Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie. Jestem tu nowy. Zarejestrowałem się ponieważ potrzebuję mądrych opini na tamat zmiany silnika. Mam Land Rovera Tomcata z silnikiem BMW 2500 na pojedyńczym vanosie. Chcę zrobić zmianę ponieważ biorę udzial w rajdach długodystansowych i zaczyna mi brakować mocy. Nie chcę przerabiać na V8 ponieważ to dużo zmian u mnie w nadwoziu. Najchętniej zmienił bym na 2,8 lub 3 litry tylko nie wiem na co się zdecydować. Znam się na samochodach w dobrym stopniu i dltego chcę aby ktoś pomógł mi mając już jakieś doświadczenie w takich modyfikacjach. Proszę również aby podać mi znaczenia symboli silnika BMW (np m50b23 lub m54b30 itd). Po prostu czym się kierować. Zmiana pojemności? 1 czy 2 vanosy? 2,8 czy 3 litry?

Samochód jeździ w trudnych warunkach po 150 km odcinków, i ma zwężkę w kolektorze ssącym 36mm.

Z góry dziękuję z mądre podpowiedzi.

Opublikowano

Najpierw teoria nazewnictwa najpier jest M lub S M-normalny i S- sportowy pozniej seria silnikow 20,30,40 itp nastepnie literka mowiaca o paliwie D lub B, i cyferki z pojemnoscia.

Co do sportu to regulamin nakazuje miec ta zwezke? W twoim przypadku to sliniki Od M52tu w gore raczej odpadaja z racji elektroniki i magistrali can.

Wiec najlepsza opcja bylby M52B28 (ale on tyle nie wytrzyma co M50)z seryjnyh silnikow lub stare dobre M30B35 ale bedzie wiecej roboty z montazem inne lapy, skrzynia itp.

Mimo wszystko najlepiej zaladowac V8 :twisted:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Dziękuję za zainteresowanie. Myślę że ten silnik co mam jest nie do zarżnięcia. Biorąc pod uwagę, że mem go już w samochodzie pomyślałem o kompresorze do niego. Co sądzicie na ten temat? Czy są jakieś gotowe lub czy można coś zaadoptować?
Opublikowano
Gotowce w kosmicznej kasie, mozna zaadoptowac Eatona M62 w rozsadnej kasie :wink:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Trochę nakreślę. Jestem z województwa Łódzkiego. Mam swój warsztat samochodowy dobrze wyposażony, znam się dobrze na silnikach, mogę sobie dorabiać koła pasowe, zestroić komputer itd. Muszę jednak robić tak by nie wyważać otwartych drzwi. Przeróbka musi być niezawodna ponieważ starty w przyszłym roku w zawodach traktuję poważnie. Dlatego też chcę bardzo poważnie do tego podejść.
Opublikowano
Napisz do elmo0104 on jest zlodzi i ma turbo M50 moze pomoze :wink:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Turbo i kompresor dokladane po kosztach zawsze beda bardziej awaryjne od wolnossaka, dlatego proponuje sportowy silnik s50b32, ponad 300KM, 350Nm ladnie rozlozonych, micha olejowa z dwoma smokami lub s50b30 duzo tanszy w zakupie i nie upierdliwy z vanosami ale juz micha olejowa z jednym smokiem i mniej elastyczny.

Pozdr

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano
Niestety musze założyć kompresor ponieważ mam zwękę w kolektorze ssącym. obowiązkowo do zawodow 36mm da wolnossącego i chyba 32 dla doladowanego. Powodyje to że najsensowniej dołdować kompresorem aby od dołu ciągnął, a większa pojemność nie da tyle przyrostu mocy co kompresor (przez zwężkę) . Turbina znowu powoduje że mamy dużą moc przy wiekszych obrotach gdzie z kolei zwężka blokuje powietrze. Myslę że jest to wszystko logiczne. Większość samochodów poszła w Diesle bo mają sprężarki i idą od dołu. Ale są z kolei awaryjne. i tak w koło macieju......
Opublikowano

W takim razie powodzenia w modyfikacji i sukcesow w startach.

Przepisy to przepisy.

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.