Skocz do zawartości

[e39] 525d 2003 skrzynia manual


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Koledzy napiszcie ile płaciliście za wymianę oleju w dyfrze i skrzyni (olej+robocizna).

Ja szczerze mówiąc Ci nie odpowiem bo mój olej był zalany przy okazji wymiany skrzyni więc zakładając sprzęgło olej sobie zlatywał z kupionej skrzyni i potem tylko wlano nowy więc za to kumpel-mechanik mi praktycznie nic nie policzył.

Pzdr.

Opublikowano

Ja natomiast okupiłem to kroplami potu na czole, gdyż wymieniałem letnią porą i w kanale było duszno. Spociłem się jak pedofil w SMYKu :lol:

Weszło mi natomiast trochę więcej niż książka kazała, zarówno do skrzyni, jak i dyfra. Nie pamiętam już gdzie, ale tam, gdzie miało wejść 1,1l, weszło 1,3l na przykład.

Wymiana banalna, jednak potrzebna szpryca do wtłoczenia oleju, bo tymi lejkami z buteleczek życzę powodzenia.

Ja kupiłem u znajomego w sklepie szprycę YATO, poj. 0,5l. Solidnie wykonana, nie pobrudziłem się nawet i wyszła mnie ok. 30 PLN. Zwróciła się na pewno, w kilku autach w domu były już dyfry lub skrzynie zalewane. Nie wtłaczajcie tylko zbyt szybko, żeby nie przelać, bo olej jest dość gęsty.

 

Odnośnie ceny, nie pamiętam dokładnie, ale coś ok 25 PLN/butelkę 0.5l, wziąłem 5 butelek i chlup - dyfer i skrzynkę. Przy dyfrze skruszył mi się ten oring uszczelniający śrubę spustową, dorobiłem z takiej bardzo twardej gumy. Miałem obawy, czy wytrzyma, gdy dyfer się rozgrzeje, ale od długiego czasu nie dzieję się nic złego, suchutko pod spodem.

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Opublikowano
Ja natomiast okupiłem to kroplami potu na czole, gdyż wymieniałem letnią porą i w kanale było duszno. Spociłem się jak pedofil w SMYKu :lol:

Weszło mi natomiast trochę więcej niż książka kazała, zarówno do skrzyni, jak i dyfra. Nie pamiętam już gdzie, ale tam, gdzie miało wejść 1,1l, weszło 1,3l na przykład.

Wymiana banalna, jednak potrzebna szpryca do wtłoczenia oleju, bo tymi lejkami z buteleczek życzę powodzenia.

Ja kupiłem u znajomego w sklepie szprycę YATO, poj. 0,5l. Solidnie wykonana, nie pobrudziłem się nawet i wyszła mnie ok. 30 PLN. Zwróciła się na pewno, w kilku autach w domu były już dyfry lub skrzynie zalewane. Nie wtłaczajcie tylko zbyt szybko, żeby nie przelać, bo olej jest dość gęsty.

 

Odnośnie ceny, nie pamiętam dokładnie, ale coś ok 25 PLN/butelkę 0.5l, wziąłem 5 butelek i chlup - dyfer i skrzynkę. Przy dyfrze skruszył mi się ten oring uszczelniający śrubę spustową, dorobiłem z takiej bardzo twardej gumy. Miałem obawy, czy wytrzyma, gdy dyfer się rozgrzeje, ale od długiego czasu nie dzieję się nic złego, suchutko pod spodem.

U mnie do skrzyni weszło też więcej oleju - dużo więcej - około 1,70 litra.

Fakt - z butli się nie naleje tak prosto do skrzyni bo ciężko tam dojść butlą.

Pzdr.

Opublikowano
U mnie do skrzyni weszło też więcej oleju - dużo więcej - około 1,70 litra.

 

O! Rzeczywiście 1,7 litra to sporo więcej. Myślałem, ze ta moja nadwyżka 0,2 litra to już coś. Ciekawe czemu tak się dzieje? Może skrzynię z czasem zmodyfikowano i jest pojemniejsza, nie wiem...

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Opublikowano
U mnie do skrzyni weszło też więcej oleju - dużo więcej - około 1,70 litra.

 

O! Rzeczywiście 1,7 litra to sporo więcej. Myślałem, ze ta moja nadwyżka 0,2 litra to już coś. Ciekawe czemu tak się dzieje? Może skrzynię z czasem zmodyfikowano i jest pojemniejsza, nie wiem...

Ja kupiłem w sumie 3 butelki Castrola tego SMX-S - każda po 0.5l z nastawieniem, że będzie to już z zapasem spokojnym a tu się okazało, ze trzeba było jeszcze jedną butelkę dokupić i wlać z niej praktycznie połowę. Na szczęście mój mechanik miał sklep obok i nie było problemem żeby dokupić butelkę tego samego oleju do skrzyń.

Pzdr.

Opublikowano
Jeszcze jedno pytanie, co ile powinno się wymienić olej w dyfrze i skrzyni. Wiem że w przypadku skrzyni producent nie przewiduje wymiany (tzw olej life-time), ale praktyka i zalecenia dobrych mechaników mówią inaczej.
Opublikowano

Ok, skrzynia i sprzęgło wymienione! :)

Wreszcie cisza w aucie, bez warkotu, rzężeń i innych gniotów. Zupełnie inna jazda, jak w odmłodzonym o 3 lata aucie. Sprzęgło wchodzi jak w masło, płynnie bierze, zero szarpań.

Minusy takie, że na nowej skrzynce V bieg nie wraca zbyt płynnie. Widać że to typowe.

 

Więc tak: oleju wlałem 1.5 litra, weszłoby spokojnie trochę więcej, ale starego oleju było mniej i nie ma potrzeby zalewania pod sam korek wlewowy.

Specyfikacja wg VIN mówi, że ma być 1.55 litra i tyle trzeba wlać.

 

Za wymiane skrzynki, oleju w niej, sprzęgła zapłacilem 200zł, ale to zaprzyjazniony warsztat...

Aha, butelki Castrola TAF-X mają taką szyjkę rozkładaną, że nie trzeba strzykawek, itp.

 

 

dobione: po prostu wymień i bedziesz miał spokój, przy okazji zobaczysz stan tych podzespołów po kolorze oleju i jego zapachu. Na korku osiadają opiłki i tez bedzie widać ile tego tam jest.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.