Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam!! Temat odkręcających się pomp oleju w V8-kach już gdzieś się pewnie przewijał na forum ale myśle że warto go odświeżyć. Mam E32 4.0 V8 z 93r kupione pare miechów temu. Właśnie kończę prace związane z przywracaniem autku dawnego blasku wpakowałem w nie kupe kasy (sam już nie wiem ile ale chyba więcej niż za nią dałem :D ). Niedawno spotkałem się na allegro z E32 V8 w którym padł motor przez odkręconą pompę oleju. Wczoraj w nocy nie dawała mi spać myśl, że może mi to się też przydażyć. Dzisiaj odstawiłem auto do zaprzyjaźnionego warsztatu w Pile, którego właściciele też jeżdżą V8-kami jedna to 7 (E38) druga 5. Kazałem zwalić miskę i sprawdzić pompę........................okazało się po zdjęciu miski że leżały w niej 2 śruby!!!!!!! Odkręciły się nie te mocujące pompę w bloku (te trzymały dobrze), ale te które łączą dwie połowy pompy. Z pozostałych jedna też była luźna. Niemuszę chyba mówić że miałem niezłego farta.................... :D Właściciele warsztatu też byli w szoku i jutro wjeżdżają swoimi autami na kanał sprawdzić pompy u siebie. Wiem że ta przypadłość jest częsta w 3.0 V8 i 4.0 V8 więc koledzy warto sprawdzić swoje autka no i przy okazji zmienić olej naprawdę to max godz roboty. POZDRAWIAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Opublikowano
spoko :P u mnie 1 w misce sruba na magnesie 2 pozostale na 1.2 gwintu zaraz po srowadzeniu z Niemcowni mechanik zrzucil mi mise ponoc mozna juz kupic sruby ktore sie nie odkrecaja . Mi wkrecili na ,, lepidlo" :)

Inni tez dostarczaja Radość z jazdy :)

http://img222.imageshack.us/img222/4316/drivingpleasure2.jpg

Opublikowano
ja właśnie przymierzam się do wymiany oleju a przy okazji sprawdzenia tej pompy, olej kupiony uszczelka pod miskę też, ale co myślicie o posmarowaniu gwintów klejem do gwintów????????????z reszta już go kupiłem
lokaty
Opublikowano
ja mam wlasnie dokrecone na niebieski Loctite do gwintow

Inni tez dostarczaja Radość z jazdy :)

http://img222.imageshack.us/img222/4316/drivingpleasure2.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Kolega w E38 M62B44, też nie bardzo chciał wierzyć, ale ponieważ leciał mu olej z pod uszczelki miski, to postanowił ją zrzucić, no i .... dwie śruby w misce i trzecia lekko wykręcona, także panowie nie ma żartów.
BMW - Like No Other
Opublikowano
dwie śruby w misce i trzecia lekko wykręcona, także panowie nie ma żartów.

Nie ma, bo problem dotyczy każdego silnika M60, niektórych M62/przed 1998/ i niektórych M73/też przed 98/, bo dopiero od 98 zastosowali lepsze śruby. Jeżeli u kogoś są dokręcone, to znaczy to tylko tyle, że poprzedni właściciel już sprawę załatwił i wkleił śruby na klej /np.Loctite/

Opublikowano
problem dotyczy każdego silnika M60, niektórych M62/przed 1998/ i niektórych M73/też przed 98/, bo dopiero od 98 zastosowali lepsze śruby

Moim zdaniem bmw powinno wezwać wszystkie nasze E32 M60 do serwisu i usunąć tę wadę konstrukcyjną :D

A tak na poważnie śmieszna sprawa że poprawiamy błąd inżynierów z bawarii................zdolne z nas bestie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.