Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zarejestrowani
Opublikowano (edytowane)

Witajcie.

 

W końcu udało mi sie nakłonic sasiada na zakup E90 :norty: Jednak jako człowiek oszczędny i skąpy zakupił autko okazyjnie a dokładnie E90 318d z 2008 roku po lifcie z silnikiem n47 143 konie czyli takim jak mój, niestety są problemy:

 

1. Po otwarciu drzwi (głównie kierowcy lub pasażera za nim ) słychać buczenie a właściwie taki basowy rezonans ( słychać to siedząc w środku).

2. Autko na postoju na luzie basuje ( jest basowy podźwiek wśrodku przy zamkniętych drzwiach ale inne basik niż przy otwartch drzwiach) ale wystarczy odrobinkę podnieść obroty i już słychać tylko delikatny klekot bez basowej barwy.

3. Autko ogólnie troszke dziwnie klepie, na początku sugerowałem mu , że podobnie jak u mnie koło pasowe jest do wymiany ale zamieniliśmy z moim i dalej jest głośny, do tej pory myślałem , że mój klepie jak stary bocian ale jego to już w ogóle strasznie , zwłaszcza porównując z Kią Ceed diesel jego żony która chodzi ciszej na postoju niż moja beta , a jego można porównać z Golfem 5 TDI

4. Silnik mu wibruje, u mnie nawet patrząc na silnik nie widać najmniejszej wibracji a u niego po rpostu się lekko dyga.

5.Przy przyspieszaniu z niskich obrotów ( 1200-1900obr) w aucie czuć dziwne wibracje i basowy pomruk , powyżej 2200-2500 dolegliwości te znikają.

6. Strasznie paruje mu reflektor( xenon) jak przyjechał z myjni to po prostu był cały zaparowany i jak się postukało w reflektor to zaczęły zacieki spływać :duh:

 

Jakieś pomysły ?? Pomijając ten , żeby pojechać do Turka który mu tą :"okazje sprzedał i sprzedać mu z podeszwy w jego wielki kinol ?

Edytowane przez dziqsek

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Poduszki pod silnikiem? Sprawdź - w razie czego mam używki w idealnym stanie na sprzedaż w dobrej cenie (myślałem, że mi padły, wymieniłem na nowe, a po demontażu okazało się, że te co miałem były igły).
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Byłem z nim dzisiaj u mechaniora od tlumików i mówi że nie ma nieszczelności wydechu zasugerował tylko , że może plecionka jest do wymiany ale nie wiem czy to jest powód wibracji/głośniejszej pracy?? Ktoś wie jakie wymiary musi mieć taka plecionka i jaki może być koszt ??

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najczęściej takie dziwne problemy występują w autach źle naprawionych po dzwonach :) Może sąsiad właśnie takie nabył nieświadomie...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mój kolega niedawno kupił E60 520d Lift z prawie identycznym silnikiem co w 318d, ale ma 177 KM.

Przebieg na liczniku chyba 108 Tyś km, ale silnik miał wymieniany na nowy 8 tyś km wstecz - ma na to wszystkie dokumenty z niemieckiego serwisu bmw.

Jego silnik ma straszne wibracje, (cały czas się trzęsie-bardziej lewa strona patrząc sprzed maski), ale nie przenoszą się one na karoserie.

Ja nie wiem co jest przyczyną, ale zaczął bym do sprawdzenia napędu pasowego, tzn koła pasowego i napinacza oraz poduszek, nie wiem jak jest z kołem dwu-masowym w tych silnikach, ale to raczej ostateczność.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zarejestrowani
Opublikowano (edytowane)
Najczęściej takie dziwne problemy występują w autach źle naprawionych po dzwonach :) Może sąsiad właśnie takie nabył nieświadomie...

 

 

Myślę , że biorąc taką "okazję cenową" wiedział mniej więcej czego się spodziewać, a w tym temacie chodzi mi raczej o sugestie CO to może być a nie OD CZEGO

Edytowane przez dziqsek

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Koło pasowe wymieniliśmy na próbę z moim, i żadnej różnicy nie ma ;/ poza tym sam u siebie wymieniałem i rozpoznał bym po dzwięku ale dzieki wielkie za sugestię ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano (edytowane)
Koło pasowe trzeba umieć wymienić!!! Jak sobie chłopaki tak przekładacie to powodzenia :D koło może być przyczyną zgrzytów, pisków,wycia ale nie telepania silnikiem, najczęściej poduchy pod silnikiem są do wymiany albo: rolka alternatora, napinacz , pasek wielorowkowy, pasek od wspomagania,poduszka silnika, a jak naciskasz sprzęgło: dwumasa,może wtryski (też spotkałem się z taką opinią) itp... najlepiej podjedz do mechanika dobrego z forum myśle że w 0,5 h jak zna E90 ogarnie temat :D U mnie telepało koło pasowe,teraz jest pięknie i cicho, a jak ktoś mówi że plecionka jest do wymiany to raczej są poduchy pod silnikiem plecionkę robi się jednym prostym spawem............. :cool2: Edytowane przez toker30
  • Zarejestrowani
Opublikowano

Kolego w naszych silnikach koło pasowe jest tylko na czterech śrubkach i wymiana naprawdę jest banalna ;) Paski wszystkie zostały dzisiaj rano profilaktycznie zmienione i nic.. bez pasków ( dla testu odpaliliśmy) dalej klepało i telepało.

 

A niestety w naszych okolicach ( Jelenia Góra, Karpacz, Szklarska Poreba) nie ma polecanych mechaniorów;/

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
E90 320 D 163 km? jest na jednej śrubie za 22 złote i podkładce za 30 zł ? samo koło to 1100 zł w serwisie, 550 zamienik-nic nie wart. czy o tym mówimy?
  • Zarejestrowani
Opublikowano

Silniki N47 318d 143konie i 320d 177koni mają koło pasowe na czterech zwykłych śrubkach i tyle, nic więcej. W temacie powinno być 318d ale jakoś odruchowo wpisałem 320d i nie wiem jak to zmienić ;/

 

 

Edit:

 

OK zmnienione ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Może mógłbyś wstawić jakiś filmik z tym co to się tam dzieje, wydaje mi się że mam podobny problem, tyle że u mnie bas uciążliwy jest szczególnie dla siedzących z tyłu, najgorzej od ok 2000 do 2500 i powyżej 3000obr. Ogólnie głośniejszy silnik, słychać go tak jakby był w kabinie a nie pod maską.
  • Zarejestrowani
Opublikowano
No właśnie coś w tym stylu, filmiku nie mam jak nagrac gdyz w obecnym telefonie nie mam kamery :mad2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Mialem wydaje mi sie ze podobny problem i chodzilo o lacznik elastyczny tlumika-plecionke.
Opublikowano
Jestem po wymianie łącznika, niestety nic to nie zmieniło. Poduszki oraz dwumas też wykluczam. Dajcie znać jak do czegoś tam dojdziecie, może akurat uda Wam się wykryć przyczynę.
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Aktualnie podejrzenie pada na podporę wału lub sam wał, sąsiad teraz wyjechał na dwa dni i w tym czasie przy autku nic grzebane nie będzie ale mechanik tak to ocenia

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Aktualnie podejrzenie pada na podporę wału lub sam wał, sąsiad teraz wyjechał na dwa dni i w tym czasie przy autku nic grzebane nie będzie ale mechanik tak to ocenia

 

Co ma podpora wału lub wał do "buczenia i drżenia" na postoju na biegu jałowym?

Opublikowano
nie na drgania ale na takie basowe buczenie jakby rezonans ma wplyw szczelnosc ukladu intercooler - turbo - kolektor, moze brakuje jakiegos uszczelnienia, tym bardziej jak auto powypadkowe lub cos sie poluzowalo w ukladzie
  • Zarejestrowani
Opublikowano
nie na drgania ale na takie basowe buczenie jakby rezonans ma wplyw szczelnosc ukladu intercooler - turbo - kolektor, moze brakuje jakiegos uszczelnienia, tym bardziej jak auto powypadkowe lub cos sie poluzowalo w ukladzie

 

Też o tym myślałem ale wtedy buczenie i basik bylo by słychać też na zewnątrz a tutaj tylko w środku to słychać na wolnych obrotach, wystarczy je podnieść do 1000-1200 i nie ma już żadnego basu ani buczenia O_O

 

Co ma podpora wału lub wał do "buczenia i drżenia" na postoju na biegu jałowym?

 

buczenie basik i drzenie występuje na wolnych obrotach jak i podczas jazdy na niskich obrotach

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
mialem dokladnie takie objawy w touranie, na zewnatrz tez nie bylo slychac a podniesienie lekko obrotow niwelowalo problem, dzieje sie tak dlatego ze wzrasta podcisnienie w ukladzie i sam sie uszczelnia i buczenie ustaje. U mnie walniete bylo uszczelnienie na laczeniu rura/intercooler

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.