Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Mam nie wąski problem, otóż - instalacja STAG 300 plus założona tydzień temu ogólnie spisuje się świetnie, lecz jest jedno ale :

 

Do pracy dojeżdżam 4 km po mieście w jedną stronę, czyli krótki dystans. Problem tkwi w tym że na gaz przełącza mi się dopiero po min. 2,5 km, czyli prawie całą drogę jadę na benzynie, więc ciężko z oszczędzaniem.

Reduktor jest ustawiony na 40 stopni, wtedy się włącza. Wcześniej miałem ustawione na 30 stopni, i po przełączeniu się auto szarpało przez kilka minut, bo rzekomo reduktor za słabo się nagrzewał.

 

Czy można znaleźć jakieś wspólne wyjście z tej sytuacji, czyli żeby auto szybciej się przełączało i jednocześcnie nie kaszlało?? Proszę o nie prawienie mi morałów tylko o rzetelną pomoc i konkretne informacje - jakie opcje wchodzą w grę?? Dla mnie wiadome jest że sekwencja musi trochę na benzynie pojechać, ale miałem nadzieję że to będzie max 1,5 km... Proszę Was o pomoc.

 

Pozdrawiam!!

Opublikowano
Będą mrozy -15'C czy więcej i całą drogę do pracy pokonasz na benzynce :D Układ chłodzenia w 6-cylindrowcach jest dość spory i zanim się nagrzeje musi upłynąć trochę czasu. Z drugiej strony reduktor musi być duży żeby nakarmił Twoje kuce - a duży reduktor dłużej się nagrzewa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy można znaleźć jakieś wspólne wyjście z tej sytuacji, czyli żeby auto szybciej się przełączało i jednocześcnie nie kaszlało??

Chyba tak, ustawić temp na 35 stopni. :) Nic innego nie zrobisz. Chyba że zamontujesz sobie instalacje, która elektrycznie nagrzewa płyn chłodniczy. Słyszałem kiedyś o czymś takim. Powodzenia

Opublikowano

Jakie masz wtryskiwacze i reduktor?Gdzie masz umieszczony reduktor i jakiej długości przewody wodne?

Skoro masz 300Plus to jest wyjście z tego problemu.

Miałem taki przypadek u kolegi któremu zakładałem Staga.

Ustaw temperaturę przełączania na 30 stopni.W zakładce tam gdzie mapa ustaw korekcję po temperaturze.

Na początek do 35 stopni daj mu minus 5% i zobacz jak rano auto zareaguje.

U kolegi 5% wystarczyło.Jeśli nie do końca będzie dobrze to zrób 10%.Dodatkowo możesz włączyć opcję podgrzewania wtryskiwaczy.Nie wiem jakie masz wtryski bo niektóre róznie reagują.Kolega miał Magic Jet-y i opcja podrzewania jest włączona i jest spoko.

Też mam Stag300 i temperaturę na 30 stopni.Przełącza mi się po kilkuset metrach i jest git.

Opublikowano
Ja też mam staga i robie tak-odpalam auto i ide do domu sie ubierać przed wyjazdem i po ok 2 min wracam i jade już na gazie,bo na postoju silnik szybko ogrzewa parownik,a w czasie jazdy u mnie trwa to ok 2 km. Wiem że ma to swoje wady i zalety.Zaleta-wsiadasz dolekko ogrzanego auta (wskażnik temp schodzi prawie z niebieskiego),a wada jest to ,że co jakiś czas trzeba i tak trzeba pojeżdzic na benzynie bo mapy gazowe od tego dostają jakiegoś rozstroju u mnie.Ale moje 1,8 to nie 2,0 ale spróbować nie szkodzi ,bo benzyny w ten sposób zużywa znacznie mniej.
Opublikowano

Metoda niezla ale nie w miescie jakbym zostawil odpalone auto to napewno ktos by pozyczył :norty:

Panowie jest taki wynalazek zwie sie Webasto/dewasto :D Mozna tez zrobic podgrzewacz reduktora z blachy i swiec zarowych od dyszla :norty:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Ustaw temperaturę przełączania na 30 stopni.W zakładce tam gdzie mapa ustaw korekcję po temperaturze.

Na początek do 35 stopni daj mu minus 5% i zobacz jak rano auto zareaguje.

U kolegi 5% wystarczyło.Jeśli nie do końca będzie dobrze to zrób 10%.Dodatkowo możesz włączyć opcję podgrzewania wtryskiwaczy.Nie wiem jakie masz wtryski bo niektóre róznie reagują.Kolega miał Magic Jet-y i opcja podrzewania jest włączona i jest spoko.

Też mam Stag300 i temperaturę na 30 stopni.Przełącza mi się po kilkuset metrach i jest git.

 

OŚWIADCZAM WSZYSTKIM :

 

Zrobiłem tak - wydrukowałem na kartce powyższą radę kolegi Aguire, pojechałem do gazowni i kazałem zrobić dokładnie to co jest tu napisane. Instalacja teraz sprawuje się perfekcyjnie, przełącza się po niecałych 600 metrach jazdy przy temperaturze powietrza 3 stopnie C z rana, po nocy... Coś pięknego, jestem nieziemsko zadowolony że ktoś pomógł mi rozwiązać problem który bardzo mnie męczył, zastosujcię tą radę, zróbcie to co ja a wasz gaz będzie chodził idealnie, zapewniam Was... Bardzo dziękuję za pomoc!!!!! :D :D :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.