Skocz do zawartości

316i czy to objaw zepsutego przepływomierza?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostatnio oddałem moje autko (E-36 316i M43) na warsztat, na wymianę uszczelniacza wału i uszczelki miski oleju, jak odbierałem samochód z warsztatu to koleś powiedział że silnik gaśnie na wolnych obrotach i że przepływomierz jest ok, ale silnik lepiej pracuje bez niego. Przed oddaniem samochodu do warsztatu było wszystko OK. Zresztą na wiosnę wymieniałem tą gumową rurę od przepływomierza na nówkę ze sklepu, bo silnik falował i dławił się podczas jazdy. Ledwo co dojechałem do domu, samochód na trasie dusił się, szarpał i na światłach w ogóle zgasł. Okazało się że był odłączony wąż gumowy który wychodzi z tej gumowej rury od przepływomierza - mechanik tego nie zauważył chociaż podobno sprawdzał przepływomierz ;/. Podłączyłem go z powrotem, założyłem opaskę zaciskową żeby sytuacja się nie powtórzyła, ale teraz silnik zaczął falować na obrotach, potrafi zgasnąć podczas delikatnego ruszania i w ogóle mam wrażenie że gorzej pracuje.

Jak myślicie czy reset kompa coś pomoże? Czy od tej jazdy z odłączonym przewodem mógł zapisać się jakiś błąd w komputerze?

_______

Poprawiłem tytuł. Zapoznaj się z formatem tytułowania wątków dla tego działu. Następnym razem będzie ostrzeżenie. mattiss

Opublikowano

Własnie wczoraj zrobiłem reset kompa ale nie widać żadnej poprawy, dalej tak jak było oprócz tego że teraz nie gaśnie podczas ruszania. Wydaje mi się, że silnik ma trochę za niskie obroty, jak odłączę przepływomierz to silnik pracuje idealnie ma ok.900 obrotów i tak trzyma cały czas, a jak podłącze z powrotem przepływomierz to obroty spadają gdzieś na ~750 i tak trzyma. Czuć w kabinie drgania silnika.

Ile może kosztować podłączenie bawarki pod kompa, żeby wykazało ewentualne błędy?

Opublikowano

Jeszcze jedno pytanko, czy orientujecie się czy można gdzieś kupić wężyk nr. 11 na rysuku. Właśnie ten wężyk był odłączony i jest na końcu przerwany, co prawda założyłem opaskę zaciskową ale mam takie podejrzenie, że nie do końca jest to szczelne i silnik łapie tamtędy lewe powietrze i to jest przyczyna. Ewentualnie czy można go zastąpić jakimś innym zwykłym wężem o tej samej średnicy?

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/h/g/3.png

Opublikowano

Panowie mały błąd, nie chodzi o wężyk nr 11 z tamtego rysunku tylko o ten nr. 18 ,który idzie do listwy wtryskowej na tym rysunku.

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/h/h/5.png

Zamówiłem dziś nowy w FOTA. Mam nadzieje że po wymianie na nowy wszystko wróci do normy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.