Skocz do zawartości

Jak jezdzić ? wysokie spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

mam 2 pytania

-jestem młodym kierowcą i chce się dowiedzieć jak oszczędnie jezdzić moją beemą 730 e32 r. 1988 lpg AUTOMAT :(

- Tankowałem za 80 zl, ( gaz był po 2,16) i przejechałem ok. . 130 km, spalił mi ok. 30. Jazda była spokojna. Czy tak ma mi spalać ?? A może regulacja gazu ??

Opublikowano

Witam.Ja jeżdze na samej benzynie,ale mam gaz.730i dużo pali benzyny ale frajda z jazdy i minus za spalanie,ale na gazie jeżdze tylko jak zabraknie benzyny czy się przepływomierz że psuje.

Na gazie jak jeżdzisz często to mogą ci się popsuc przepływka lub wewnątrz silnika czesci.

Pozdrawiam Norbert.

Opublikowano
ja mam sekwencje nie pamietam nazwy teraz mi wyszło na 20 litrach 128 km od czasu zatankowania lpg i na wyzerowanym liczniku do przelaczenia sie na pb z braku gozu różnie pali ale takie male spalanie to trzeba sie juz starac ;p
Opublikowano
Czyli wychodzi w granicach 16 litrów 100km,moje auto pali podobnie w mieście ,jazdna raczej spokojna choć i tak wszystkie polonezy zostają w tyle :D ,w trasie też 10 litrów gazu nie stanowi problemu,zasługa sekwencji i skrzyni manualnej.
Nur bmw e32
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie, byłem na regulacji i komputer mi pokazuje 17/100 :duh: czy za dużo ??

jeszcze kilka pytań:

-jak bym jechał z górki to mogę go dać na pozycję N ?? :roll:

- jak już zjadę z tej górki to mogę go odrazu dać na D czy mam się zatrzymać i dopiero wtedy go dać na pozycję D ?? :roll:

Opublikowano
Nie można dawać na N, cały czas D, jadąc z górki hamujesz silnikiem, wtedy nie jest podawane paliwo, a na N pali więc wcale nie oszczędzasz tylko jest odwrotnie...
Opublikowano

Pomijając względy ekonomiczne,jazda na N jest zabroniona ze względu na to że skrzynia dostaje wtedy po dupie...

Jeśli wciąż za dużo pali-sprawdź sondy. Jednak 17 na to auto nie jest dziwnym wynikiem.

Poza tym,jaki masz gaz, II gen? To będą same problemy,nie dziw sie...

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Opublikowano
niby co sie dzieje ze skrzynią jak wbije na N podczas jazdy? NA P Wbije i na R i sie nic nie stanie o ile skrzynia jest dobra zachowa sie jak by był bieg neutralny jesli skrzynia jest zmęczona to nie wiem co sie moze stać wtedy
Opublikowano

-jak bym jechał z górki to mogę go dać na pozycję N ?? :roll:

- jak już zjadę z tej górki to mogę go odrazu dać na D czy mam się zatrzymać i dopiero wtedy go dać na pozycję D ?? :roll:

 

Jedna prosta zasada przy każdym automacie: Jazda w przód odbywa się tylko na pozycji D. Jak chcesz jeździć inaczej to rozejrzyj się za zapasową skrzynią;) Zatrzymując się np. w korku na chwilkę nie wyłączaj D. Tak samo nie włączaj D czy R przy obrotach innych niż tzw. wolne

 

niby co sie dzieje ze skrzynią jak wbije na N podczas jazdy? NA P Wbije i na R i sie nic nie stanie o ile skrzynia jest dobra zachowa sie jak by był bieg neutralny jesli skrzynia jest zmęczona to nie wiem co sie moze stać wtedy

Kolego "kaczydj" wypróbuj to doświadczalnie i najlepiej zamieść filmik z doświadczenia na youtube, w momencie włączania P podczas jazdy krzyknij Aaaallleeee urwaaaałłłłł;) Co do R to nie mam zamiaru sprawdzać, ale przy P to już po rozebraniu swojej skrzyni mogę Ci powiedzieć że odczujesz przy wbijaniu P małe szarpnięcie i metaliczny odgłos- a dalej już pojedzie bez oporu...

PS: przeczytaj instrukcję obsługi jakiegokolwiek auta ze skrzynią podobnej generacji.

Opublikowano
to jest skrzynia bez kolizyjna sterowana najpierw programowo potem mechanicznie jak to widzisz ze ktoś nawet przez nie uwage podczas jazdy wbił by R skrzynia zachowa sie jak na luzie bo ma zabezpieczenie Jeśli nie masz automatu to sie nie wypowiadaj Czytałem to gdzieś i było to potwierdzone ale juz źrudła nie pamiętam upewnijcie sie w serwisie albo ja sie upewnie i nie ma sprawy moge nagrać film.
Opublikowano
Czytałem to gdzieś i było to potwierdzone ale juz źrudła nie pamiętam upewnijcie sie w serwisie albo ja sie upewnie i nie ma sprawy moge nagrać film.

Super, nagraj film jak wbijasz P podczas jazdy. W instrukcji masz napisane, że przy dużych nachyleniach terenu nie powinno się zostawiać na P. wbij sobie P jak auto powoli się toczy i zobacz co się stanie.

 

PS: czekamy na film pod tytułem: "wbijam P podczas jazdy"

Opublikowano

podczas bardzo wolnej jazdy to nie bo moze cos zerwać bo wtedy moze nie dzialac zabezpieczenie jeszcze ale nie sądzisz ze nawet na zdrowy rozum masz predkosciomierz podpiety do dyfra i co myslisz ze skrzynia jest iditom i pozwoli wrzucić bieg parkingowy podczas jazdy? Jednyne co zabije skrzynie to wrzucenie biegu z durzych obrotów lub jazda do tyłu i wbicie drajwa. mi sie z tobą nie chce spierać zadzwoń sobie do salonu bmw i ich zapytaj

 

 

Nie znalazłem tego o co mi chodziło ale mam to

 

"R - Reverse bieg wsteczny. Skrzynia przestawia się w tryb pracy rewersyjny, spinając odpowiednie sprzęgła i układy planetarne. Na ogół następuje to z pewnym zauważalnym opóźnieniem, jest to efekt działania blokad elektronicznych i/lub hydraulicznych przeciwdziałających próbom szybkiego przestawienia na R w czasie jazdy w przód itp. sytuacjom." i nie pisz więcej na ten temat bo mnie to denerwuje nawet jak masz racje to sie ciesz ja wiem ze sie nic nie stanie ale lepiej zapobiegac niż leczyc nie bede prubował bo nie mam takiej potrzeby chyba że kupie jakiegoś strupa ze zwykłym gozem to wtedy sprawde pokaze i nakręce. jak sie zepsuje skrzynia to bede sie śmiał a jak zachowa sie jak na luzie to bede pewny ze bmw jest mądrym autem

Opublikowano

Masz bardzo trudną interpunkcję i ortografię- popracuj nad tym bo ciężko się czyta Twoje wypowiedzi.

Obiecałeś filmik z wbijania P podczas jazdy- czekam- jak zamieścisz daj znać i udowodnij swoją rację.

 

EOT

Opublikowano
niby co sie dzieje ze skrzynią jak wbije na N podczas jazdy?

Praktycznie brak jest smarowania... I przez to że wał sie kręci i niektóre sekcje skrzyni też lecz nie ma smarowania bardzo zużywają się tarczki sprzegiełek danych partii skrzyni.No i w końcu skrzynka padnie...

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Opublikowano
Witam, powyższy post jest nieprawdziwy, wbijając N podczas jazdy nie dzieje się nic złego poza wysprzęgleniem. Nie jest to dla skrzyni korzystne, ponieważ skrzynia zasprzęgla/wysprzęgla się przy dużej prędkości, co oczywiście ma wpływ na zużycie tarcz sprzęgieł(ale nie bardziej niż kick down). Po drugie, jeżeli jest tak jak piszesz, to jak sobie wyobrażasz holowanie auta z automatem, co jest dozwolone, w każdej instrukcji możesz to przeczytać(w e32 również). Jeżdżę automatami od blisko 10 lat, różnych marek, powiedziałbym kilkudziesięcioma autami i w żadnym wbijanie N podczas jazdy nie owocowało złymi skutkami. Wbijanie P podczas jazdy w skrzyniach sterowanych mechanicznie oraz sterowanych elektrycznie bez zabezpieczenia może zaowocować usterką. Natomiast wszystkie skrzynie GM, nawet te sterowane mechanicznie z lat 70tych można przełączać podczas jazdy na P, po drodze jest R oczwyście nie owocuje niczym, oprócz wejścia auta na N. Sprawdzone empirycznie od Cadillaca Fleetwood po Chevroleta Suburban, wszędzie jest ok. W e32 nie sprawdzałem, ponieważ w instrukcji wyraźnie jest napisane, żeby powyżej N nie wchodzić podczas jazdy i dlatego tego nie robię. Mam nadzieję, że to temat wyczerpuje.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Witam, powyższy post jest nieprawdziwy, wbijając N podczas jazdy nie dzieje się nic złego poza wysprzęgleniem.

ale jednak:

Nie jest to dla skrzyni korzystne, ponieważ skrzynia zasprzęgla/wysprzęgla się przy dużej prędkości, co oczywiście ma wpływ na zużycie tarcz sprzęgieł(...).

 

Po drugie, jeżeli jest tak jak piszesz, to jak sobie wyobrażasz holowanie auta z automatem, co jest dozwolone, w każdej instrukcji możesz to przeczytać(w e32 również).
Dozwolone nie znaczy że można ją holować 100km/h na poz. P... Czy są tam jakieś warunki? np prędkości, dozwolonej odległości, włączonym silniku, pozycji lewarka? Czym się różni zabronione holowanie przy włączonym silniku powyżej pewnej prędkości od jazdy na N? Może czegoś nie wiem i od dziś będę "z górki" włączał P :mad2:

 

Ale o co my się spieramy, kolega wyżej zadeklarował że nam udowodni na filmiku, że można w e32 wbijać P podczas jazdy. Wtedy się będę musiał ze wstydu spalić :oops:

 

Pozdrowionka!

Opublikowano
wbijając N podczas jazdy nie dzieje się nic złego poza wysprzęgleniem.

Forum,szerzej-internet-mówi właśnie o tym,że na N spada ciśnienie.

 

Po drugie, jeżeli jest tak jak piszesz, to jak sobie wyobrażasz holowanie auta z automatem, co jest dozwolone, w każdej instrukcji możesz to przeczytać(w e32 również).

Dozwolone,niezalecane,jeśli już to w ostateczności i pod warunkiem nei przekraczania pewnej prędkości i odległości...

 

Jeżdżę automatami od blisko 10 lat, różnych marek, powiedziałbym kilkudziesięcioma autami

Z automatami w moich autach mam do czynienia od ~16 lat .Też przerobiłem duużo aut. Ale nie przechwalajmy sie...

i w żadnym wbijanie N podczas jazdy nie owocowało złymi skutkami

Też zależy jak często,na jak długo i czy w nowszych czy w starszych skrzyniach... Ja tego nie praktykuje i nie mam zamiaru.

Wbijanie P podczas jazdy w skrzyniach sterowanych mechanicznie oraz sterowanych elektrycznie bez zabezpieczenia może zaowocować usterką.

Osobiście sie w tak nie bawiłem...więc sie nie wypowiem.W każdym razie nie jest tajemnicą że przy małych prędkościach da się przerzucić z R na D bez zatrzymywania.

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Opublikowano

Dobra panowie teraz temat jak tym jezdzić ???

jeżeli jestem na górze to jak mam tym automatem jechać??? czy mam mu wcisnąć gaz czy niech sie kula pod tą góre 30 km/h ???? To jak mam z górki to wogóle nie gazować zeby malo spalił ??? jeszcze raz przypominam że mam pierwszy raz automatyczną skrzynie biegów. Proszę o jakieś porady dla młodego :D :D :D

Opublikowano
Dobra panowie teraz temat jak tym jezdzić ???

jeżeli jestem na górze to jak mam tym automatem jechać??? czy mam mu wcisnąć gaz czy niech sie kula pod tą góre 30 km/h ???? To jak mam z górki to wogóle nie gazować zeby malo spalił ??? jeszcze raz przypominam że mam pierwszy raz automatyczną skrzynie biegów. Proszę o jakieś porady dla młodego :D :D :D

 

Jak jedzisz pod górkę to operujesz tak pedałem gazu (bez gwałtownych ruchów) żeby utrzymywać prędkość taką jaką chcesz- skrzynka sama zrzuci bieg w razie potrzeby. Z górki to samo. automat ma to do siebie że przełącza w miarę potrzeby sam;) oczywiście jak wyczujesz już autko i skrzynię to nauczysz się sam tak sterować gazem żeby autko jechało na biegu jakim chcesz- sam wyczujesz o co chodzi.

a co do spalania- na początek obserwuj ekonomizer;)

Opublikowano

Możesz troche odpuścić gaz,osłabnie i zredukuje Ci na niższy. Tak jak kolega pisze-gdy wyczujesz automat,to będziez jeździł nim jak chcesz.

Delikatne odpuszczenie gazu może spowodować ze ekonomizer opadnie troche,a będziesz dalej jechał z taką samą predkością.Kwestia wprawy ;)

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.