Skocz do zawartości

Paliwo na bloku silnika w 524TD! Puszczają wtryskiwacze?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam! Jak w temacie, poza tym wymieniłem wężyki przelewowe wtryskiwaczy, były mokre. Na drugi dzień po trasie to samo. Gniazda wtryskiwaczy i wtryskiwacze są mokre od paliwa, głównie 3 z nich, tj. wtryskiwacze nr 3,4 i 5 /licząc od chłodnicy/ są mokre, pozostałe suche. Czy istnieje możliwość dokręcenia ich lub uszczelnienia? Bronię się przed ostatecznym wyrokiem "kupnem nowych". Zaznaczam, że nie mam żadnych problemów z odpalaniem /zaworek zwrotny od pół roku/, spalanie i temperatura w normie, doskonałe przyspieszenia. :8) Edytowane przez danielbmw3

Pozdrawiam

DANIEL


318i E36 '93 ---> 524TD E34 '91 + SZPERA! ---> 730i E32 '90 ---> 520i E34 '91 ---> 525i E34 '92 ---> 528i E39 '97 ---> 530d E39 '01 ---> 318i E46 M43 '99 ---> 328i E46 M52TU '98 ---> 520d E39 M47 2001 ---> 320d E46 M47 2003 ---> 318d E91 N47 2009

Opublikowano
Wężyki na pewno są dobrze nasunięte, robiłem to drugi raz i sprawdzałem 3 razy, wężyki też są dobre skoro w innych miejscach nie ciekną, a wymieniałem wszystkie w tamtym roku. Jedynie co do tych krućców wtryskiwaczy to nie wiem jak to sprawdzić, lecz dlaczego akurat te? Podpowiedzcie coś jeszcze! :8)

Pozdrawiam

DANIEL


318i E36 '93 ---> 524TD E34 '91 + SZPERA! ---> 730i E32 '90 ---> 520i E34 '91 ---> 525i E34 '92 ---> 528i E39 '97 ---> 530d E39 '01 ---> 318i E46 M43 '99 ---> 328i E46 M52TU '98 ---> 520d E39 M47 2001 ---> 320d E46 M47 2003 ---> 318d E91 N47 2009

Opublikowano

Króćce przelewowe na wtryskach są bardzo delikatne. Wystarczy zbyt mocne podgięcie i pęka. Przeważnie się łamie, ale nadłamanie też może wystąpic.

Obmyj benzyną ekstrakcyjną i dokładnie wydmuchaj, po czym odpal i przyjrzyj się dokładnie skąd puszcza.

Opublikowano
Mam pewne nowe spostrzeżenia! Otóż zrobiłem dziś rano ok. 2 km, oczywiście nie katując auta na zimnym silniku /2500 obr/min to góra/ i oto co zaobserwowałem. Krućce i wężyki są suche, wszystkie. Natomiast pojawia się paliwo w miejscu gdzie wtryskiwacz wkręca się w taki pierścień, który wchodzi bezpośrednio do bloku silnika. Tam właśnie pajawia się pierwszy wyciek i to na wtryskiwaczach nr 4 i 5. Można powiedzieć, że nr 3 jest suchy. Może to pomoże dokładniej postawić diagnozę kolegom. Czekam na podpowiedzi. :8)

Pozdrawiam

DANIEL


318i E36 '93 ---> 524TD E34 '91 + SZPERA! ---> 730i E32 '90 ---> 520i E34 '91 ---> 525i E34 '92 ---> 528i E39 '97 ---> 530d E39 '01 ---> 318i E46 M43 '99 ---> 328i E46 M52TU '98 ---> 520d E39 M47 2001 ---> 320d E46 M47 2003 ---> 318d E91 N47 2009

Opublikowano
Jeżeli wyciek jest na łączeniu oprawy wtrysku z obudową, to trzeba je wykręcić i zawieżć do speca od wtrysku aby je rozkręcił, przeczyścił i ponownie skręcił. Przy okazji sprawdzi w jakim są stanie.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Długo to trwało ale po wizycie u speca od wtrysków wiem, że wyciek występuje w miejscu gdzie 2 przewody łączą się z wtryskiwaczem. Zakleił to poxipolem, odczekał 15 minut i wkręcił ponownie. Po kliku godzinach znów był wyciek. Czy ktoś z Was wie czym można to zakleić/naprawić? Może tym poxipolem, tylko trzeba zaczekać aż stwardnieje na dobre i wkręcić np. na drugi dzień. :8)

Pozdrawiam

DANIEL


318i E36 '93 ---> 524TD E34 '91 + SZPERA! ---> 730i E32 '90 ---> 520i E34 '91 ---> 525i E34 '92 ---> 528i E39 '97 ---> 530d E39 '01 ---> 318i E46 M43 '99 ---> 328i E46 M52TU '98 ---> 520d E39 M47 2001 ---> 320d E46 M47 2003 ---> 318d E91 N47 2009

Opublikowano
Dokładniej? Obejrzyj sobie wtryskiwacz nr 4 licząc od chłodnicy, ten z kablem i wtyczką, to zrozumiesz o czym piszę. Te 2 przewody wchodzą do wtryskiwacza, są bardzo blisko siebie. Najpierw chciałem to tylko zaizolować ale teraz wiem, że paliwo tamtędy właśnie spływało do oprawy wtrysku i stąd moje mylne na początku wrażenie, że wyciek powstawał na łączeniu obudowy wtryskiwacza z jego oprawą. :8)

Pozdrawiam

DANIEL


318i E36 '93 ---> 524TD E34 '91 + SZPERA! ---> 730i E32 '90 ---> 520i E34 '91 ---> 525i E34 '92 ---> 528i E39 '97 ---> 530d E39 '01 ---> 318i E46 M43 '99 ---> 328i E46 M52TU '98 ---> 520d E39 M47 2001 ---> 320d E46 M47 2003 ---> 318d E91 N47 2009

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Problem rozwiązany! Postanowiłem wziąść sprawy w swoje ręce i to dosłownie. Poprosiłem ojca aby zrobił mi klucz 27 sztorcowy /przelotowy, tak aby wtyczka od wtrysku nr 4 przeszła/, wykręciłem, rozebrałem, wypłukałem elementy w ropie i wygładziłem. Zrobiłem tak z trzema wtryskami: 2, 3 i 4. Paliwo zalewało blok i przy dmuchawie było czuć ropę w kabinie. Przepraszam, że dopiero teraz piszę ale musiałem przetestować przez miesiąc, t.j. ok. 1500 km. Jeżdżąc na trasie 170 km/h i 4000 obr/min. Stwierdzam, że jest SUCHO JAK PIEPRZ! Muszę napisać nieskromnie, że jestem bardzo dumny z siebie. :8)

Pozdrawiam

DANIEL


318i E36 '93 ---> 524TD E34 '91 + SZPERA! ---> 730i E32 '90 ---> 520i E34 '91 ---> 525i E34 '92 ---> 528i E39 '97 ---> 530d E39 '01 ---> 318i E46 M43 '99 ---> 328i E46 M52TU '98 ---> 520d E39 M47 2001 ---> 320d E46 M47 2003 ---> 318d E91 N47 2009

Opublikowano

Oczywiście! Może inni forumowicze też skorzystają. Choć nie życzę tego nikomu, jest z tym trochę "zabawy", to satysfakcja z rozwiązania problemu jest niesamowita. :8)

 

1. Należy wymontować wszelkie elementy, które uniemożliwiają swobodne nasadzenia klucza na oprawę wtrysku.

2. Wykręcić wtrysk.

3. Złapać wtrysk za oprawę w imadło i rozkręcić, pod koniec ostrożnie, tak aby nie pogubić elementów wtrysku. Ja rozrysowałem sobie wszystkie elementy, kolejność i sposób ich umieszczenia.

4. Nalać ropę do miseczki i oczyścić elementy wewnętrzne wtrysku. Powinno się to robić pod bieżącym strumieniem ropy, tak aby zanieczyszczenia nie wracały do czyszczonych elementów. Ja nie dysponując takim urządzeniem filtrującym, poprostu wykąpałem najpierw elementy wewnętrzne, a następnie oprawę i obudowę wtrysku.

5. Znaleźć gładką stalową powierzchnię, wylać trochę ropy i gładzić wszystkie elementy wtrysku, gdzie występuje płaszczyzna.

6. Wylać brudną ropę, nalać świeżą i jeszcze raz przemyć wszystkie elementy, najpierw te z wnętrza wtrysku.

7. Skręcić wtrysk i wkręcić do bloku silnika, złożyć pozostałe elementy.

 

UWAGA! Wszystkie elementy wewnątrz wtrysku muszą się swobodnie obracać bez tarć, zwłaszcza igła, na początku może być ciężko, trzeba ją zanurzyć w ropie i doprowadzić do swobodnego ruchu.

 

Zalecam wykręcanie jednego wrtysku na raz. Ja wykręciłem trzy i po wkręceniu pomyliłem kolejność wężyków przelewowych. Efekt był taki, że rzucało silnikiem i świeciła się kontrolka wtrysków, ale w końcu doprowadziłem do ładu i jest jak w szwajcarskim zegarku. :8)

Pozdrawiam

DANIEL


318i E36 '93 ---> 524TD E34 '91 + SZPERA! ---> 730i E32 '90 ---> 520i E34 '91 ---> 525i E34 '92 ---> 528i E39 '97 ---> 530d E39 '01 ---> 318i E46 M43 '99 ---> 328i E46 M52TU '98 ---> 520d E39 M47 2001 ---> 320d E46 M47 2003 ---> 318d E91 N47 2009

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.