Skocz do zawartości

[Z3] Wymiana sprzęgła


Marqz_sfd

Rekomendowane odpowiedzi

nastepnym razem piszcie takie rzeczy na PW to sie nie dowie :twisted:

 

Skoro jakis mechanik mowil ci ze tak ma byc to sie jeszcze dopytaj go skad sie tam wzial ten olej :duh: i czy jak olej znajdzie sie na sprzegle to tez ma tak byc?? :mad2: Pare silnikow sie zrobilo ale moge sie nie znac :roll:

Uszczelniacz do wymiany i koniec, kropka.

Zaden olej nie powinien pojawic sie w obudowie sprzegla. Ani od strony silnika ani od strony skrzyni biegow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do szpilek wydechu to ja je rozwiercalem ale byla to jedna z gorszych prac ktore robilem przy samochodzie ...w sumie to jesli dobrze pamietam ok 7-10 godzin mi sie zeszlo z rozwierceniem tych 3 szpilek (jedna juz ktos kiedys wymienil na srube) . Wiertla mialem nowe i powleczone TINem (popularnie i niezbyt poprawnie zwanym tytanem, wydalem 21zl na 1 wierlo 10mm :roll: ) a i tak niewiele to pomoglo. Te szpilki wydawaly sie naprawde TWARDE podczas rozwiercania. Z zadna chinska wiertarka raczej nie podchodz do tego tematu bo obstawiam ze szybko odmowi wspolpracy. Wiertla chlodz czesto w wodzie. Ja najpierw wiercilem na wylot wiertlem 6mm a potem 10.0mm.

 

Slyszalem jednak ze ludzie je wybijaja po podgrzaniu palnikiem . ja nie probowalem i tak balbym sie stukac w te szpilki na kolektorze zalozonym do silnika.

 

Potem zalozylem nowe nierdzewne sruby, nakretki i podkladki. Leb musi byc imbusowy bo zwykly 6-kat ma za duza srednice. Sruby kupilem w OBI. Gwint srub posmarowalem smarem miedzianym przed skreceniem.

 

Skad Ci leci olej ze skrzyni ? Z oringa uszczelniajacego wybierak z tylu skrzyni czy z czego innego ?

 

wania - z tymi Helicoilami to jest tak ze trzeba do nich miec gwintownik o niestandartowym skoku gwintu i to wg mnie jest najwiekszy problem choc rzecz jasna mozna takie gwintowniki kupic nawet na allegro. I tak czy siak troche dla mnie to jest lipa, w koncu to zwykla sprezynka , jakos tak nie mam do tego przekonania. Mam te wkladki w warsztacie na polce ale jeszcze ich nie mialem okazji uzywac, pozatym wlasnie nie mam gwintownika do nich. Moze jakbym ich uzyl z raz to by mi sie bardziej spodobaly.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek nie wazne czy kupiles sruby rdzewne czy nierdzewne, wazne jaka maja twardosc. DO wydechu tp przynajmniej 8,8. Moga tez byc 10,9.

A to ze posmarowales je smarem przy skrecaniu to tez nic nie da. Tam jest tak wysoka temperatura podczas pracy ze na pewno juz po tym smarze nie ma sladu. Tak to niestety jest ze srubami od wydechu. Tak bylo, jest i bedzie. A na nieszczescie najlepsza recepta na te sruby jest stary dobry palnik acetylenowo-tlenowy. Nie ma mozliwosci ze sruba nie pusci. No ale nie kazdy ma palnik we warsztacie i tu jest najwikszy problem. Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzylem smaru miedzianego jak juz napislem (dokladnie Carlube Cooper Grease) a takowy ma temperature pracy do ok 1100*C. Jak wiadomo temperatura spalin w "cywilnych" silnikach raczej nigdy nie przekroczy 700*C i to tuz przy wylocie z silnika, wiec nie widze problemu.

 

TIS takze zaleca posmarowanie tych srub wydechu przed skreceniem.

 

8.8 do wydechu ? A po co ? Przeciez wydech nie przenosi zadnych obciazen ? :roll:

 

Zreszta nie wiem jaka sruby nierdzewne maja twardosc bo jest ona tam podawana w inny sposob jak przy "zwyklych" srubach. Nie wiem jak sie to przeklada na te wartosci opisujace normalne sruby.

 

A co ma dac palnik ? nie wiem jak te szpilki wygladaja u Ciebie ale u mnie byly tak skorodowane ze nie bylo absolutnie sladu nawet po nitkach gwintu wiec jestem pewien ze odkrecenie tych nakretek nie bylo mozliwe w zaden sposob.

 

Nie mniej jednak uwazam ze sruby nierdzewne wytrzymaja znacznie dluzej i znacznie dluzej dadza sie odkrecac niz normalne sruby ze stali węglowej.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prźejedź reka po srubach i sprawdź cźy jest tam jesźe smar :)

A po to 8,8 źeby sie nie urywaly prźy odkrecaniu ;)

A palnik daje to źe moźna opalic rdźe źe sruby i nakretki oraź podgrźac oba elementy umoźliwiajac odkrecenie.

U mnie te sruby pewnie wygladaly podobnie jak u ciebie. W koncu mamy te same auta ź tymi samymi silnikami w podobnym rocźniku źe źbliźonym prźebiebiem :norty:

U mnie po podgrźaniu dalo rade odkrecic wsźystkie 6 śrub. Źadna sie nie urwala :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posmarowalem gwint a nie srube z zewnatrz, wybacz ale nie bede okrecal nakretki zeby sprawdzic czy jest pod nia smar, lecz na 90% jestem pewien ze jest.

 

I jeszcze napiszesz ze skreciles wydech na te stare szpilki ?? :roll: :shock:

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Saron za Twoją namową zmieniam też uszczelniacz na wale i ten w skrzyni. Wszystkie śruby jutro wymieniam na imbusowe z podkładkami sprężynującymi. Te 2 główne śruby po boku co były na kleju (1 śrubę musiałem rozwiercić w drugiej gwint jest mocno podniszczony) pójdą metalowe tulejki na kleju do aluminium i będą zakontrowane z tyłu nakrętkami. Dwumasę oddam jutro (ustaliłem połapanego gościa :-) ) do przetoczenia jak pisałeś. Sprzęgło Sachsa będzie dopiero gdzieś na wtorek. Postaram się porobić foto to znowu coś wrzucę.
Kupię kierunek biały, lewy do Z3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia lekko kapała. Żeby ją uszczelnić poszła w mak.

 

Musze powiedziec ze odwaznie idziesz...

 

poprosze zdjecia tego maku ze skrzyni biegow ;).

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro wrzucę fotkę ze skrzyni w częściach, domyślam się piotres że nie wierzysz że się odważyłem ;-). Ja nie z tych co osrają zbroję bo są słabego serca ;-). Będę wymieniał łożyska i zimmeringi z obu stron skrzyni. Ponadto rozebranie skrzyni w pół pozwoli mi ze spokojnym dopasowaniem jej gdy będzie trzeba włożyć tulejkę w rozwierconą dziurę w silniku. Dziś będę miał ściągacz do trybów więc idę dalej bo narazie stanąłem gdzieś w 1/3. Dajcie linki do wszystkich jak najbardziej szczegółowych rozpisek skrzyni, żebym się później nie machnął przy skręcaniu. Pamiętajmy że pomaga mi kumpel który jest mechanikiem więc nie zgrywam gieroja że wszystko robię sam :8)

Apropos żeby odkręcić nakrętkę 30 na końcu drążka wchodzącego w wał musiałem przeszlifować klucz na cieńszy bo inaczej nie wejdzie. Ruszenie tej zardzewiałej śruby bez konkretnego odrdzewiacza (nie jakieś tam gówniane wd-40) to można sobie wybić z głowy.

Potrzebuję też kupić te zaślepki nr 6 bo uległyu zniszczeniu:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CL31&mospid=48080&btnr=23_0128&hg=23&fg=15

Podkładki nr 8 też by się przydały. Jak ktoś ma to kupię albo jakieś linki na allegro poproszę. Jak nie to skombinuję zwykłe i dam na uszczelniaczu bo to tylko takie zaślepki.

Kupię kierunek biały, lewy do Z3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro wrzucę fotkę ze skrzyni w częściach, domyślam się piotres że nie wierzysz że się odważyłem ;-).

 

Lepiej sie nie domyslaj juz, bo twoje domysly nie sa trafne :duh:.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Siema fotki będą poprostu jestem bardzo zalatany ostatnio ;-)

Potrzebuję szybkie info bo wieczorem będę skręcał. Jakimi momentami dokręcić śruby pokrywy w której mieści się uszczelniacz gumowy wału, tam gdzie przychodzi koło zamachowe dwumasowe. Są trzy małe śruby u góry, 2 większe po bokach u dołu i 2 dokręcające pokrywę od dołu. Czy mogę na blaszaną uszczelkę dać jeszcze silikon wysokotemperaturowy żeby na bank olej nie poszedł na dwumas i sprzęgło.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10

 

No i ta uszczelka metalowa (2) ma takie wytłoczenie. Ono ma iść w stronę silnika czy w stronę pokrywki.

Dzięki :-)

EDIT: jak ktoś będzie potrzebował tutaj momenty dokręcania wszystkich śrub:

http://www.impee.co.uk/bmw_torque_specification/bmw_torque_specification.pdf

 

Moje były:

2AZ Front/rear end cover to crankcase All M6 10 Nm

All M8 22 Nm

Piotres napisz jaki rozmiar tych śrub co zakręciłeś na wydechu. To są jakieś niestandardowe bo ani 10X???

ani 8X????. Pasuje na klucz 15

I gdzie dostałeś te nierdzewki.

pzdr.

Kupię kierunek biały, lewy do Z3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace trwają. Uszczelniacz wału założony. Sprzęgło przyszło uszkodzone, dziś ma przyjść drugie, a to z fotek muszę odesłać. Szlag mnie trafia bo i tak czekałem 2 tyg. żeby jeszcze dostać uszkodzone. Parę zdjątek z towaru dla zaiteresowanych:

http://img189.imageshack.us/gal.php?g=54759795.jpg

Kupię kierunek biały, lewy do Z3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.