Skocz do zawartości

316 compact - odpowietrzanie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam. Najpierw napisze że szukałem na forum instrukcji jak dobrze odpowietrzyć układ i naprawde nic nie znalazłem.

Wczoraj wymieniłem termostat bo nie było ogrzewania. No i teraz temperatura rośnie do połowy podziałki na mierniku (co wyczytałem że tak ma być, czyli sie ciesze). Ale wydaje mi się że jest troche za małe ciepło z nawiewu.

najpierw wode spuściłem z auta odkręcająć śrube odpowietrzającą z gory chlodnicy, oraz korek wlewu i z dołu chlodnicy odkrecilem plastikowa srubke ktura sie spuszcza wode (o ile to jest prawidłowa srubka) wody wyleciało okolo 4 litry. Jak zakręciłem wszystko oprocz gornej srubki z chlodnicy do odpowietrzania, to nowej wody wlałem też około 4,5 litra. Czy to nie mało ? czy moze mam zapowietrzony układ i dlatego srednio grzeje?

I właśnie zadaje pytanie jak dobrze odpowietrzyc ten caly układ.

Na jakiś instrukcjach wyczytalem ze uklad ogrzewania ma jakies zawory , moze byly zamkniete ? czy co ? a moze źle coś wyczytałem :)

 

Auto mam e36 316 94r compact

Opublikowano

Przy calej operacji wymiany plynu jak i odpowietrzaniu ogrzewanie powinno byc ustawione na maxa.

Co do ilosci plynu to powinno chyba z 7 litrow wejsc(nie pamietam dokladnie).Odpowietrzasz na odpalonym silniku.

Opublikowano
I właśnie zadaje pytanie jak dobrze odpowietrzyć ten caly układ.

 

2 dni temu u mechanika byłem i wymieniał u mnie termostat i w 525. Powiedział mi jedną rzecz która powiedział mu z kolei znajomy z serwisu BMW. Jak odpowietrzasz to wlej płyn ile wlezie pod korek i 3,14zda do dechy jak klient nie widzi. Tak też zrobił, zalał pod korek gazował z 8 minut z przerwami na 4000rpm potem jak się obieg otworzył wlał jeszcze ze 2 litry cały czas przy odkręconej małej śrubce odpowietrzenia na chłodnicy. Jak już auto pić nie chciało to był znak że powietrze uszło bezpowrotnie :) Mnie też się wydawało że jakoś nie za ciepłe to powietrze ale jak zacząłem jeździć to odczułem różnice w kabinie piec już na połowie regulatora. POzdrawiam

Opublikowano
Jakoś marnie szukałeś że nic nie znalazłeś, ja odpowietrzam tak: grzeję silnik do temp roboczej, ogrzewanie max, wlewasz płynu pod samą górę, odkręcasz odpowietrznik i każesz komuś tam trzymać gaz tak na 2000 tyś obrotów (tak aby z odpowietrznika leciał płyn). Gdy widzisz że niema już w płynie bąbelków zakręcasz odpowietrznik, dolewasz płynu jeśli dużo ubyło (już nie pod samą górę zbiorniczka), zakręcasz wlew i ma grać muzyka.
Opublikowano

wlaśnie leciały mi bąbelki i przestały wtedy zakręciłem odpowietrznik no ale auto miałem zimne a piszecie że ma być rozgrzane. I mam też przy odpowietrzaniu włączyć wentylator nagrzewnicy na max obroty ? z ciekawości pytam po co tak ?

I jak działa ten układ nagrzewnicy i zaworów? przy nagrzanym silniku otwiera sie dolot na nagrzewnice ? czy jak to jest ?

Opublikowano
Nagrzewnica jest w małym obiegu także nawet przy niskiej temp silnika do niej leci płyn (dmucha ciepłem nawet gdy wskazówka jeszcze nie doszła do pionu i termostat nie puścił wody na duży obieg). Ustawiasz pokrętło na gorące powietrze aby właśnie do niej leciał gorący płyn i mogło ulecieć z niej powietrze, wiatrak też włącz na obroty max.
Opublikowano
nie wiem jak jest w BMW ale w każdym aucie jakim miałem, ustawianie pokrętła na cieple czy na zimne nie ma nic wspólnego z obiegiem płynu w całym układzie. Tutaj jest inaczej ? jak ?
Opublikowano
Jak ustawisz pokretlem na zimno to zawor przy nagrzewnicy sie zamknie i nie bedzie obiegu przez nią.Dlatego przy odpowietrzaniu trzeba dac na max grzanie.Chyba w kazdym samochodzie dziala to na tej samej zasadzie.
Opublikowano

ok już wszystko jasne :)

JA pierwszy raz spotkałem sie z czymś takim. Moze dlatego że miałem stare byle jakie auta :)

A tak w ogóle to chyba sie samo odpowietrza bo wczoraj wieczorem jechałem autem a dziś odkręciłem korek a tam prawie pusto. Czyli pewnie wciągnęło wodę w nagrzewnice.

Opublikowano
No nie koniecznie sie odpowietrzyl sam .Wczesniej napisales ze odpowietrzales na zimnym.Gdy pojezdziles troche silnik sie nagrzal i termostat puscil na duzy obieg-dlatego ubylo plynu.Wedlug mnie powinienes jeszcze raz popuscic te srubke odpowitrzajaca,tak dla pewnosci.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.