikiem bujalo na zimnym i zmien plyn chlodniczy M50 na dziadostwie jak jest zimny chodzi jak traktor :cool2:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Szklanki !!!! No ładnie !!!! Ciekawe ile kosztuje zabawa z nimi ? Ale żeby płyn chłodniczy,miał coś wspólnego z "cichością" silnika ? - pierwsze słyszę.
Opublikowano
Zacznij od oleju zmiana może cuda zdziałać - tak było w mojej e39, delikatnie zaczęło dryndać, zmiana oleju i cicho......
Opublikowano
Olej (10W40),zmieniałem około 2,5 tys.km. temu. Przed wymianą też pukało,choć ciszej bo temperatura była wyższa i tego,aż tak nie było słychać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.