Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Wiem, że najczęstszą przyczyną nie gasnącej kontrolki oleju zaraz po starcie jest zaworek w obudowie filtra oleju.

Wymieniłem takową obudowę sprawdzając nową i starą w następujący sposób:

Zaworek który odchyla się do silnika (z widoczną sprężynką od strony filtra) nie przepuszcza, w starej i nowej obudowie.

Zaworek który odchyla się od silnika delikatnie przepuszczał nalewając wodę od strony filtra w starej obudowie. W nowej jest szczelny.

 

Po zamontowaniu nowej obudowy jest to samo. Ciśnienie gaśnie po 5s.

Dodam jeszcze, że sprawdzane było manometrem by wyeliminować czujnik.

 

Co o tym sądzicie, czy sposób sprawdzania obudowy był wystarczający?

Co jeszcze może być nie tak?

Opublikowano
powiem Tobie szczerze że duże znaczenie ma olej jaki masz zalany.Ogólnie jeżeli gaśnie to nie ma tragedii,gdyż to jest dopuszczalne.Napisz jeszcze jaki olej stosujesz w silniku
Opublikowano

Mobil 1 15W/40 co nie ma znaczenia w moim przypadku.

Po odpaleniu na zimnym silniku przez pierwsze 5s ciśnienie w głowicy wynosi 0.

Po 5s nagle wskakuje na 4 bary, jak sie nagrzeje schodzi do 1 bara.

Czyli wszystko ok gdy by nie te pierwsze 5s, w których musi napompować cały olej.

Opublikowano

U mnie kontrolka potrafi nie zgasnąć nawet po 30s w zależności od pogody. Obudowę filtra otwierałem po 1 dniu(może za mało czasu żeby spłynął) i była pełna. Ciśnienie było sprawdzane manometrem w miejscu wkręcenia czujnika i mechanik powiedział, że już na rozruszniku idzie w miarę ładnie do góry, więc odpada pompa itp.. Ja mam wrażenie, że problem leży może nie w samym czujniku, a jego podłączeniu, bo problem nasila się podczas deszczu, gdzie kontrolka potrafi się zapalać na wybojach lub zakrętach. Obroty silnika nie mają tu wielkiego wpływu. Moją teorię może burzyć fakt, że na ciepłym zazwyczaj gaśnie od razu, ale w sumie kiedy jadę i ona się tak losowo zapala to też silnik ciepły. Olej mam zalany Shell 10W40.

 

P.S.

 

Gdzie i jak mierzyłeś ciśnienie w głowicy, bo w sumie mam manometr wolny, to może bym w wolnej chwili sobie sprawdził dla 100% pewności...

Opublikowano

specjalista Manometr wkręć zamiast czujnika w głowicy. Znajduje się on przy grodzi.

Sprawdz czy nie masz zaśniedziałej wtyczki, czy kabel nie jest trafiony, ale wygląda na felerny czujnik.

 

Teraz podałeś mi ważną informację. Mianowicie, że po odkręceniu tego deńka od filtra, obudowa jest pełna oleju?

Olej spływa po chwili?

Opublikowano
Silnik nie był odpalany 24h i po odkręceniu tego dekla górnego w obudowie filtra było tyle oleju, że aż się wylało odrobinę. Praktycznie cały filtr był zatopiony w oleju i nie wyglądało na to żeby miał on zamiar spłynąć samoczynnie...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.