Skocz do zawartości

530dA 2001, błąd 13576 glow device - co radzicie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po kazdym kasowaniu mam błąd: 13576 glow device - czyli uszkodzenie w obwodzie świec żarowych.

Teraz pytanie wymienić świece + moduł od razu czy coś kombinować, ze sprawdzaniem po kolei każdej świecy i test modułu (jeśli taki test istnieje)

  • Członkowie klubu
Opublikowano
A co z bezpiecznikiem, który znajduje się w bagazniku nad akumulatorem?

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
Po kazdym kasowaniu mam błąd: 13576 glow device - czyli uszkodzenie w obwodzie świec żarowych.

Teraz pytanie wymienić świece + moduł od razu czy coś kombinować, ze sprawdzaniem po kolei każdej świecy i test modułu (jeśli taki test istnieje)

 

Pamiętam jak ktoś mądry napisał na forum : jak masz spaloną świecę nr 1 to wyskakuje błąd wszystkich świec lub przekaźnika. Mam taki sam problem jak Ty, sprawdziłem świece i mam sprawne jedynie 4 i 5.

Stawiam najpierw na sprawdzenie świec. Ja wypiąłem wtyczkę z modułu, dotykałem + z + przy silniku do każdej świecy osobno (kable we wtyczne nr 1-2-3 i 7-8-9) i tam gdzie iskrzy tam WSTĘPNIE świeca sprawna. Potem można sprawdzić jeszcze opór na świecy (0,5 Ohm do 2 Ohm).

Opublikowano
A co z bezpiecznikiem, który znajduje się w bagazniku nad akumulatorem?

 

O tym nie pomyślałem;-)

 

Stawiam najpierw na sprawdzenie świec. Ja wypiąłem wtyczkę z modułu, dotykałem + z + przy silniku do każdej świecy osobno (kable we wtyczne nr 1-2-3 i 7-8-9) i tam gdzie iskrzy tam WSTĘPNIE świeca sprawna. Potem można sprawdzić jeszcze opór na świecy (0,5 Ohm do 2 Ohm).

 

Będę musiał sprawdzić, ale jeśli np. będzie uszkodzone kilka szt, to będzie oznaczało, że reszta też jest na wymarciu.

Opublikowano
Będę musiał sprawdzić, ale jeśli np. będzie uszkodzone kilka szt, to będzie oznaczało, że reszta też jest na wymarciu.

 

Świece zawsze wymienia się kompletami, tak zaleca BERU, BMW i inni. Z oszczędności niektórzy wymieniają tylko uszkodzone, ale oni mają dużo czasu na częste rozbieranie dolotu ;-)

Opublikowano
Świece zawsze wymienia się kompletami, tak zaleca BERU, BMW i inni. Z oszczędności niektórzy wymieniają tylko uszkodzone, ale oni mają dużo czasu na częste rozbieranie dolotu

 

Chcę wymienić wszystkie + moduł. Beru 69zł/szt moduł 370zł.

Opublikowano
Czy można świece sprawdzić bez ich wyciągania np. INPA czy DIS'em?

 

Przeciez napisałem jak się sprawdza świece.

Opublikowano
Przeciez napisałem jak się sprawdza świece.

 

Mi chodziło o sparwdzenia podpinając pod komputer. Czy do Twojej metody nie trzeba nic demontować? Przyznam się nie przyglądałem się miejscu zamontowania modułu. A Ty moduł wymieniałeś czy zostawiłeś "stary"?

Opublikowano

pod kompem pokaze ci tylko blad ale nie pokaze ktora dokladnie. ja jestem po takim zabiegu i radze wymienic wszystkie naraz (6 szt.) bo trzeba rozbebeszyc troche serducha i druga sparawa jest taka ze czasami te swiece lubia platach figle tzn sa tak zapieczone ze mechanik bez doswiadczenia z bmw moze narobic wiekszych szkod jak pozytku jak urwie gwint swieca wpadnie do srodka komory i wtedy :mad2: . gorzej jesli mechanik powie ze oczywiscie wszystkie swiece sa wymienione a w rezultacie ulamal gwint ale swieca nie wpadala do srodka i my o tym nic nie wiemy gdzies na forym bylo wiecej o tych swieczkach. podstawa lebski mechanik mi w jednym warsztacie powiedzieli ze nie ma problemu z wymiana swiec ale jak sie sam zapytalem co jesli swieca jest zapieczona i sie urwie gwint??? uslyszalem ze onni przykladaja klucz dynamometryczny i jesli nie pojdzie do pewnej wartosci to dzwonia i pytaja mnie czy odkrecac dalej co sie nosi z kompletnym brakiem ryzyka warsztatu kompletne umywanie rak od sprawy. co do modulu to watpie zeby byl palniety zawsze wyskakuje taki blad przy uszkodzonych swiecach. zycze powodzoka!!!

 

 

ps jak swiece to tylko BERU.

 

pozdr matty!!!

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Opublikowano
We wtorek zabieram się do wymiany świec na nowe. Kupiłem Beru - za Waszą radą;-) Czy ktoś z Was wymieniał samodzielnie? Jakoś dają się wykręcić? Czy BMW ma jakiś patent na to?
Opublikowano

Świece jeszcze nie dotarły, kurierzy mają problemy z dostawą.

Międzyczasie mam pytanie. Czy spalony bezpiecznik może dawać taki błąd jak w temacie? Gdzie ewentualnie on jest?

 

Czy jest tylko ten:

A co z bezpiecznikiem, który znajduje się w bagazniku nad akumulatorem?

 

Ten taki "pancerny" 80 czy 100A?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.