Skocz do zawartości

320 Coupe - Problem niestabilnej jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć!

 

Mam irytujący problem ze swoim BMW, mam je kilka miesięcy i poprostu nie wiem co może za to odpowiadać.

 

Otóż, wiem że Beemka nie powinna tak się zachowywać jak jest obecnie. Jazda jest niestabilna, na równej jak stół drodze jeszcze jest w miarę ok, ale na minimalnych nierównościach po prostu już trzymanie kierownicy jest tragiczne, drży jak szalona, jak się wpadnie na koleiny to przez parę sekund układ kierowniczy dostaje takich wibracji, drgań i tłuczenia że przez chwilę traci się kontrolę nad autem, nawet hamulce przez ten czas mają znikomą skuteczność, nie reagują. To wrażenie jakby oba koła przez chwilę nie reagowały na żaden ruch. Ogólnie - jazda nie sprawia żadnej przyjemności, koleiny w ogóle nie są wybierane, gdy wpadamy w nie to na krótką chwilę nie mamy kontroli nad autem. Mam nadzieję że potraficie to sobie wyobrazić ( jak nie to śmiało proszę o sugestie ).

 

Teraz podaję fakty :

 

Auto ma całkowicie uszkodzony prawy amortyzator, który czeka na wymianę, ale nie wydaje mi się że on jest przyczyną, gdyż miałem uszkodzone amortyzatory w poprzednich autach ( nawet 2 na raz ) i nie było takiej niestabilności, poprostu po najechaniu na większą koleinę było uderzenie amora, więc tą opcje praktycznie wykluczam. Auto ostatnio miało zmienione sworznie wahaczy i tuleje amortyzatora - nic nie pomogło. i trzecia rzecz : auto było u diagnosty ( Poczta Polska w Olsztynie - Stacja Diagnostyki ) i majster wykrył tylko sworznie, tuleje i amor do wymiany - to co opisałem, i powiedział że reszta jest ok.

 

A więc - czy diagnosta po prostu nie wykrył innych usterek ? Co może się dziać i co może za to odpowiadać?? od paru miesięcy zastanawiam sie dlaczego nie mogę czerpać przyjemności z jazdy i chciałbym Was Panowie prosić o szczerą pomoc, bo tak nie może jeździć BM-ka.. ;(

 

Co mam robić???

Opublikowano
auto było u diagnosty ( Poczta Polska w Olsztynie - Stacja Diagnostyki ) i majster wykrył tylko sworznie, tuleje i amor do wymiany - to co opisałem, i powiedzial że reszta jest ok.

 

Jedź na tarpaki i wejdź z gostkiem pod auto i zobacz gdzie ma luz i wymień uszkodzone elementy.Potem tej naprawie najlepiej ustaw w dobrym warsztacie zbieżność,bo pewnie z tym masz coś nie tak.A jakie masz szerokie gumy?

Opublikowano

Kolego amortyzatory to bardzo ważny element a ty wogóle nie bierzesz ich pod uwage? nic dziwnego ze autem rzuca jak stara łajbą, i ze na koleinach brak chamulców spodowanuch słabym tłumieniem amorków ktore juz nie pelnia swoich funkcji

PS czasem jest tak że na diagnostyce pokazuje że amorki są jeszcze w normie co w praktyce okazuję się nie prawdą

Opublikowano

Kapcie mam 215/55/R15, także powinien latać elegancko... Drogi kolego, ja wiem że amortyzatory to bardzo ważny element, dlatego już czekają na wymianę. Jestem 100 % pewien że poprawią się znacznie właściwości jezdne, ale to raczej jest coś innego... To takie podobne mniej więcej wrażenie jakby cisneło się nie wiem, na kapciach 18" po dziurach, tak wozi autem, czuć nawet głupi wjazd na białą linię na jezdni...

 

Wiem że to tak ciężko przez internet pomóc i wczuć się w sytuację, ale jak dacie radę to podrzucicie jak najwięcej sugestii i doświadczeń, wtedy będę wiedział w czym szukać...

 

Pzdr!!!

Opublikowano

Witaj

 

generalnie to sprawdź wszystkie gumy zawieszenia /...tył , przód ... .

Na przykład z kolegą , aby obserwował - zrób test : na płaskim, równym odcinku jedziesz / i przy koledze się zatrzymujesz , tak aby on widział przednie koło.

On obserwuje przednie koło / raz z jednej , raz z drugiej strony . Przy zużytych gumach/mocowaniach amortyzatora,... - przedn. zawiesz. doslownie widać / kolega to będzie widział ... - że karoseria "chodzi" w stosunku do kół .

 

Inny domowy sposób , to obserwuj przy zjeździe z krawężnika/samochód zaparkowany skośnie ...- co i jak się dzieje z kołem/zjeżdżającym z krawężnika , gdy ma luzy to się czuje na kierownicy i znowu/kolega to zobaczy.

 

Co do tyłu , to tu na forum koledzy mieli podobne przypadki/ luzy tylnego zawieszenia - i "bieganie" karoserii . Okazało się , że gumy/tuleje gumowo-metalowe do wymiany . Poszukaj na forum .

 

A poza tym dobrze jest samemu popatrzeć po spodem ,co konkretnie ma luzy to trzeba sprawdzać pod spodem .

 

No i spoko ...szukaj i naprawiaj.

panta rei
Opublikowano
auto było u diagnosty ( Poczta Polska w Olsztynie - Stacja Diagnostyki ) i majster wykrył tylko sworznie, tuleje i amor do wymiany - to co opisałem, i powiedzial że reszta jest ok.

 

Wiedziałem, że na Poczcie sprzedają skarpety, pończochy i kartki, ale zaskoczyłeś mnie, że można jeszcze zrobić u nich przegląd.

M.i.k.l.i.k.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.