Skocz do zawartości

nie odpala PROSZE O POMOC


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Potrzebuje pomocy. Mam E39 530D. Auto stało miesiąc, po odpaleniu chodziło na postoju ok 30min, pojechałem sie przewieźć i po paru km zgasł tak jak by sie go zgasiło kluczem. Pozniej mozna było krecic i krecic ale nie odpali. Był Elektronik i wyszło za małe cisnienie paliwa i nic wiecej. Tak wiec były sprawdzane wtryski pompy wszystko co zwiazane z układem paliwowym. Pompiarze mowia ze Na maszynach wyszlo ok ponad 1600bar a auto dalej nie pali. Po czym mechanik popodpinał manometry do listwy jak i bezposrednio do pompy i daje ok 100bar a powinno byc ponad 300bar. Tak wiec gdzie lezy problem?? Prosze o pomoc.
Opublikowano

Zrób mały test - zanim odpalisz auto, postukaj solidnie nogami w podłogę siedząc na fotelu kierowcy. Po tym zabiegu spróbuj odpalić - jeśli po takiej "kuracji" auto załapie za którymś razem to wskazanie jest na padniętą pompkę progową (ona w głównym stopniu odpowiada za moment odpalenia auta). Inny objaw (zgaśnięcie auta) może także wskazywać na uszkodzoną pompkę w baku - najczestszym tego objawem jest gaśnięcie auta kiedy w baku jest w okolicy 10-15litrów paliwa. Jeśli więc w baku masz podobną ilość paliwa, dolej gnojówki do co najmniej połowy baku i wtedy spróbuj odpalić - jeśli odpali to pompka w baku do wymiany. Może też być jeszcze inny myk - skoro auto długo stało (dlatego zaleca się odpalanie auta co jakiś czas - raz w tygodniu?) to mógł się na dnie zbiornika ułożyć już syf i jak pociągnęło ten syf przy odpaleniu to może być przytkany filtr paliwa - po obadaniu pompek paliwa i przekonaniu się, że one są dobre spróbuj może podmienić filtr paliwa i wtedy zobacz czy auto odpali. Na końcu zostaje do obadania pompa wysokiego ciśnienia CR - sprawdź pod maską czy się gdzieś nie rozszczelniła i nie cieknie Ci po silniku gnojówka (tak duża różnica w ciśnieniu w układzie wtryskowym wskazywałoby na walnięta pompę wysokiego ciśnienia choć jeśli pompki wspomagające są niesprawne to ona sama odpowiedniego ciśnienia nie da).

Pzdr.

Opublikowano
Pompki zarówno progowa jak i w zbiorniku są ok było tez sprawdzane, słychać je i manometry były tam wpinane. Juz wszedzie były manometry podpinane i sa cisnienia ok. Tylko ta pompa wysokiego CR daje 100bar. A była jak w/w w kontroli i podobno jest ok. Auta nie odpalałem przez miesiąc bo mnie nie było tak wiec nie byłem w stanie raz w tygodniu palic. Ale nigdy po dluzszych postojach sie takie żeczy nie działy.
Opublikowano
Pompki zarówno progowa jak i w zbiorniku są ok było tez sprawdzane, słychać je i manometry były tam wpinane. Juz wszedzie były manometry podpinane i sa cisnienia ok. Tylko ta pompa wysokiego CR daje 100bar. A była jak w/w w kontroli i podobno jest ok. Auta nie odpalałem przez miesiąc bo mnie nie było tak wiec nie byłem w stanie raz w tygodniu palic. Ale nigdy po dluzszych postojach sie takie żeczy nie działy.

A filtr paliwa sprawdzałeś? Może jest zapchany jakimś syfem i nie ma odpowiedniej przepustowości więc i pompa nie napompuje tyle ile potrzeba silnikowi.

Pzdr.

Opublikowano

To może regulator ciśnienia w samej pompie CR padł?

Pzdr.

Opublikowano
Hmm to tez było brane pod uwage, mechanik go obszedł i dalej brak cisnienia. Tak wiec to nie takie proste. Dzieki bardzo za pomoc jak cos wymyslisz napisz pozdro. :)
Opublikowano
Panowie mina na maxa!!! Pompa CR po regeneracji pompa progowa i w zbiorniku nowa!!! Dalej nie pali a diagoza z testera BMW brak Cisnienia. Wszyscy mądrzy są bezradni. POMOCY!!!
Opublikowano
Radzę zmienić wymieniacza na mechanika!!! Sprawność pomp się sprawdza odpowiednimi przyrządami, a nie wymienia(regeneruje), no chyba że ktoś ma za dużo pieniędzy. Każde ciśnienie można sprawdzić przy użyciu interfejsu jak i niezależnych przyrządów pomiarowych włączając je w układ, w celu weryfikacji poprawności działania czujników. Jako ze jest to dość zaawansowana technicznie jednostka napędowa będzie trochę zabawy, ale od czego w końcu są mechanicy. Z drugiej jednak strony po co wymieniać stertę części jak można cały samochód. Możliwym jest ze ECU padło. Niezbędna jest mozolna praca dobrego specjalisty, nie wymieniacza co się podepnie i stwierdza kolejne części do wymiany. pozdrawiam.
Opublikowano
Hmm to tez było brane pod uwage, mechanik go obszedł i dalej brak cisnienia. Tak wiec to nie takie proste. Dzieki bardzo za pomoc jak cos wymyslisz napisz pozdro. :)

Nie bardzo rozumiem jak mechanik mógł obejść regulator ciśnienia. Jak sama nazwa wskazuje nie jest to czujnik tylko regulator, co w takim razie regulowało ciśnienie na pompie??

Opublikowano
Dzieki masz racje. No ale pompa jak juz była u specjalisty i jest na 100% dobra wtryski i czujniki tez to chyba pozostaje jedynie ECU. Tylko w tym wypadku tez mam problem bo nie wiem dla czego w krakowie jak słysza BMW to jest odpowiedz e BMW z tym jest ciężko itp. Masz kogos do polecenie co sie wezmie za to bez marudzenia??
Opublikowano
Witam ponownie. Znalazłem magika z konkretnym sprzętem, zrobił diagnozę i wszystko jasne na obwodzie przepływomierza, EGR i sterowania turbiny jest zwarcie, cały czas wali jeden z bezpieczników które są umieszczone w sterowniku w komorze silnika. Wziął do naprawy i jak znajdzie po schemacie co to takiego to się pochwale. Dzieki pozdro
Opublikowano
No i udało się autko zapaliło. Tak wiec są specjaliści co mają kompa i tylko kompa bo wiedzę zerową, i przez takich debili mechanicy szukają dziury w całym i są specjaliści co podpinają kompa i wszystko wiedzą bo umieją się tym posługiwać i mają wiedzę. Kabel do sterowania turbiny się urwał dotykał do masy i waliło bezpiecznik w sterowniku :D pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.