Skocz do zawartości

Uszczelka pod glowica???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam jestem tu nowy . Zaczne od poczatku kupilem niedawno raczej kilka dni temu , BMW E-30 2.0 i 1991r BMW Combi i jak sie okazuje lekko mi sie grzeje . Tak mi przynajmniej pokazuje licznik jest lekko poza polowa wskazowka. Druga rzecza ktora dojrzalem jest to ze znika mi woda w ukladzie a nigdzie nie cieknie z niego nie ma plam itp pod autem na 1000 km dolalem juz kolo 2 litrow wody .najciekawsze rzecza jest to ze na rurze wydechowej osadza sie olej jak przejechalem palcem mialem na nim olej :( .Chialem ruszyc nowym samochodem w trase lecz nie wiem czy warto gdyz moze to spowodowac wielkie koszta . Moze ktos z was mial taki lub podobny przypadek .Prosze o porade .Pozdrawiam Ad1

318i e30 bylo

320i e30 bylo

325 tds jest

323i jest

Opublikowano

Witam

 

Ole w rurze i znikajaca woda nie musi byc wcale objawem uszodzenia uszczelki.

W mojej E-30 woda uciekala mi dosyc dlugo i tez nie bylo widac skad leci. Okazalo sie pozniej ze byl maly wyciek (w sumie na wierzchu) przy termostacie.

 

Sprawdz czy masz wode w oleju - jak bedzie to na bagnecie i na korku wlewu oleju bedzie taka nieladna biala maź. To wskaze ewidentnie (jezeli bedzie jej duzo) na uszczelke. Jezeli nie bedzie to sprawdz rano jak odpalasz auto czy duzo pary wodnej wylatuje z rury wydechowej - tylko wez pod uwage iz mamy taka a nie inna pogode i troche pary rano wylatywac bedzie.

Jezeli dalej nie bedziesz wiedzial to sprawdz u jakiegos mechanika cisnienie na cylindrach.

 

Te proste zabiegi pozwalaja wykryc uszkodzenie uszczelki pod glowica.

Jezeli sie okaze ze to poszla uszczelka to nie zaluj kasy i po jej zdjeciu daj ja do planowania i sprawdzenia szczelnosci.

 

Pozdro

Opublikowano

Pierwsza sprawa czy na bagnecie od oleju masz jasny olej spieniony? jesli tak to uszczelka na 100%

 

Druga sprawa jak ma moc wkreca sie na obroty to nie uszczelka!

Wyciek płynu moze byc np na nagrzewnicy ,sprawdz weze,i obejmy na wezach wody.Uszkodzona moze byc sama chłodnica np jest goraca i ci odrazu wysycha wyciek płynu :twisted: a cieknie przy goracym płynie jak ma cisnienie duze ...

 

Zaobserwuj takze czy nie jest za duze cisnienie w układzie chłodzenia , czesto przy uszkodzonej uszczelce kompresja przedostaje sie w układ chłodzenia wybija woda korkiem na chłodnicy, weze pęcznieją itp

 

 

Zacznij jako 1 od skontrolowania oleju na bagnecie!! :twisted:

....::::::BMW-KLUB-POZNAŃ::::::.....


Robert (Rekin_Poznań)


Moje bmw ;)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=14423

http://img26.imageshack.us/img26/7793/podpispict00171va.jpg

Opublikowano
Witam i dzieki z gory za rady . Co do oleju na bagnecie to juz mowie ze wyglada tak jak po zmianie czysciutki zmiana jakis 2000 tys km wczesniej .Bynajmniej jest tabliczka z punktu kontroli pojazedow ze olej byl wymieniany jaki i kiedy :). Co do wyciekow hmm ogladajaac silnik nie widac ulania albo kapiacej wody .Moze ta chlodnica musze jutro zobaczyc a na korku od oleju nie ma bialej mazi ani na bagnecie .Druga sprawa ze licznik chyba lekko oszukuje lub jest popsutu bo pokazuje troszke za polowe a jak sie punkie w niego to wraca na polowe albo skacze z polowy na 3/4 .Po rozgrzaniu silnika gdy odkrece korek od zbiornika wyrownawczego to woda mi kipi a po chwili ustaje podnosi sie i znow stan maleje . to tle co ja sam zaowarzylm nie bedac z fachu mechanikiem . Dziekuje za porady Pozdrawiam Ad1

318i e30 bylo

320i e30 bylo

325 tds jest

323i jest

Opublikowano

wskaźnik ci skacze z 2 powodow mozliwych

 

1 opcja luźne srubki za wskaźnikiem w zegarach dokrecane na kluczyk co za tym idzie nie kontaktuje

 

2 opcja uszkodzony czujnik temperatury znajduje sie na głowicy ok 26zł

 

 

Mysle ze jak masz ładny olej na bagnecie to nie martw sie tym!

Bo to mało prawdopodobne zeby była uszczelka jak jest ładny olej :twisted:

....::::::BMW-KLUB-POZNAŃ::::::.....


Robert (Rekin_Poznań)


Moje bmw ;)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=14423

http://img26.imageshack.us/img26/7793/podpispict00171va.jpg

Opublikowano

nie chce cię martwic ale w silnikach m20 dużo częściej lecą głowice niż uszczelki :roll: jeśli masz olej w zbiorniku wyrównawczym i tak jak pisali wcześniej koledzy na bagnecie wodę to jest to całkiem prawdopodobne i im wcześniej zajmiesz się naprawą tym lepiej - od wody w komorze spalania cierpi katalizator i sonda lambda nie mówiąc o wielu innych podzespołach.

CO do dymu z rury to przy odpalaniu jest on gęsty i długo się unosi w powietrzu, gdyż woda miesza się z olejem :!:

 

nie straszę cię ale jest możliwe.

 

jak mi pękła głowica to wpieprzał płyn tak szybko że po 3 km wskazówka sięgała czerwonego pola i musiałem zawieźć auto do warsztatu na lawecie :duh: może to skrajny przypadek ale obserwuj lepiej wskazówkę temperatury.

Teraz mam tylko wspomnienia..... http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=19333
Opublikowano
Co do wody juz wiem co sie stalo to byl glupi korek zbiorniczka wyrownawczego nie mial juz oringow ani uszczelki woda wydostawala sie na zewnatrz i odparowywala . Jeszczeten licznik mnie gnebiczemu on tak skacze moze ktos z was wie czy do 2.0 i pasuje od 1.8 i czy nie bedzie problemu zadnego ze zmiana?:) Pozdrawiam Ad1

318i e30 bylo

320i e30 bylo

325 tds jest

323i jest

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.