Skocz do zawartości

[E39] System ABS - Problem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Mam duży problem ABS, otóż podczas hamowania (poniżej ok 60 km/h) pedał mocno drży i słychać prace pompy ABS (zawsze). Po ok 15 min zapalają się kontrolki ABS/ASC i system przestaje działać.

Byłem na komputerze - brak błędów.

 

Czujniki myślę, że są ok, bo komputer by pokazał a kontrolki świeciły by się od razu po uruchomieniu auta.

 

Zostało wymienione łożysko w prawym przednim kole na nowe ponieważ było podejrzenie, że jest coś z nim nie tak - dalej to samo.

 

Nie wiem już co to może być. Jakieś sugestie?

 

Auto to: BMW E39 525TDS Sedan, Rok 1996.

 

Pozdrawiam,

crasch

Opublikowano
Zostało wymienione łożysko w prawym przednim kole na nowe ponieważ było podejrzenie, że jest coś z nim nie tak - dalej to samo.

nowe ale czy oryginalne ?

Opublikowano
Podłącz komputer w momencie kiedy zapalą się kontrolki a system ABS się wyłączy, wtedy na pewno pokaże błędy.
Opublikowano
Podejrzane: czujniki (podróby za 100 pln z Allegro mogą po prosu nie gadać), piasta, z której czujnik sczytuje dane o prędkości obrotowej koła (może mieć np. niewielką szczerbę) i różne opony z przodu i z tyłu. Badania na komputerze w trakcie jazdy dają najbardziej wiarygodny wynik. :cool2:
Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano
Zostało wymienione łożysko w prawym przednim kole na nowe ponieważ było podejrzenie, że jest coś z nim nie tak - dalej to samo.

nowe ale czy oryginalne ?

 

Nie, ale nie było to najgorsze łożysko, cena ok 300 zł. Na pewno nie jest to wina łożyska, na starym i na nowym robi dokładnie to samo.

 

Podejrzane: czujniki (podróby za 100 pln z Allegro mogą po prosu nie gadać), piasta, z której czujnik sczytuje dane o prędkości obrotowej koła (może mieć np. niewielką szczerbę) i różne opony z przodu i z tyłu. Badania na komputerze w trakcie jazdy dają najbardziej wiarygodny wynik. :cool2:

 

Czujniki są ok, piasta no zgadzam się - to trzeba by sprawdzić, opony są ok.

 

W którym kole jest piasta/łożysko w E39 z którego jest czytana prędkość?

 

Pozdrawiam!

I dzięki za zainteresowanie.

Opublikowano
prędkosc pobiera z lewego tyłu (jak to ten czujnik to licznik "pada")

Prawda. U mnie tak było i na piaście była szczerba szerokości zapałki... Po wymianie i prędkość była prawidłowo pokazywana i ABS / ASC przestał szfankować :D.

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano

No właśnie, ale u mnie licznik pokazuje wszystko bez żadnych problemów więc to raczej nie to. Już na prawdę brak mi pomysłów, a nie chce kolejnych setek złotych inwestować w ciemno, sami rozumiecie.

 

Pozdrawiam!

Opublikowano
No właśnie, ale u mnie licznik pokazuje wszystko bez żadnych problemów więc to raczej nie to. Już na prawdę brak mi pomysłów, a nie chce kolejnych setek złotych inwestować w ciemno, sami rozumiecie.

 

Pozdrawiam!

już zainwestowałeś w ciemno bo łożyska jak i czujniki muszą być oryginalne

właśnie z bieżni łożyska czujnik zbiera impulsy

a stare mogło być uszkodzony inaczej byś go nie zmieniał

to tylko takie moje zdanie na ten temat

Opublikowano
No właśnie, ale u mnie licznik pokazuje wszystko bez żadnych problemów więc to raczej nie to. Już na prawdę brak mi pomysłów, a nie chce kolejnych setek złotych inwestować w ciemno, sami rozumiecie.

 

Pozdrawiam!

już zainwestowałeś w ciemno bo łożyska jak i czujniki muszą być oryginalne

właśnie z bieżni łożyska czujnik zbiera impulsy

a stare mogło być uszkodzony inaczej byś go nie zmieniał

to tylko takie moje zdanie na ten temat

 

Przecież piszę, że czujnik jest oryginalny, pomimo iż zamiennik w innym E39 działał bez żadnego problemu.

 

Co do łożyska, to szczerzę wątpię żeby nowe coś takiego powodowało nawet jeśli nie jest oryginalne.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

nowe oryginalne łożysko po nie fachowym montażu też może dawać błąd

były takie przypadki na forum to sobie poszukaj

przeca ja Ci źle nie życze tylko pisza jak może być przyczyna

Opublikowano

Wszystko rozumiem tylko, że stare łożysko dawało taki sam efekt, nowe zostało włożone (tak sądzę) prawidłowo.

Ale co proponujesz zrobić w tej sytuacji?

Powiem szczerze, że jazda bez ABS i ASC w takiej pogodzie co właśnie nastała to istne szaleństwo :) do tego nie hamuje mi prawe przednie koło - czujnik ABS odłączony.

Nie wiem co dalej działać.

 

Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.