Skocz do zawartości

316i - wywala uszczelniacz wału - wina odmy?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie mam taki problem, niedawno mechanik wymienił mi uszczelniacz wału korbowego, po tygodniu znów cieknie z pod koła pasowego :? Czy wina może leżeć po stronie zapchanej odmy? Dodam jeszcze że silnik jakby ma za niskie obroty, i delikatnie falują a drgania silnika przenoszą się na kabinę. Wąż który idzie z pokrywy zaworów jest sparciały ale raczej nie pęknięty, a z okolic odmy słychać takie syczenie. Zanim wywaliło ten uszczelniacz to wszystko było ok.
Opublikowano
a co do uszczelniacza to pewnie mechanik wydłubywał go śrubokrętem i skaleczył wał stąd możliwy wyciek
Totalna bzdura. Na wał wchodzi jeszcze piastka po której ślizga się uszczelniacz i do której przykręcone jest koło pasowe element nr6 na rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA71&mospid=47435&btnr=11_1385&hg=11&fg=18 występują również koła pasowe zespolone z piastką . Jeśli w piastce będzie wytarty przez uszczelniacz rowek to wymiana uszczelniacza nic nie pomoże tylko trzeba wymienić piastkę i uszczelniacz
Opublikowano
Kolego nie twierdze że tak jest,ale spotkałem sie juz wiele razy że elementy zwyczajnie miały bardzo głebokie rysy i uszczelniacz nic nie pomogł mimo wymiany.Pisze tylko co może być a nie co jest na bank
Opublikowano
Od strony koła pasowego leci a od skrzyni nie leci?. A może olej poleciał przy wymianie filtra i oleju? Odma kompletna z zaworkem czy tylko sam wąż? Ile kosztuje jeżeli wolno spytać?
Opublikowano
No leci od strony koła pasowego, od skrzyni nie zauważyłem żadnych wycieków. Jeszcze z podstawy filtra oleju może cieknąć także trzeba będzie zrobić to za jednym zamachem. A może tylko z podstawy filtra i tak zacieka że wydaje się jakby z pod koła pasowego? Muszę wejść na kanał i obczaić o co tym razem chodzi. Olej wymieniałem na wiosne i było ok wyciek pojawił sie dopiero jakieś 3 tyg. także wariant z olejem odpada. Odma kompletna z zaworkiem - wąż 94zł i zaworek 164 no ale dali mi 5% rabatu :D. Oczywiście mowa o częściach do motorka M43.
Opublikowano
U mie taki numer był przy wymianie oleju, niechcący poleciało po podstawie i już myślałem że mi uszczelnienie poleciało ale dopatrzyłem się że to swierzy olej wytarłem i jest ok.Ale skoro u Ciebie spod podstawy leci tzn że tą samą drogą moze spływać i tak wygląda jakby z pod uszczelniacza. Widziałeś tamten uszczelniacz jak wyglądał w jakim był stanie? Co mechanik mówił?
Opublikowano
Stary uszczelniacz mam w garażu ale szczerze to nie przyglądałem mu się za dokładnie. Koleś mówił, że może jeszcze cieknąć z podstawy filtra, ale parę dni był spokój, i nagle pod autkiem znów pojawiły się ślady oleju i widać krople na misce. Pierwsze co mi przyszło do głowy to że znów wypchnęło uszczelniacz. Mam nadzieje że to tylko z tej podstawy tak cieknie bo nie uśmiecha mi się znów płacić za wymianę uszczelniacza tym bardziej że muszę jeszcze zrobić tą odmę ale myślę że z tym sobie sam poradzę.
Opublikowano
Spokój był bo może mechanik wyczyscił troszkę przy montażu i dlatego nie leciało.Zerknij na tamten uszczelniacz może był ok i odrazu Ci z podstawy kapało. Opatrz co i jak może już sam poradzisz.
Opublikowano
To się chyba nazywa złośliwość rzeczy martwych... Zabrałem się dzisiaj za wymianę odmy i podczas skręcania opaski zaciskowej pękł króciec wody z tyłu silnika :? Normalnie ręce opadają...
Opublikowano
Nie za mocne te te plastyki w bmw w e46 1.9 to już wogle porażka same pękają a ceny takie ze szok. Ja kiedyś w fordzie podczas odkręcania opaski termostat aluminiowy ułamałem :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.