Skocz do zawartości

330d - nierówna praca silnika, brak mocy, gaśnie


jocco

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałbym zacząć od przywitania wszystkich forumowiczów i moderatora forum gdyż jestem tu nowy. Przewertowałem całe forum jednak nie uzyskałem odpowiedzi.Niedawno stałem się właścicielem BMW 330d sedan 184km z 1999 roku. Auto zostało sprowadzone z Austrii, przebieg 230tkm, w aucie uszkodzone były dwa wtryski pierwszy i trzeci. PO wymianie wytrysków okazało się, że silnik nie ma mocy, dymił raz na siwo raz na czarno. Wymieniłem przepływkę i wszystkie świece i okazało się, ze nie ma kompresji na szóstym cylindrze. Została zdjęta głowica (zacięte dwa zawory). Kapitalny remont głowicy, nowa uszczelka pod nią. Wtryski poszły na stół do pompiarza - wszystkie pracują bardzo dobrze. Wymienione zostały wszystkie węże podciśnieniowe razem z zaworami ciśnieniowymi. Silnik po odpaleniu pracuje bardzo nierówno jak by nie palił na wszystkie gary. Kompresja została ponowienie sprawdzona i jest OK. Wymieniłem również podprogową pompkę paliwa bo buczała, nadal bez zmian. Czy silnik rozgrzany czy zimny obroty falują silnik pracuje nierówno, daje sadzą z wydechu, dodatkowo jeśli dodam ostro gazu tak do 4tys. obrotów jest w stanie sam zgasnąć. Również podczas jazdy silnik wpada w turbulencje przy wciskaniu gazu i maksymalnie ciągnie do 4tyś. obrotów a później jakby się dławił. Diagnoza komputerowa wskazała kilka błędów silnika, ale po skasowaniu żaden się ponownie nie pojawił poza 5651 rough idle speed controller , albo też na innym kompie "kontroler miękkiej pracy silnika". Nie mam już więcej koncepcji i proszę o pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wtryski były na stole u pompiarza - wszystkie przetestowane są OK. Przepływka oryginalna na podmiankę miałem już ich chyba z 10 sztuk nawet od kolegów z innych aut. Miałem kiedyś uszkodzona przepływkę 320d M47 silnik falował, chodził jak traktor i nie miał takiej mocy jak powinien. Ale nie walił sadzą z rury i nie kopcił na zimnym na siwo a na ciepłym na czarno. Jak jest zimny to chodzi jakby na 3-4 cylindry. Jak dostanie trochę ciepła i skasuje mu błędy to pracuje równo na wolnych obrotach do momentu kiedy mu dam ostro gazu to spadając z obrotów zgaśnie albo zacznie przebierać. Już nawet bym to przeżył, ale za diabła nie ma mocy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolot sprawdzony, wtryski skalibrowane, przepływki chyba nie trzeba adaptować by silnik chodził poprawnie. Zastanawiam się jeszcze nad regulatorem ciśnienia CR, czujnikiem na listwie, albo samą pompą CR. We wtorek jadę jeszcze raz na kompa na konkretne pomiary wraz z jazdą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem jeszcze dziś zrobić test wtrysków w INPA, analog 4 kreuje się mniej więcej tak: Po odpaleniu zimnego silnika który od razu zaczyna kuleć wartości wtrysków oscylują powyżej + - 5. Mijają minutki silnik lekko łapie temperaturę, wyrównuje obroty dodawaniem gazu i jak już zacznie pracować w miarę równo, bo to tez czasem mu się zdarzy wartości przedstawiają się następująco:

Adjustment 1: -1.52

Adjustment 2: -1.33

Adjustment 3: -0.89

Adjustment 4: -0.94

Adjustment 5: -0.38

Adjustment 6: +3.05

 

Po wciśnięciu gazu i spadku z wysokich obrotów (silnik kuleje) wartości podskakują do ok 5,6 na wszystkich cylindrach. Dodatkowo na wysokich obrotach słychać jakby taki metaliczne terkotanie zaworów. Zastanawiam się czy jest możliwe uszkodzenie wtrysku pod względem elektronicznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... przy starcie jakie cisnienie Ci nabija na listwie ... gar 6 wyglada kiepsko w ogole niezly rozjazd.

 

Generalnie nie wiem jak to sprawdzić, interfejs i INPA mam od niedawna, może ktoś ma jakiś skrypt albo instrukcję do INPA bo nie zabardzo to ogarniam... co to znaczy niezły rozjazd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

rough idle speed controler - ten błąd wyskakuje kiedy korekcje na wtryskach mają wartości większe od +-5 dla twojego silnika, miałem taki problem w poprzednim 330xd ,po wymianie wszystkich wtrysków problem zniknął.

błąd również może się pojawić kiedy zużyty jest silnik tzn. kiedy nie ma równej kompresji na wszystkich cylindrach i wtryski próbują nadrobić.

Pamiętaj o najważniejszym - dochodziłem do tego bardzo długo, przykład

korekcje

1. -5

2. 3

3. -2,5

4. 1

5. -6

6. 0.3

 

Podmieniałem pierwszy wtrysk na dobry tzn przaktycznie nowy a korekcja pozostawała -5 !!!!!

Też byłem w szoku ale tak było, dopiero po wymianie wszystkich 6 wtrysków problem zniknął i korekcje były max +-0,5

A jeszcze jedno, zapchana odma powpoduje dyminienie na biało!!

 

Poczytaj

viewtopic.php?f=69&t=101493&hilit=rough+idle

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj się wszystko wyjaśniło. Wtryski zostały podmienione od sprawnej 330d praca silnika nie uległa zmianie. Mechanik wpadł na pomysł zdjęcia gumowego węża z kolektora ssącego okazało się, że w momencie gdy silnik kuleje kompresja ucieka do właśnie tego kolektora. Nieszczelności w głowicy, a niby kapitalka zrobiona. W sumie mam już dosyć remontów tego silnika - jest już tak zmęczony od rozkręcania i skręcania, że nawet jak go naprawią to będę czuł dystans do tego samochodu (szpilki od wtrysków już są na poxipol). Jutro zabieram się za szukanie nowego słupka. Na razie dziękuję za pomoc, jak dojdę ze sztruclem do porządku dam znać by zakończyć temat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Tam nie ma krokowca to nie benzyna

To jak ustawić obroty biegu jałowego w silniku diesla ?

za pomocą DISa ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.