Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Witam dziś podłączyłe sobie auto pod kompa dokładnie silnik i pokazały sie 3 błędy :

http://img201.imageshack.us/img201/6981/bd1g.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

http://img543.imageshack.us/img543/3981/bd2.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

http://img514.imageshack.us/img514/3915/bd3.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Pomoze toś w rozkodowaniu? chciałby wiedzieć co boli moje auto , bo jak sie mu podepta po gazie to czasem nie chce zapalić. Czy ye błedy maja z tym jakiś zwiazek ?

Edytowane przez ziomekthx

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Błąd sterownika świec żarowych bądź samych świec żarowych. U mnie występował ten sam i okazało się, że na 4 świece 3 były spalone, wymiana na nowe i błąd zniknął. I autko ciszej odrobinę pracuje po odpaleniu jak jest zimno na zewnątrz.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ok a kolejne 2 błędy bo dodałem jeszcze 2 po Twojej odpowiedzi. A moze to byc przyczyna lekkiego falownia obrotów w chłodne dni gdy włączę nawiew ?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Więc tak lekkie zwiększenie obrotów silnika występuje wtedy gdy alternator ma większy pobór prądu. Przykładowo świece grzeją podgrzewacz wody grzeje wtedy są te skoki na forum w dziale e46 pisałem o tym. 2-gi błąd to sensor obrotów silnika czy jakoś tak. pierwsze słyszę o takim błędzie może ktoś inny się wypowie. A ostatni to błąd podgrzewacz płynu chłodniczego i to jego załączenie w chłodne dni powoduje wzrost obrotów biegu jałowego więcej tutaj:http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=117366&start=30. Czy to akurat podgrzewacz powoduje wzrastanie obrotów sprawdź wyłączając klimatronik obroty powinny opaść. Jak będziesz zainteresowany wyślę ci filmy jak u mnie wygląda to falowanie spowodowane załączaniem się dogrzewacza.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest dokładnie tak jak piszesz. W chłodne dni jesli silnik nie jest rozgrzany i włacze klimatronik obroty falują. Dzwigaja sie w granicy 900 na 2,3 sek po czym opadają i po chwili znów sie dzwigają. Gdy wył klimatronik zjawisko to nie występuje. Co do tego drugiego błedu to sam jestem ciekaw co on moze powodować.. Dzieki za pomoc kolego

W dalszym ciągu chciałby sie dowiedzieć cos wiecej na mat tego 2 błędu

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Więc tak napraw podgrzewacz płynu chłodzącego i w chłodne dni obroty zwiększą się do czasu, aż się zagrzeje silnik. A co do drugiego błędu, dosyć długo przeglądam forum i chyba kiedyś miałeś problem z czujnikiem położenia wału. To może być ten błąd właśnie! spróbuj wykasować błędy i zobacz czy się znowu pojawi. Jeśli tak musisz sprawdzić jak się ma ten sensor, a dla 100% pewności odepnij go i zobacz jaki wtedy błąd wyrzuci INPA. Jak taki sam znaczy, że to ten sensor szwankuje. Jeśli okazało by się, że to ten sensor to trochę nieciekawa sprawa bo on odpowiada za wiele rzeczy, i trzeba by go szybko wymienić.
Opublikowano
Sprawdź też ze swoim aktualnym przebiegiem, czy te błędy są z teraz czy przed wymianą czujnika. Jeśli skasowałeś błędy po wymianie to znaczy, że błąd znowu się pojawia.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spawa wyglada tak:

wszystko zaczęło sie w lipcu tego roku , wtedy to pierwszy raz auto nie chciało odpalić. Pojechałem na kompa bo jeszcze nie miałęm własnego sprzętu. Powiedziano mi ze nie nie ma zadnych błędów powiązanych z tym zeby auto nie paliło.(podejrzewam ze był już błąd o podgrzewaczu) Zacząłem pytać na forum co to moze być. Mówiono ze wszystkie objawy wskazuja z czujnik wałka rozrządu. Wymieniłem go na oryginalny ale błędu nie kasowałem. Myślisz ze to moze być przyczyna ze auto nie chce czasem (przeważnie) palić jak mu się po gazuje? Jesli chodzi o ten przebieg to te co widać na tych zdjęciach jest aktualny

 

Mówisz ze w czasie pracy silnika bede mógł odpiąć czujnik wałka rozrządu ?nic sie nie stanie ?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Gdzieś czytałem, że podobny błąd w 320D oznacza błąd położenia wału i umieszczony jest z tyłu silnika nad sprzęgłem. U Ciebie nie jestem pewien bo masz inny silnik, ale zrobił bym tak. Na zgaszonym silniku odpinasz czujnik wałka rozrządu i próbujesz odpalić auto( jak dla mnie skoro są 2 czujniki to odpięcie jednego spowodowało by ewentualnie spadek mocy, ale nie unieruchomienie silnika) Bez względu czy zapaliło czy nie odczytujesz błędy ze sterownika silnika. I jeśli to będzie ten sam błąd co podałeś w zdjęciach, to problem tkwi w tym właśnie czujniku, ale jeśli okazało by się, że pokazał się nowy błąd znaczyłoby to, że do tej pory jeździsz na uszkodzonym czujniku wału korbowego. Znaczyło by to, że wymiana jego uleczy wszystkie bolączki twojego auta!! i kto wie czy nie ma to coś wspólnego z mocą? Pewny w 100% nie jestem, ale inżynierowi BMW nie uzależniliby funkcjonowania całego silnika od jednego elektronicznego elementu który na dodatek szwankuje!! Więc podejrzewam, że u Ciebie uszkodzony jest ten na wale korbowym, a ostatnio wymieniłeś ten na wałku rozrządu, nie usuwając usterki.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zrobiłem tak. Usunąłem te błędy sie skasowały. Pojeździłem troche zgasiłem auto juz nie chce odpalić. Podpinam pod kompa na wył silniku bo nie chce odpalić ale na wł zapłonie sprawdzam błędy i no własnie nie ma żadnego. I tu sie zastanawiam od czego to jest spowodowane skoro w silniku błędów nie ma a auto nie chce palić?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Pewny jesteś, że pojawia się błąd jakiegoś czujnika obrotów silnika, teraz tylko pytanie jakiego? W dieslach na pompie jest jeden czujnik w pompie na pewno. Dodatkowo potrzebne jest mierzenie obrotów silnika,tak więc i jest drugi, w ten sposób ECU może ustalić wyprzedzenie wtrysku. Sam czujnik dopóki nie wykazuje przerwy wykrywany jest jako sprawny i błędu ECU nie zarejestruje, może uszkodzenie polega na tym, że nie wykrywa impulsów? Ja w 1-szej kolejności jak pisałem sprawdziłbym czy ten błąd jest powiązany z tym czujnikiem który wymieniałeś. Dlatego odłącz go spróbuj odpalić auto i zobacz czy pojawi się błąd tej samej treści. Jeśli innej wtedy znaczyć to będzie, że jest jeszcze inny czujnik i on to powoduje. Nie mam pojęcia czy jest jakiś dodatkowy czujnik, ale w ten sposób można się przekonać najszybciej, bo nie prędko odezwie się ktoś kto będzie na 100% pewny czy taki czujnik istnieje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wiec tak. Poczekałem gdy auto odpali-odpaliło spr po raz kolejny błędów nie było. odpiąłem czujnik wałka rozrządu próbowałem odpalic auto nie odpaliło. Podpiąłem czujnik auto odpaliło ale zadnego błedu jak nie było tak nie ma.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A może tu jest coś nie tak ?

http://img261.imageshack.us/img261/8116/41358904.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

http://img840.imageshack.us/img840/3936/60698298.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

http://img707.imageshack.us/img707/5230/80250705.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

http://img525.imageshack.us/img525/9452/14476758.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

http://img821.imageshack.us/img821/2745/91759425.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

no i jeszcze jedno , nie zwiazane z silnikiem ale chciałbym wiedzieć co oznacza ten błąd

 

http://img714.imageshack.us/img714/2452/bd4u.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

I jeszcze jedna rzecz

Po podpięciu silnika pok kompa znalazlem takie coś

http://img835.imageshack.us/img835/4232/cotojestim.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

Czy to znaczy ze silnik mam z 26.06.03r ?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Może głupie pytanie teraz zadam, ale muszę dla ścisłości. Odpiąłeś wtyczkę czy wyciągnąłeś cały czujnik? Przyjrzałem się jeszcze raz tym błędom, i widać tam również, że wystąpiły wiele razy bo 113, w momencie badania błąd nie występował, a parametry wskazują na to, że występował w trakcie odpalania auta lub zaraz po odpaleniu, wskazuje na to napięcie akumulatora jakie występowało w momencie wystąpienia błędu. Zastanawia mnie dlaczego nie wystąpił błąd, skoro auto nie odpaliło.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

odpiąłem tylko wtyczkę czujnik został na miejscu.

wiec 113 oznacza ze tyle razy wystąpił błąd a 38 co oznacza ?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
To ja się poddaje, sprawdź jeszcze jakie napięcie występuje podczas odpalania, może opada za nisko, ale raczej to nie to. Co do screen-ów wg mnie tam wszystko wygląda OK. Ostatni screen pokazuje, że sterownik ostatni raz reprogramowany był właśnie w 2003r a reprogramowany ogólnie już 3 razy. A co do tego błędu to nie spotkałem się z nim, może ktoś na forum pisał warto sprawdzić. Możesz jeszcze sprawdzić jakie są wartości ciśnień na szynie CR. Na odpalonym to 348 a pre supply to 3,92 dobrze by było tylko jak to wyłapać kiedy nie będzie chciał odpalić, tylko łatwe to nie będzie jak czasem się to dzieje :shock: Poszukaj na realoem czy nie ma jeszcze jakiegoś czujnika wału.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

no jest jeszcze jeden czujnik prócz wałka rozrządu. Czujnik wałka korbowego. Mozesz mi jeszcze napisać gdzie to mam sprawdzić(szukać) w INPA te ciśnienie na szynie CR

Wspominłes coś o tym Na odpalonym to 348 a pre supply to 3,92 no te pre supply tyle mam ale nie wiem czy to jest dobrze cy mam być 348 , tzn ze mam za mały czy jak to jest

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

Miałem na myśli tyn screenhttp://img261.imageshack.us/i/41358904.png/ Skoro Twój silnik to CR to sprawdź jakie wartości są tam podawane w momencie rozruchu. Tylko, że jakby ciśnienie było za niskie to byłby błąd zapisany w rejestrze! Więc wciąż obstaje za czujnikiem położenia wałka rozrządu bądź wału korbowego, ale tam też powinien być zapisany błąd i był więc tego bym się trzymał. A wracając do początku postu takie falowanie jak na tych filmikach to norma w chłodne dni to powoduje podgrzewacz:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

mnie dziwi to ze po odpięciu tego czujnika i próbie zapalenia auta nie pokazał se błąd, zrobie to samo z czujnikiem wału korbowego.Nie wydaje mi zeby było to czujnik wałka rozrzadu. Wymieniłem go na nowy jakes 3 miesiace temu.

Mozesz jeszcze kuknąć na ten link http://img840.imageshack.us/i/60698298.png/ wdze ze jeden parametr jest przekroczony i to ponad 2x . Wiesz moze co to jest?

A co do tych filmików to dokladnie mam tak samo

Edytowane przez ziomekthx

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeszcze jedna sprawa. Dzis sprawdziłem sobie immobilizer i miałem takie 2 dłedy

http://img257.imageshack.us/img257/5060/bd5.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Wiesz moze co one oznaczają?

 

A co do temtu to dziś jeszcze raz podpinałem się pod silnik 0 błedów potem auto nie chciało zapalić załapało za 3 razem i był ten bład o czujniku. Wydaje mi sie ze to bedzie czujnik wałka korbobego zlokalizuje go i to sprawdze

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Co do błędów EWS nie mam pojęcia, a ten pierwszy screen z wykresami to jakieś godziny operacyjne. Nie wiem co oznacza skrót UB, możliwe, że ilość godzin pracy silnika. Jeśli myślę poprawnie to nie przejmowałbym się tym wykresem. Daj koniecznie znać jaki wynik da diagnoza tego czujnika. Powodzenia.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzis sprawdzałem parametry silnika podczas jazdy i na tym wykresie http://img707.imageshack.us/i/80250705.png/ pierwszy z prawej wartości dochodziły do -72 .co to moze być , Błedów nie było za wyjątkiem jednego (swiece żarowe) auto odpaliło za 2 razem

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Ktoś na forum miał podobny problem http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=765457#p765457 Wg. mnie to jest tak, tam są 3 różne "Amount of the ideal speed" w tym jedno wzorcowe 4 po lewej. A tamte pozostałe to wskazania z tych dwóch czujników. Tak mi się wydaje, ale sprawdziłbym to w ten sposób, odłączyłbym czujnik na wałku rozrządu i kręcił rozrusznikiem i zobaczył wtedy wskazania w tym miejscu. Jeśli zniknie to co teraz pokazuje 5.19 to w takim razie to odpowiada za ten czujnik, a drugie za drugi czujnik. I jak widać na zdjęciu nie bardzo mieści się we wzorcowej wartości. Czy ta wartość chociaż zmienia się liniowo wraz ze wzrostem obrotów?? Jeśli uda Ci się rozwiązać ten problem metodą prób i błędów, będziesz 1-szą osobą, która rozwiąże problem nieodpalania czasem naszych E46. Powodzenia!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przeczytałem temat z linku al duzo nie jest tam napisane. Pisałeś coś o "Amount of the ideal speed" ze 4 jest wzocowe czyli mam rozumieć ze" I Amount of the PI -ideal speed control" i "P Amount of the PI ideal speed control" ma sie mieścić w wartosciach tych "Amount of the ideal speed" ? A co z ta skala jest ona do 50 i w niej sie wszystko mieści. Juro jeszcze wszystko posprawdzam

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

Ja nie jestem dokładnie pewny cza tak dokładnie jest. W kilku skryptach INPA spotkałem się właśnie z tego typu porównaniami - to czego oczekuje komp i to co zostało zmierzone. W tym skrypcie który pokazałeś jest to trochę wymieszane, ale sam widzisz, że dwie podobne wartości wskazaniami są sobie bliskie, i tylko to jedno odbiega od normy, a nawet pokazuje bzdury(-70), a tyczy się tej samej "idealnej kontroli prędkości". Skoro wiesz już, że są 2 czujniki obrotów silnika, a jeden wymieniłeś więc pozostał drugi. Dodatkowo wiesz, że błąd inpa mówi coś o kontroli prędkości obrotów silnika. Dlatego ja na twoim miejscu zrobiłbym właśnie taki test jak pisałem, czyli odpiął sprawny czujnik wałka rozrządu i sprawdził co pokazuje inpa jeśli tylko ten wzorowy, a dwa pozostałe albo pokazują bzdury, albo nic to już wiesz co jest grane. Zresztą ostatnio jak odpiąłeś czujnik wałka rozrządu to auto nie odpaliło i jeśli moje przypuszczenia okazały by się trafne, to nie ma możliwości, żeby auto odpaliło, jeśli nie ma ani jednego czujnika położenia wału. Daj znać o efektach odpinania czujnika wałka rozrządu i tego co wtedy pokazała INPA w momencie odpalania. Dla lepszego zobrazowania tych zjawisk możesz użyć tego darmowego programu:http://sourceforge.net/projects/camstudio/, a powstały film wyślij na youtube. Powodzenia!

 

EDIT:

Wiesz co może ja źle myślę? skoro injection rate ma tą samą jednostkę co amount of the ideal speed :shock: Ale to troche bez sensu, jeszcze dawka paliwa w milimetrach sześciennych to OK chociaż wyżej jest normalnie mg/Hub. Najśmieszniejsze jest to, że prędkość w tym skrypcie wyrażana jest w milimetrach sześciennych :D . Coś mi się wydaje, że ten co pisał ten skrypt zapomniał pozmieniać jednostek wszędzie. A co do tej dziwnej skali bardzo prawdopodobne, że jest to ilość impulsów podanych przez czujnik na sekundę. Ale jednostka o tym nie mówi :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.