Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

znalazłem interesującą mnie e61 po facelift na zagranicznej aukcji poleasingowej, auto wygląda interesująco, cena też wydaje się atrakcyjna, ale dostrzegłem mały szkopuł na zdjęciach licznika, na którym jest również podane spalanie średnie wychodzi ponad 22 l na trasie ponad 500km. Wiem że to trochę wróżenie z fusów, ale co może być tego przyczyną i ile może kosztować ewentualna naprawa?

http://images37.fotosik.pl/326/0cdb15ce9be1f821m.jpg

Opublikowano

A gdzie Ty wyczytałeś że to jest średnie spalanie z ponad 500km? 549.7 na tych zegarach to licznik kilometrów tzw/ dzienny, który można skasować w każdej chwili.

A spalanie srednie 22.6l to jest średnie spalanie od ostatniego skasowania średniego spalania czyli może kilka chwil przed zdjeciem zostało to skasowane i akurat koleś ruszał ostro, zatrzymał sie i wtedy zrobil fotkę?

Bynajmniej w mojej 520d tak to działa.

Opublikowano

Dzięki za pomoc unky, nie miałem jeszcze BMW i stąd moje błędne założenie.

 

Mam jeszcze jedno pytanie czy obecnie serwisy z różnych krajów europejskich, chodzi mi konkretnie o Belgię, mają wspólną historię serwisową, bo jedyny mankament tego samochodu to fakt, że wg polskiego ASO jedyna wizyta w serwisie była przy 58000 a teraz samochód ma 158000 i aż mi nie chcę się wierzyć że właściciel był gotowy na utratę gwarancji nie serwisując go w ASO.

Opublikowano

Dudo - interesowałem się sprowadzeniem samochodu poleasingowego z Belgii i odpuściłem ponieważ samochody flotowe nie wiem z jakiego powodu albo nie są regularnie serwisowane w ASO lub ASO nie ma "wejścia" w bazę danych lub jeszcze jakiś inny powód.

Dla przykładu - E61 520d - 2006 rok - odnotowana jedyna wizyta przy przebiegu 24tkm a samochód na blacie miał 170tkm. Zapewniano mnie że wszsytkie wymiany były robione na czas - ale jeśli nie ma wpisu w serwisie ani w książce serwisowej - to jaką mamy pewność ? skoro faktur napraw nam nie udostępnią ? Druga(mowa o innym BMW na sprzedaż) była w ASO przy przebiegu 132tkm na wymianie przedniej szyby :) i nic poza tym

 

Zasłyszane ale nie wiem czy prawdziwe:

- ponoć w Belgi surowo koszą za serwisy a firmy liczą koszty dlatego posiłkują się warsztatami więc często rezygnują z gwarancji na rzecz niższych kosztów

- odpowiedź PL ASO na temat sprawdzenia auta - niemal niemożliwe gdyż Belgowie nie mają zwyczaju umieszczania takich danych.

 

Byłem osobiście w Belgii by zobaczyć taką aukcję na żywo :) i byłem chyba jedynym prywatnym człowiekiem z grona handlarzy :) ale do rzeczy- zwróć uwagę na to co pisze w fiszkach identyfikacyjnych - szukaj aut w których dostawca pojazdu gwarantuje za przebieg pojazdu i jego historię serwisową...... nie wiedzieć czemu te auta są ZDECYDOWANIE droższe od pozostałych ;) :mrgreen: :twisted: :mad2:

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

dzięki Prezioso za odpowiedź ja też mam takie dziwne wrażenie o serwisowaniu tych samochodów, jeżeli chodzi o przebieg to jest gwarantowany i tego się raczej nie boję, zakładam też ewentualny wkład 5-6 tysięcy na doprowadzenie samochodu do ładu.

 

Byłeś na aukcji BCA czy organizowanej przez inną firmę?

Jak oceniasz stan tych aut poleasingowych?

Opublikowano

Robiłem to poprzez BCA i na ich aukcji gościłem. Akurat wtedy były 100% Fleet oraz Alphabet, różnica była następująca:

Auta z pierwszej aukcji - tanie a ich stan był różnoraki :) - w zasadzie wszystko było opisane ładnie w papierach - tylko że przyznam ci szczerze można się nieco rozczarować czytając a faktycznie widząc. Niby rysa tej długości na błotniku jak w opisie- no ale na fotkach nie widać aż tak bardzo a w rzeczywistości jakaś taka głębsza i szersza .... i tak wymieniać by sporo rzeczy typu wgniecenia i inne. Owszem samochody wyraźnie tańsze od odpowiedników ale o dobry egzemplarz ciężko.

Auta z alphabet - samochody idealnie opisane - ale dość drogie (wychodzą niemal tyle samo co kupić gdziekolwiek na rynku oczywiście z takim stanem mechanicznym i blacharskim). Do tego nie zawsze za wylicytowaną cenę możesz nabyć to auto - musi się zgodzić firma która sprzedaje. I rzadko kiedy się zdarza zgoda gdyż auta są naprawdę zadbane i osiągają wysokie ceny (pamiętam przypadek Merca R-klasy)

Cechy aut z Belgi - teoretycznie są wyposażone ale mając skórę nie zawsze mają elektryczną regulację foteli czy też podgrzewanie foteli !! + jakieś tam inne duperele typu tempomat, ksenony etc (mówię ogólnie o autach nie o danej marce)

Ja chciałem samochód w automacie i niestety tych również było ze świecą szukać.

No i ten serwis - który w zasadzie mnie zniechęcił - bo nie wiem czy było to serwisowane w ASO, warsztacie Pana Józefa, czy stodole Pana Jaśka ...i w sumie kompletnie nic nie wiem o serwisowaniu auta. Pewnie znając życie były serwisowane ale tylko to co potrzeba. Zasada na zachodzie jest jak niżej: - kolega kupił auto VW Passata auto 2 letnie, 150.000 tkm na blacie - klocki wymienione raz, olej wymieniony 4 razy (co 30tkm). |Dziękuję - nowy własciciel - ma do wymiany, klocki, oleje, filtry, płyny ustrojowe, pasek rozrządu, opony, i może jakieś zużyte elementy zawieszenia. Auto nie uderzone - kupione taniej - ale doinwestować trzeba i to sporo. Dlatego przelicz czy będzie to opłacalny biznes - zwłaszcza że chcesz 520d więc można poszukać i u Niemca takiego wozu w dobrym stanie z pełną historią i może kosztować tyle samo co Twoja aukcja + inwestycje. I może mieć podobny lub nawet niższy przebieg.

Patrząc na to Twoje E61 czarne fo FL którym się interesujesz na aukcji - musisz sprawdzić wpierw stan karoserii, do tego dolicz nowe opony na dzieńdobry bo jak widzę że mają 3mm to nie są do jazdy , bagażnik z tego co widzę trochę zagnojony - no ale to kosmetyka podobnie jak i wnętrze. Szkoda że auto ubrudzone dali do zdjęć (czego nie ma w alphabecie). Do wylicytowanej ceny dolicz sobie VAT 21% - chyba że będziesz płacił u nas. Licząc na szybko teraz ma cenę 11900 netto - potem jest jeszcze aukcja + xBid - obstawiam że pójdzie za jakieś 13000+VAT+prowizja = jakieś 16200 EUR - dla porównania poniżej pierwszy lepszy z mobile.de - serwisowany i bezwypadkowy - niemiecki pojazd - do tego z możliwością negocjacji- tam za ile wylicytujesz za tyle masz. Ja wolę znać historię pojazdu - kosztem skórzanej tapicerki...

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?__lp=85&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=17&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuels=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2007-01-01&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de&id=136439866&pageNumber=1

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

Prezioso pomyliłeś się o 200 Euro poszedł za 12800 :) ja mam przeznaczone jakieś 12K na zakup, więc będę musiał poczekać do przyszłego roku, a że moje Audi sprawuje się nie najgorzej (odpukać) to nie ma presji. Zauważyłem że auta ze Szwecji w BCA są nieźle utrzymane i mają pełną historię serwisowa a ceny niewiele wyższe.

 

Jakoś nie ma zaufania do kupowania samochód z komisu widziałem sporo przypadków od których aż się włos na głowie jeży, a od prywatnego użytkownika w Niemczech dostaniesz tylko cenę brutto więc pozostaje mi czekać.

 

Dzięki za pomoc

Opublikowano

:) widzę że w granicach błędu statystycznego się pomyliłem z ceną końcową - siedziałem w tym i szukałem więc mniej więcej znam mechanizm.

 

Co do Niemiec - jeśli kupujesz w komisie NIE u Turka, Rosjanina czy Polaka lub Rumuna czy Bułgara to wydaje mi się żę jesli Niemiec pisze o bezwypadkowosci i historiii serwisowej to tak jest - zwłaszcza jak gotowy jest wystawić FA VAT/lub FA ze stawką 0% to tymbardziej. Będzie obawiał się zwrotu auta i kosztów - zatem albo powie wtedy że nie sprzeda albo powie co było robione :) jeśli w ogóle coś jest nie tak.Oczywiście jeśli mówimy o cenie rynkowej a nie rynkowa -35% bo to podejrzane z automatu.

Owszem w każdym przypadku należy zachować szczególną ostroność ale jak wspomniałem Niemcy z reguły są uczciwi pod warunkiem że nie jest to Niemiec pochodzenia w/w ;) Tak kupiłem w rodzinie 4 samochody i wszsytkie były zgodne z "opisem" jechałem i kupowałem - na sprawdzeniu nigdy żadnych niespodzianek - zgodzę się nie płaciłem za nie okazyjnych cen ale wiedziałem co mam.

Warto też spojrzeć na komisy przy ASO - tam też są samochody w wyższych cenach ale często pochodzące z programów typu BMW Premium Selection czy jakoś tak lub MB Junge Sterne.

 

Szwecja - przepisy obowiązujące u skandynawów są bardzo rygorystyczne - i w przypadku pojazdu z racji bezpieczeństwa i monitoringu KAŻDY samochód ma pełną historię wliczając w to kwestie wypadkowości lub kolizyjności oraz serwisu. Auta są utrzymane i przez to droższe natomiast nie wiem jak wygląda sprawa z opłatami za tablice celne i kosztem przywozu auta do PL (musisz zaliczyć prom lub jechać okrężną drogą)

W każdym razie życzę powodzenia :) przy szukaniu

Kiss French. Wear Italian. Drive German.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.