Skocz do zawartości

E60 - "Batterie stark entladen" błąd


apator

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Samochód to E60,02.2005,218KM

 

Wyskoczył mi błąd w komputerze "Batterie stark entladen " - co oznacza ,że mam mocno wyładowany akumulator.

 

Problem polega w tym ,że wyświetla się tylko podaczas postoju na wyłączonym silniku,kiedy słucham radia lub oglądam TV.

Byłem sprawdzić moc akumulatora i według miernika ma jeszcze 86% mocy.Akumulator jest z 2008 roku,więc nie taki stary.

Czy miał już może ktos coś takiego z Was i z czym to może byc powiązane.

Samochód zapala bez problemów i nieczuć żeby z akumulatorem było cos nie tak.

dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak oczko kontrolne na akumulatorze? Jaki ma kolor? Jeśli nie jest zielone tzn. że akumulator jest słaby, podładuj akumulator i sprawdź czy błąd zniknie. Stawiam na to że zaczyna ci się kończyć ładowanie, jeśli tak to poczytaj na forum jest dużo na ten temat, prawdopodobnie regulator napięcia ze szczotkami będzie do wymiany na alternatorze, ale najpierw podładuj akumulator, może po prostu dużo oglądasz TV na postoju i jeździsz na krótkich odcinkach tras więc akumulator się nie doładowuje. :mrgreen:

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak oczko kontrolne na akumulatorze? Jaki ma kolor? Jeśli nie jest zielone tzn. że akumulator jest słaby, podładuj akumulator i sprawdź czy błąd zniknie. Stawiam na to że zaczyna ci się kończyć ładowanie, jeśli tak to poczytaj na forum jest dużo na ten temat, prawdopodobnie regulator napięcia ze szczotkami będzie do wymiany na alternatorze, ale najpierw podładuj akumulator, może po prostu dużo oglądasz TV na postoju i jeździsz na krótkich odcinkach tras więc akumulator się nie doładowuje. :mrgreen:

 

Pozdro

 

To fakt ,jeżdżę dużo krótkich tras i raczej wszystko w mieście.Radio czy TV to tylko sporadycznie,raz na jakis czas.Zreszta błąd pojawia sie po 1 min. od wyłączenia silnika.

 

A jak oczko kontrolne na akumulatorze? Jaki ma kolor? Jeśli nie jest zielone tzn. że akumulator jest słaby
- a jak to sprawdzić ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na akumulatorze jest takie okrągłę oczko przezroczysty okrąg, jak zerkniesz na akumulator to zobaczysz. Jeśli zerkniesz w to oczko centralnie z góry i będzie innego koloru niż zielony tzn. że akumulator należy podładować np. jak będzie czarne. Jak ładować akumulator czytaj tu http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=131857&hilit=akumulator :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na akumulatorze jest takie okrągłę oczko przezroczysty okrąg, jak zerkniesz na akumulator to zobaczysz. Jeśli zerkniesz w to oczko centralnie z góry i będzie innego koloru niż zielony tzn. że akumulator należy podładować np. jak będzie czarne. Jak ładować akumulator czytaj tu http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=131857&hilit=akumulator :mrgreen:

 

 

Zerknąłem dzisiaj na aku i okrąg pokazuje kolor zielony.

Panowie (i Panie), co dalej,spotkał sie już może ktoś z takim błędem w komputerze ??

a może jakiś inny pomysł.Mam na piątek 26.11 termin w ASO na przegląd,więc wspomne o błędzie,ale boje się ,że mnie tam nieźle wydoją z kasy :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem sprawdzić moc akumulatora i według miernika ma jeszcze 86% mocy.

 

Jeśli akumulator ma 86% mocy to go podładuj mimo że kontorlka jest zielona. Jeśli będziesz to robił tak jak trzeba to nic się nie stanie tzn. (małym prądem bez odłączania klem, podłącz prostownik pod maską) po podładowaniu sprawdź może wszytko wróci do normy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie te oczko w aku to taki troche pic na wode i jest tylko po to, zeby Pan w serwisie mogl Was naciagnac na nowa beterie jak oczko nie jest zielone-poczytajcie o zasadzie dzialania tego i Wam sie rozjasni :idea: ... u mnie jest czarne a bateria ma 100%... :?:

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie te oczko w aku to taki troche pic na wode i jest tylko po to, zeby Pan w serwisie mogl Was naciagnac na nowa beterie jak oczko nie jest zielone-poczytajcie o zasadzie dzialania tego i Wam sie rozjasni :idea: ... u mnie jest czarne a bateria ma 100%... :?:

 

Dokładnie z tym oczkiem to różnie bywa. Ja w audi też miałem czarne a akumulator był OK. Podobno przy niskim poziomie elektrolitu bywa że jest czarne a akumulator może być naładowany. Tak czy inaczej jak pisałem wcześniej podładuj to nie zaszkodzi :cool2: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie te oczko w aku to taki troche pic na wode i jest tylko po to, zeby Pan w serwisie mogl Was naciagnac na nowa beterie jak oczko nie jest zielone-poczytajcie o zasadzie dzialania tego i Wam sie rozjasni :idea: ... u mnie jest czarne a bateria ma 100%... :?:

 

Dokładnie z tym oczkiem to różnie bywa. Ja w audi też miałem czarne a akumulator był OK. Podobno przy niskim poziomie elektrolitu bywa że jest czarne a akumulator może być naładowany. Tak czy inaczej jak pisałem wcześniej podładuj to nie zaszkodzi :cool2: .

 

dzieki za rade, ale ja to przerabielm ze 3 lata temu i tak jak pisalem trzeba sobie poczytac o tym, jak to dziala, ja lekcje odrobilem kiedys wczesniej, wiec google i do roboty. Poza tym OBD powinno poinformowac kierowce o slabej baterii tak samo, czy slabym ladowaniu i malo tego, moze zrobic test terminali baterii, co kiedys mialem okazje zaobserwowac na wyswietlaczu I-DRIVE, wiec OBD czuwa nad tym wszystkim i pewnie pierwsze zlapie to, ze aku siedzi niz sam kierowca.

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej jak pisałem wcześniej podładuj to nie zaszkodzi :cool2: .

 

 

No i właśnie wczoraj cały dzień ładowałem aku.Kiedy zapaliła się zielona kontrolka ,odłączyłem wszystko.Dzisiaj przejechałem się ok. 40km. i po zgaszeniu silnika poczekałem w aucie trochę słuchając radia.Niestety po 3-4 min. ponownie ten sam błąd.

 

CO ROBIĆ !!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Kup Pan miernik i zmierz baterie - powinna miec 14.5V-14.6V.

2.Zmierz ladowanie - min. 14V, max 14.8V, przy czym nie powinno skakac za mocno, bujac sie.

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Tak jak pisałem wcześniej kolego, wychodzi na ładowanie, do wymiany regulator napięcia ze szczotkotrzymaczem i po problemie :mrgreen:

Hej

 

 

oj czuje,że w Niemczech takich rzeczy sie nie wymienia ,tylko od razu cały rozrusznik.Będzie drogo :shock: :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Tak jak pisałem wcześniej kolego, wychodzi na ładowanie, do wymiany regulator napięcia ze szczotkotrzymaczem i po problemie :mrgreen:

Hej

 

 

oj czuje,że w Niemczech takich rzeczy sie nie wymienia ,tylko od razu cały rozrusznik.Będzie drogo :shock: :shock:

 

nie rozrusznik, tylko regulator napiecia na alternatorze (jest wymienny), ewentualnie caly alternator mozesz wymienic. Zanim zaczniesz cos robic i wymieniac pomierz te ladowanie dokladnie, bo moga byc skoki napiecia na postoju tak chwilowe, ze niezauwazlane na mierniku lektronicznym, dlatego najlepiej miernik analogowy przydalby sie tutaj. W czasie jazdy moze byc tak, ze ladowanie ginie na dluzszy okres czasu i wtedy aku rozladuje Ci - u mnie tak bylo i u wielu innych, ale zacznij od poczatku, czyli od ladowania!!!

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Kolego apator, czy udało się rozwiązać ten problem? bo przyznam że mam bardzo podobny, mam ten sam silnik. Z rozpędu wymieniłem akumulator, bo od nowosci itp. Ale niestety wiele się nie zmieniło. U mnie charakterystycznym objawem jest spadek napiecia w momencie gwałtowego przygazowania na wolych obrotach, widać to na woltomierzu w ukrytym menu. Napięcie oscyluje około 14,3V a przy gazowaniu na moment spada nawet do okolo 13V, bo by chwili wrocic do 14V z kawałkiem, ale to trwa mniej niz sekunde. Jeszcze jeden objaw to taki że kiedy odpale po takim mocnym wyladowaniu, to przez chwile silnik nierówno chodzi, i napięcie na aku do 14V wzrasta przez kilka sekund, i wtedy pracuje już równo. Nie wiem czy to jest naturalne?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego apator, czy udało się rozwiązać ten problem? bo przyznam że mam bardzo podobny, mam ten sam silnik. Z rozpędu wymieniłem akumulator, bo od nowosci itp. Ale niestety wiele się nie zmieniło. U mnie charakterystycznym objawem jest spadek napiecia w momencie gwałtowego przygazowania na wolych obrotach, widać to na woltomierzu w ukrytym menu. Napięcie oscyluje około 14,3V a przy gazowaniu na moment spada nawet do okolo 13V, bo by chwili wrocic do 14V z kawałkiem, ale to trwa mniej niz sekunde. Jeszcze jeden objaw to taki że kiedy odpale po takim mocnym wyladowaniu, to przez chwile silnik nierówno chodzi, i napięcie na aku do 14V wzrasta przez kilka sekund, i wtedy pracuje już równo. Nie wiem czy to jest naturalne?

 

 

Kolego CDXA :lol:

 

Problem rozwiazałem juz kilka miesięcy temu.

Musiałem pojechać na przegląd do salonu,tam zagadałem temat,no i panowie w białych ,czystych fartuchach zajęli się tą sprawą.

Okazało sie ,że do wymiany był caly kabel "minusowy" z aku,oraz jakis czujnik akumulatora.

W salonie zostawiłem 600 Ojro (przegląd,naprawa i wgranie najnowszego oprogramowania).

Rachunek mam leżeć w samochodzie ,więc kiedyś przy okazji zerknę ile kosztowała sama naprawa.

Teraz wszystko jest w porządku,błąd od tamtego czasu nie wyskoczył.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.