Skocz do zawartości

m50B25 falujące obroty, brak mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jestem nowy na forum więc sie przywitam :) posta o tej tresci umiescilem juz w dziale E30, ale silnik jaki mam pochodzi z E36 wiec może wy mi pomożecie:) Z góry przepraszam za spam.

Niedwno zakupiłem mój wymarzony wóz, E30 po swapie na M50B25. Tylko niestety borykam sie z jednym problemem. Mianowicie po rozgrzaniu silnika zaczynają falowac obroty, czasem nawet do całkowitego wyłączenia silnika. Dodatkowo podczas przyspieszania w górnym zakresie obrotów auto dostaje zadyszki i nie ciągnie tak jak powinno. Czusciłem juz silnik krokowy, nie pomogło. Po podłączeniu komputera pokazuje błąd sondy lambda. Mechanik u którego byłem stwierdził, że silnik dostaje za dużo paliwa, co moze powodowac przepływomierz. Ceny używanego to około 300 zlotych, wiec nie chce wyrzucuc pieniędzy w błoto. Wie ktoś może co może powodowac takie objawy? Dodam jeszcze, że czysciłem także czujnik na wale, też nie przyniosło to rezultatów.

Jestem z Krakowa, może ktos tutaj ma auto z takim silnikiem, żeby ewentualnie podmienic na chwile przepływomierz z jego auta? Bo niestety wsród moich znajomych nie znalazlem nikogo z przepływomierzem 0 280 213 011

edit

odebrałem auto od mechanika, twierdzi, że sonda już działa jak należy, ale problem dalej nie rozwiązany. Nie przełożyłem jeszcze licznika od wersji 6 cylindrów, może to sprawia problemy?

Opublikowano
już działa jak należy??To co niby zrobił że działa jak należy??Może zmień mechanika??Licznik nie ma wpływu na prace silnika.A co do przepływomierza to na próbe odłącz go i zobacz jaki będzie efekt.Przejedz się itd
Opublikowano
z tego co mowil byla zle podlaczona. przeplywomierz odlaczalem, ale tylko na postoju. w momencie podlaczania/odlaczania praca silnika sie zmienia, poza tym chodzi bardzo podobnie. jutro sprawdze jak auto zachowuje się w trakcie jazdy.
Opublikowano
nie mam pojecia. ale nie zmienia to faktu, ze nadal jest problem z wolnymi obrotami i brakiem mocy w gorze. jeszcze jakies sugestie co by to moglo byc? i co ewentualnie moge sprawdzic sam, wiedze mechaniczna mam niewielka ;)
Opublikowano

odbyłem własnie jazdy z odłączonym i podłączonym przepływomierzem. Rożnica według mnie jest minimalna. Zarówno na podłączonym i nie podłączonym przepływomierzu po parunastu km, kiedy silnik juz sie dosc mocno zogrzeje, pojawia sie problem z bardzo duzym falowniem obrotow na biegu jałowym, przy gwałtownym dodaniu gazu silnik gaśnie, przy delkatnym obchodzeniu sie z gazem powoli wkreca sie na obroty i od około 2.5 tysiaca idzie juz w miare normalnie, no poza tym ze nie ma takiej mocy jaką miec powinien.

 

edit

 

Czyściłem czujnik położenia wałka. niewiele pomogło. zdarzyło mi sie dziasiaj, że stojac w miejscu i wciskając gaz do oporu obroty podskoczyły do jakiś 4 tys i nagle spadły, tak jakby nie dostał paliwa. od przepływomierz wychodzi przewód, z którego poźniej odchodzi jeden cieńszy, chyba wchodzi do pompy paliwa. zauważyłem, że jak go odłącze obroty idą do minimalnie do góry.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a sprawdzałeś ukł. zapłonowy?? piszesz że ci faluje, a nie gubi czasami zapłonu?? objawia się to nierówną pracą, jak wypadnie zapłon to autem lekko zatelepie. sprawdź jak wyglądają świece a najlepiej kup nowe i daj znać co dalej, co do przepływki, u mnie po odłączeniu silnik na wolnych obrotach gasł, pozdro
Opublikowano
no u mnie po odłączeniu silnik nie gasnie, tylko minimalnie zmienia sie jego praca. Myślę, że sam sobie z tym nie poradze i wypada szukac jakiegos konkretnego mechanika, bo do tych co byłem ostatnio szczęscia nie miałem. a może zna ktoś jakis pewny adres na terenie krakowa lub okolic?
Opublikowano
poleci ktos jakis dobry warsztat? bo nie mam dostepu do działu z polecanymi warsztatami, a nie chce znowu wyrzucic pieniedzy w bloto.
Opublikowano
Dzięki wielkie :) nie zauważyłem tego działu wcześniej, myślałem że tylko na głownej jest. Umówie sie do któregoś z nich i dam znac co sie okazało z moja E30 :)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
byłem na ul.Siarczanej w Krakowie. Okazało się, ze powodem przerywania na wyzszych obrotach była uszkodzona cewka. Zmieniłem na nowe i teraz wkręca się bez problemu. pozostał problem falujacych wolnych obrotow, ale tym zajme sie w najblizszym czasie.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
chwile dałem sobie spokoj z szukaniem co jest odpowiedzialne, za spadek mocy, ale dzisiaj zauważyłem cos ciekawego. Tak jak wczesniej pisałem, na zimnym czuc moc wyraznie, spada po rozgrzaniu silnika. Ale dzisiaj wybrałem sie na przejażdzke, chwile pojezdziłem, temp na polowie skali. Moc oczyweiscie spadła jak zwykle, w porownaniu z silnikiem zimnym. ruszam ze skrzyrzowania, a tu niespodzianka, samochod rwie do przodu jak jeszcze nigdy. rozpedziłem sie do jakis 120, postanowiłem zwolnic i znowu przyspieszyc, niestety juz taka sytuacja sie nie powtorzyła i samochod nie przyspieszał tak ochoczo jak za pierwszym razem. ma ktos jakis pomysl co moze byc tego powodem?
Opublikowano
faluje, pracuje na wszystkie gary. guma miedzy przepustnica a przeplywka wymieniona na nowa. silniczek krokowy byl kiedys czyszczony, ale sproboje to jeszcze raz zrobic. mnie najbardziej ciekawi to, ze chodzi caly czas tak sobie( nie mowie, ze zle), ale ten jeden raz dostała skrzydeł i przyspieszyła tak jak powinna e30 z tym silnikiem. Kiedys mierzylem przyspieszenie, wychodzi kolo 8,4 sek do setki.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

problem rozwiązany. pomogła nowa, oryginalna sonda lambda bosch. obroty nie faluja, moc wkoncu powrocila.

Pozdrawiam i dzieki za pomoc :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.