Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

 

mam problem z turbina w mojej 530d. objawy sa takie, ze samochod nie ma mocy do 2500 obrotow. wymienione zostaly juz wszystkie przewody podcisnieniowe, zaworek egr, pompa paliwa i zregenerowane zostaly wtryski. Wszystko wskazuje wiec na to, ze nie dziala zmienna geometria lopatek turbo.

czy ktos z Was mial moze taki problem? Szukalem podobnych tematow, ale wszystkie byly tylko o regeneracji turbo a nie jego czyszczeniu. znacei moze jakies warsztaty w wwa zajmujące się tym?

Opublikowano
Ważniejszy od tego zaworu EGR jest ten od gruszki przy turbinie. Podmień je miejscami i przeczyść z góry cięgno gruszki WD-40+szmata przesmaruj czymś delikatnym najlepiej w sprayu. Powinno zadziałać bez rozbierania turbiny.
Opublikowano
problem zacinającej sie zmiennej geometrii turbiny tyczy się aut grupy VAG (vw, seat, audi itd), w bawarkach nie zaobserwowano takiego problemu, jak podciśnienia i elektrozawór ok, to może przepływka :?:
życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Opublikowano

Kolego napisz dokładnie jaki to "zaworek" był, ten co go zmieniałeś. Na pewno ten pod kolektorem ssącym (EGR), czy ten przy zbiorniku podciśnienia? Masz więcej niż 100% pewności, że dobrze jest wpięty (in/out)?

Gruszka to taki mały, pękaty i blaszany bębenek przy turbinie, z którego wychodzi króciec do turbiny on steruje żaluzjami. Poproś kogoś żeby podeptał gazem, a ty popatrz czy ten króciec rusza się góra-dół i czy jest czysty, to podstawa.

Objaw masz typowy na padnięte sterowanie, jeśli zawór oryginalny i węże siedzą dobrze szukaj nieszczelności w układzie TURBO - IC - układ ssący. Niewłaściwa dawka powietrza to źle sterowna turbina, tego ci komputer nie pokaże chyba, że są to już "psychiczne" odchyły. Ale jak ciągnie od 2500obr. to nie sądzę.

Tzw motyw na czyszczenie elektro-zaworków można co najwyżej o kant d...y rozwalić jeśli siatka filtra rzeczywiście nie była zalepiona tylko miała czarne zabarwienie, a to masz gwarantowane już po 1000km przebiegu z nowym zaworem.

Ostatnia metoda to wpiąć w wąż gruszki wakuometr i obserwacja czy podciśnienie pracuje płynnie czy są to tylko skoki o dużych odchyłach.

Opublikowano

zaworek nie byl wymieniony tylko przeczyszczony-to byl egr. podpiety jest dobrze-robil mi to Pan Adam z Raszyna, ktory uchodzi za dobrego mechanika.

 

W weekend sprawdze gruszke-mam nadzieje ze w koncu odnajde przyczyne spadku mocy, bo juz powoli trace do tego cierpliwosc

 

dzieki mecenass

Opublikowano
O mechanikach nic pochlebnego do powiedzenia nie mam, nawet o tych "dobrych" znawcach tematu polecanych tu na forum. Po ich działalności z reguły są jeszcze większe koszta niż przed, w najlepszym wypadku zostaje poprawienie spartolonej roboty, na którą człowiek zwyczajnie nie ma czasu lub warunków.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

próbowałem przeprowadzić ten zabieg, niestety mimo dezinstalacji całej obudowy nie mogłem znaleźć turbiny. W której części komory silnika się ona znajduje i jak jej szukać?

 

Z góry dzięki

Opublikowano

Jak otworzysz maskę auta, to stojąc przed komorą silnika - turbina jest po lewej stronie silnika (po stronie pasażera), patrz w głąb, w stronę dołu silnika. Cały widok zasłania rura, którą zasysane jest powietrze do filtra. Widać ją zaraz jak tylko otworzysz maskę - po lewej stronie osłony górnej silnika. Ta gruba rura to doprowadzenie powietrza - jej wlot jest w błotniku przednim a wylot łączy się z obudową górną silnika - prostokątny kształt tej rurki. Od niej jeszcze idzie jedna rura cieńsza, która kieruje się trochę bardziej pionowo i jej ujście jest bliżej podłużnicy - to jest rura, która odprowadza "na jezdnię" wyłapane z powietrza przez odpowiedni filterek/separator drobiny kurzu oraz piasku. Ja to zdejmiesz (ze wszystkich stron rury są na wcisk) to dość znacznie otworzysz sobie widok na turbinę - znajduje się w okolicy prawego przedniego koła. Do niej idzie gumowy przewód od Intercoolera - tą rurę też możesz odpiąć to ułatwi Ci także lepsze manewrowanie rękami (tyle tylko, że dobrze jest wtedy jakąś folią zaślepić wlot do turbiny żeby tam piach zawiany przez wiatr nie wlatywał).

Pzdr.

Opublikowano

Obudowy silnika to raczej nie musisz demontować z tego co pamiętam. Wystarczy wypiąć te rury, o których pisałem i masz już jakiś wgląd w turbinę. Oczywiście żeby tam coś kręcić śrubkami/itp to i tak będziesz się musiał trochę nagimnastykować. Nie wiem co dokładnie chcesz robić ale niektóre czynności łatwiej ponoć robić od strony kanału, po wcześniejszym zdjęciu osłon plastikowych pod autem.

Pzdr.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

niestety z powodu braku czasu i warunków nie miałem możliwości dokonania zabiegu.

 

Macie może jakąś zaufaną osobę z Warszawy, która pomogła by mi w rozwiązaniu tego problemu z turbo/gruszką?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.