Skocz do zawartości

e90 2.0d jaki dźwięk turbiny w środku auta???


paweltop1984

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zarejestrowani
U mnie w ogóle nie słychać dźwięku turbiny ani wewnątrz auta ani na zewnątrz

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ze zrywnoscia samochodu wszytko ok? u mojego ojca w aucie tak szumiec zaczelo jak sie rozszczelnil jakis przewod od turbiny , na poczatku tylko szumialo ale potem ze zrywem sie pogorszylo, na szczescie naprawa byla tania bo tylko wymiana przewodu, ale szum to odczucie subiektywne, moze to normalne i inni nie zwracaja na to uwagi co uslyszales
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie turbo jest na wykończeniu. Niedługo zacznie świszczeć... Ja tak mam w Leonie - przebieg 105tys. (od 85tys. km lata na czipie). W moim przypadku wymaga to regeneracji - ok. 1500-2000zł. Ale może dam radę jeszcze się przemęczyć i sprzedam komuś wmawiając, że "dobrze zasysa"... :norty:

 

W moim e91 z przebiegiem 80tys. nie słychać w ogóle turbo w środku (bo i nie powinno...).

 

edit: w Leonie nie odczuwam kompletnie żadnego spadku mocy w stosunku do tego jak turbo było nowe więc sprawdź te połączenia, o których poprzednik pisał - może będziesz miał szczęście...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego, pierwsze co sprawdz to czy nie dymi Ci nadmiernie auto, jeżeli auto dymi masz nieszczelność w dolocie i musisz przejrzec wszystkiepołączenia turbo-intercooler; intercooler-kolektor dolotowy. Sprawdz tez sam intercooler

Turba nie da sie zdiagnozować za pomocą metody odsłuchowej, zapomnijcie o tym... Tylko wyjęcie turbiny, obejrzenie czesci gorącej i zimnej moze cos powiedziec o stanie turbiny. Jak masz gdzie, to podjedz na komputer, jak diagnosta bedzie kumaty to sprawdzi Ci sygnał z MAP-sensora - mierzy własnie cisnienie w układzie dolotowym i po tym bedzie można poznać co jest nie tak... ale pierwsza sprawa poszukaj nieszczelności

 

p.s.

co do leona, akurat sie z niego przesiadlem i w silniku arl czy to z gt1749 czy włożoną gt22 zawsze slychac turbine, ten typ tak juz ma, a jak otworzy sie okno pasażera to dopiero slychac swist turbiny

 

pozdrawiam

jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p.s.

co do leona, akurat sie z niego przesiadlem i w silniku arl czy to z gt1749 czy włożoną gt22 zawsze slychac turbine, ten typ tak juz ma, a jak otworzy sie okno pasażera to dopiero slychac swist turbiny

 

pozdrawiam

jacek

Hmmm... Nie mam pojęcia jaki symbol miał mój silnik/turbo, ale to był 1,9TDI 105KM (kręcony na 140KM), a turbina miała zmienną geometrię łopatek - tyle wiem :-). Wiem jednak również, że auto miałem od nowości i przez dobre 85-90tys. km nie było żadnego świstu, szumu etc. Zaczął się on pojawiać stopniowo aż teraz mam odkurzacz :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.