Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam mały problem z alternatorem, a dokładniej z regulatorem napięcia. Nigdzie nie mogę dostać ani jakiegoś zamiennika, ani używki. Nowy w ASO 400 zł i czekanie ponad tydzień na sprowadzenie z Niemiec. Zastanawiam się nad kupnem używanego alternatora tylko teraz pytanie - czy każdy alternator z wtyczką od regulatora napięcia i o takim samym prądzie ładowania będzie pasował :?: Znalazłem kilka na allegro. Dla porównania poniżej zdjęcia mojego alternatora i linki z allegro.

 

http://img839.imageshack.us/img839/5382/alt1j.jpg

 

http://img594.imageshack.us/img594/9589/alt2.jpg

 

http://img337.imageshack.us/img337/1431/alt3t.jpg

 

Regulator:

 

http://img838.imageshack.us/img838/3346/alt4.jpg

 

Linki z allegro:

 

ALTERNATOR 1 ten ma napisany taki sam prąd rozruchowy jak ja (50/95A), ale ma A12VI 150. Co to w ogóle oznaczają te liczby i czego się trzymać :?:

 

ALTERNATOR 2 ten wygląda na taki jak mój tylko nie pisze jakiej firmy :]

 

ALTERNATOR 3 a ten różni się w numeracji numerem na samym dole - ja mam 606 AN 99, a z allegro chyba 909 AN 98.

 

Nie ukrywam, że mam mój po regeneracji tylko ten regulator... Którego nigdzie nie mogę dostać.

Doradźcie coś bo auto mi stoi już drugi tydzień w garażu.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

nie ma możliwości naprawienia tego regulatora? mam ten sam alternator valeo w mojej buni z tym nieszczęsnym regulatorem, ostatnio wymieniłem mostek prostowniczy, łożyska i szczotki w alternatorze jednak napięcie ładowania wynosi ok 13,8V. Wszytko niby jest ok, autko pali ale mam problem z falującymi obrotami a na forum znalazłem info że może to być spowodowane alternatorem. Szukam i szukam tego regulatora ale nigdzie go nie ma, przecież to nie może być aż tak skomplikowane żeby kosztowało 400zł, tym bardziej że do innych alternatorów to koszt rzędu 40zł.

Swoją drogą trochę straciłem szacunek do valeo za taki przekręt, jak można zrobić taką rozbieżność cenową. Szczęśliwi ci co mają alternator BOSCH'a.

Opublikowano
dzisiaj przemierzyłem jeszcze raz ładowanie i na wolnych obrotach wynosi 14,03V a po przegazowaniu 14,05V więc taka różnica to żadna zatem podejrzewam że falowanie nie jest jednak spowodowane alternatorem. Muszę szukać dalej :|
Opublikowano
no niby coś w tym jest, hmm tylko jak to teraz sprawdzić? nie bardzo podłączę miernik jako amperomierz bo zbytnio nie ma na to miejsca, a poza tym to trochę ryzykowne bo małe zwarcie może mieć nie ciekawe skutki w elektryce autka. Ma ktoś prosty i niezawodny sposób jak sprawdzić prąd ładowania?
Opublikowano

miernik cęgowy :D że wcześniej na to nie wpadłem, gdzieś takie coś mam więc w poniedziałek może znajdę trochę czasu.

 

znaleźć dobry warsztat elektryczny to jak szukać igły w stogu siana :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.