Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
mam pytanie odnośnie układu chłodzenia bo wydaje mi się że nie mam go dobrze odpowietrzonego. za każdym razem jak sprawdzam poziom to muszę trochę dolać płynu i na pewno nie przedostaje się do oleju, wycieków też nie ma, no i nie wiem czy korek wlewu ma być dokręcony do oporu czy lekko cofnięty, silnik M52-zbiornik wyrównawczy razem z chłodnicą.
Opublikowano
Jeśli auto masz odpowietrzone, korek dokręcony to musi być albo nie szczelny układ albo wciąga ci płyn przez uszczelke. Sprawdz może masz niewielki wyciek w "dziwnym" miejscu i akurat płyn zostaje na jakimś plastiku od zderzaka, jakieś osłonie. :)
Opublikowano
JA swoja Barbare odpowietrzalem jakies 40 minutek. Odkrecilem odpowietrznik i caly czas lecialo powietrze plyn byl na poziomie maksimum.Zakrecilem odpowietrznik caly czas nadmuch na maksa i wdroge.Po przejechaniu sie odtieram maske a plyn na minimum wtedy dopiero uklad pociagnal plyn w obieg. Odpowietrznik odkrecam leci powietrze a plyn z powrotem do zbiorniczka i znowu maks.Wiec znowu sie przejechalem plynu znowu prawie nie bylo,odkrecalem odpowietrznik powoli az wykrecilem go calego wtedy plyn zostal pociagniety do ukladu.Zakrecilem odpowietrznik dolalem plynu i jest gitarra:)
Opublikowano

Prawidłowe odpowietrzenie układu chłodzenia:

-napełnić świeżą cieczą chłodzącą zbiorniczek wyrównawczy, aż do krawędzi wlewu.

-wykręcić śrubę odpowietrzającą w chłodnicy, obok zbiorniczka wyrównawczego, aż przez otwór zacznie się wydobywać

ciecz bez pęcherzyków powietrza.

-przykręcić śrubę odpowietrzającą w chłodnicy

-uruchomić silnik, włączyć ogrzewanie i rozgrzać silnik, nie zakręcając korka wlewy cieczy chłodzącej. Wciskając pulsacyjnie pedał gazu zwiękrzyć prędkość obrotową powyżej 2500 obr/min, resztki powietrza wydobędą sie z układu chłodzenia, powodując spadek cieczy chłodzącej do znaku MAX na zbiorniczku wyrównawczym lub poniżej.

-podczas nagrzewania silnika ewentualnie uzupełnić ciecz chłodzącą.

-po osiągnięciu przez silnik temp. roboczej pozostawić go na biegu jałowym przy około 1200 obr/min

-ponownie odkręcić śruby odpowietrzające i nie zakręcać dopóty, dopóki przez otwory nie zacznie wypływać ciecz chłodząca bez pęcherzyków powietrza.

UWAGA. Nie zbliżać rąk do wentylatora i pasków klinowych. Istnieje zagrożenie urazem.

-dolać ciecz chłodzącą do poziomu MAX i zakręcić korek wlewu cieczy chłodzącej.

-sprawdzić szczelność układu chłodzenia, szczególnie przewodów elastycznych i ich przyłączy, śruby odpowietrzające oraz

pompe cieczy chłodzenia

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
problem rozwiązany po długim czasie i różnych metodach odpowietrzania. Pomogło zalanie zbiorniczka do pełna przy odkręconym odpowietrzniku. później zakręcenie ich i trzymaniu ok 3000 obrotów przez 3 minuty przy ogrzewaniu ustawionym na maxa. Po całkowitym ostygnięciu silnika nie jeżdżąc międzyczasie ponownie to samo. Sprawdzam od kilku dni jest płyn na tym samym poziomie jak nigdy wcześniej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.